Author [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Topic: Operacija rezanja teretnog parobroda broda 1 nm sjeverno od Otočja Brijuni  (Read 1962 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Maurizio Grbac

  • Normalni član
  • *
  • Join Date: Nov 2016
  • Posts: 4
  • Gender: Male
  • Last Login:November 30, 2016, 09:03:17 PM


Poštovani,
Ianče se bavim ronjenjem i to prije svega ronjenjem po olupinama uglavnom Sjevernog Jadrana. Pošetkom godine jedan moj kolega me uputio na jednu novonadjenu olupinu otprilike 1 NM sjeverno od NP Brijuni. Olupina se nalazi na pješčanom dnu na najvećoj dubini od 33 metra.
Na samoj olupini smo odradili jedno 15tak ronjenja i snimili kratki film koji bi uskoro trebao biti i gotov.
Olupinu nismo uspjeli identificirati jer je prilično očito da je veći dio olupine izrezan ili miniran i uklonjen s mjesta potonuća.


Prema onome što smo ustanoviti radi se o olupini trgovačkog parobroda (vidljivi ostaci parnih kotlova) procijenjene dužine od 100-120 metara, izmjerene širine od 15,8 metara s teretom Boxita. Ukupno su vidljive 4 štive i manji dio nadgrađa.
Pramac, Krmeni kaštel i veći dio nadgrađa su izrezani i izvađeni.


Prema povijesnim podacima kojima raspolažem najvjerojatnije se radi o njemačkom parobrodu Hans Schmidt koji je potonuo udarom na minu 1944. god ali ne možemo sa sigunošću utvrditi.
Istovremeno 4 milje jugozapadno od ove olupine leži olupina koja je formalno zavedena u Min. Kulture kao SS Hans Schmidt ali sigurno to nije jer ne odgovaraju dimenzije a ni teret broda.
Iakmo sam pregledao Brodospasov zbornik nisam uspio naći niakve podatke vezane za ovu konkretnu lokaciju.


Dali možda netko od vas zna gdje se mogu pronači možda i svjedoci ovakvih akcija ili u kojem arhivu bi trebalo potražiti ako postoje eventualna izvješća s ovakvih akcija a gdje bi moglo bii i podataka o ovom konkretnom slučaju.


Ono što je zanimljivo je da smo uz samu olupinu pronašli i paravan, spravu koja se koristila za razminiravanje u to vrijeme.
« Last Edit: November 28, 2016, 02:33:27 PM by pp1972 »

Offline Lussino

  • Normalni član
  • *
  • Join Date: Nov 2012
  • Posts: 175
  • Location: Mali Lošinj
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:Today at 09:10:14 AM


Probajte DKM arhiv u Hamburgu oni bi mogli imati podatke.lp
Master Mariner

Offline jadran3

  • Extra član
  • *
  • Join Date: Apr 2012
  • Posts: 543
  • Gender: Male
  • Last Login:November 26, 2018, 03:18:26 PM


Moze li ovo mozda pomoci?

You are not allowed to view links. Register or Login
i
You are not allowed to view links. Register or Login

(ako je to taj brod)?

Ja sam potpuni laik za ronjenje, ali podaci daju ove detalje za taj brod:
dimensions:  116.7 x 15.27 x 8.08 m
« Last Edit: November 28, 2016, 10:38:23 PM by jadran3 »

Offline Maurizio Grbac

  • Normalni član
  • *
  • Join Date: Nov 2016
  • Posts: 4
  • Gender: Male
  • Last Login:November 30, 2016, 09:03:17 PM


Zahvaljujem na trudu Jadrane ali uporavo je to i ljepota ovog slučaja koji nastojimo odgonetnuti.
Naime povijesna fotografija koju ste postavili predstavlja SS Hans Schmidt, former SS Albireo...
Dok donji crtež od gospodine Frke prikazuje olupinu broda za koji se vjerovalo da je SS Hans Schmidt no sa sigurnosću možemo reći da nije jer prije svega dimenzije ne odgovaraju.
Naime mi smo premijerili olupinu s crteža i njena najveća dužina je ili 80 ili 90 metara ovisno o tome dali se uzima u obzir dio koji fali nakon pramčanog kaštela dok je SS Hans Schmidt dug preko 110 metara, isto vrijedi i za širinu.
Ono što mi pokušavamo utvrditi dali ta nova olupina na kojoj smo ronili a nalazi se oko 4 NM sjeveroistočno od ove sa crteža od Frke jest SS Hans Schmidt.
Kakao je ta nova olupina gotovo sigurno izrezana i jedan dobar dio je izvučen na površinu za pretpostavit je da je to odradio Brodospas.
I sad ja pokušavam naći dali postoje Arhivi brodospasa negdje gdje bi možda postojao zapis ili fotografije o vađenju (rezanju ) ovog broda a koji u biti podsjeća na SS Hans Schmidt, barem iz onog što je ostalo se tako može zaključiti.
« Last Edit: November 29, 2016, 01:03:54 PM by Maurizio Grbac »

Offline jadran3

  • Extra član
  • *
  • Join Date: Apr 2012
  • Posts: 543
  • Gender: Male
  • Last Login:November 26, 2018, 03:18:26 PM


E, zao mi je.....

Miramar potvrdjuje zadnji teret:

Disposal Data: mined near Pola 24.1.43 [Pola-Venice, bauxite]


(Dimenzije broda su kao gore recene)

Zelim vam uspjeha u pravilnoj detekciji ovog broda!
« Last Edit: November 29, 2016, 01:23:31 PM by jadran3 »

Offline Maurizio Grbac

  • Normalni član
  • *
  • Join Date: Nov 2016
  • Posts: 4
  • Gender: Male
  • Last Login:November 30, 2016, 09:03:17 PM


I teret koji smo mi našli u štivama je Bauxit.
Ipak Bauxit je bio vrlo čest teret u to vrijeme pa nam to nije dovoljno.

Offline jadran3

  • Extra član
  • *
  • Join Date: Apr 2012
  • Posts: 543
  • Gender: Male
  • Last Login:November 26, 2018, 03:18:26 PM


Na jednoj od ronilackih stranica navode da je sidro vrlo specificno (nema slike ili tipa...); vjerojatno je to ta manja olupina i spominje se sekundarna eksplozija municije koju je brod prevozio....
???
23 January 1943 - Hans Schmidt - For a long time, this wreck was known as the Istria, because its true name was not known. It was built in 1920 in the Netherlands under the name of the Albireo, but it carries the name of its last owner from Germany. This cargo steamship was ripped in two by an explosion when it struck an underwater anti-watercraft mine on 23 January 1943. On its fatal voyage, it was transporting armament and ammunition. On the seabed, the wreck is in two parts: a 10-m prow, and the rest of the wreck some 10 m away. Particularly interesting and of historical interest is the special type of anchor that has not been in production for more than 100 years.
------------------------
You are not allowed to view links. Register or Login

-----

municija i boksit.....sto je ustvari
« Last Edit: November 29, 2016, 02:02:55 PM by jadran3 »

Offline jadran3

  • Extra član
  • *
  • Join Date: Apr 2012
  • Posts: 543
  • Gender: Male
  • Last Login:November 26, 2018, 03:18:26 PM


Nizozemci daju ovu poziciju broda:

44 57 03 N i  13 34 08 E.
You are not allowed to view links. Register or Login

Ima i nekoliko fotografija, ali se sidro ne vidi....


Navode se cetiri poginula i zadnji teret. O ratnoj opremi/municiji nema rijeci.

Offline jadran3

  • Extra član
  • *
  • Join Date: Apr 2012
  • Posts: 543
  • Gender: Male
  • Last Login:November 26, 2018, 03:18:26 PM


Ne bih zelio dosadjivati, ali mozda pripomogne.
Fotografija - sidro je sasvim "moderno", barem ovo na fotografiji...


Offline jadran3

  • Extra član
  • *
  • Join Date: Apr 2012
  • Posts: 543
  • Gender: Male
  • Last Login:November 26, 2018, 03:18:26 PM


Strucnjaci ce prosuditi je li ovo sidro tako rijetko  :nod:

Offline Maurizio Grbac

  • Normalni član
  • *
  • Join Date: Nov 2016
  • Posts: 4
  • Gender: Male
  • Last Login:November 30, 2016, 09:03:17 PM
Re: Operacija rezanja teretnog parobroda broda 1 nm sjeverno od Otočja Brijuni
« Reply #10 on: November 29, 2016, 03:08:44 PM »


zahvaljujem na trudu svima.
Nažalost na mijestu gdje je potopljen brod koji podsjeća na SS Hans Schmidt nema sidara. Pretpostavljam da su izvađena zajedno sa većinom nadgrađa.
Samim tim se po sidrima nemože identificirati. Njmački arhivi daju teret Bauxite i nekako nam je to polazišna točka.


jedna od stvari koju smo fotografirali na ovoj olupini koja je izrezana i za koju trebam pomoć je i ovaj umivaonik
« Last Edit: November 29, 2016, 04:06:05 PM by pp1972 »

Offline pp1972

  • Global Moderator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 12248
  • Age: 46
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:Today at 06:57:56 AM
  • COON & FRIENDS
Re: Operacija rezanja teretnog parobroda broda 1 nm sjeverno od Otočja Brijuni
« Reply #11 on: November 29, 2016, 04:11:51 PM »


Pod ovom temom kao laik u ovom podrucju jedino sto mogu komentirati ovo sidro izgleda sasvim uobicajeno (nista posebno) u odnosu na druge brodove, + slika olupine dosta lici na sam brod.

 

capable capable


Alfa Auto - servis




anything