Author [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Topic: Kako smo od pomorske sile postali ‘žabarska’ zemlja bez pomorstva  (Read 2620 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline pp1972

  • Global Moderator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 13026
  • Age: 47
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:Today at 12:34:15 AM
  • COON & FRIENDS


regionalexpress.hr

Kako smo od pomorske sile postali ‘žabarska’ zemlja bez pomorstva

OD HISTRA, ILIRA, LIBURNA PA DO DANAŠNJEG GAŠENJA LOŠINJSKE PLOVIDBE
Piše: Ernie Gigante Dešković
Ljudi ovih krajeva svladavali su mora od pamtivijeka. Najprije su Histri, Liburni, Iliri i pomalo sva ta plemena koja su bila uz obalu brodarila sjevernim Jadranom. Zatim su stigli Latini koji su svoja pomorska umijeća proširili širom Mediterana. Mnogo će stoljeća kasnije Serenissima, a s njom i dobar dio Istre čiji je ona sastavni dio bila, razviti trgovačku mornaricu do zavidnih razmjera. Ali kako to inače biva, sve ima svoj antipod pa je razvitak venecijanske mornarice potakao Uskoke koji će na gusarskoj tradiciji Histra i Liburna razviti svoje piratstvo da bi im i ovi današnji somalski mogli zavidjeti.

Jedrenjacima su naši ljudi krstarili Atlantikom, Pacifikom, Indijskim oceanom, svladavali najudaljenija mora svijeta,  a i ne samo mora. Tako je 1872. godine, pod vodstvom Juliusa von Payera te istraživača Karla Weyprechta, nekolicina odvažnih krenula u osvajanje  ni manje ni više nego Sjevernog pola. Od 24 člana posade ovih pomoraca-avanturista bilo je čak njih 12 iz naših krajeva. Kako je autor ovoga teksta iz Opatije, s tog grada na Kvarneru na istočnoj obali istarskog poluotoka, navest ću imena tek trojice (onih meni bližih) koje je povijest zbog ovog pothvata zabilježila: Jakova Sučića iz Voloskog, Vicka Palmića iz Lovrana i Franu Letiša iz Opatije. Razvijalo se i naše brodarstvo sa svakom novom generacijom pomoraca. Stotinu godina unatrag današnjih dana gotovo da nije bilo većeg grada u Istri, na Kvarneru i širom Jadrana koji nije imao neko svoje brodarsko poduzeće. Samo tridesetak godina unatrag ovaj je naš kraj bio svjetska pomorska velesila!  Bila je tu Jugolinija (kasnije Croatia line) iz Rijeke, Tankerska plovidba iz Zadra, Atlanska plovidba iz Dubrovnika, Uljanik plovidba iz Pule, Jadroplov iz Splita, Mediteranska plovidba iz Korčule, Obalna plovidba iz Splita, Šibenska plovidba… Bilo je tu na stotine trgovačkih brodova, dok se danas broj srozao daleko ispod jedne stotice. Naš najveći brodar Jugolinija (Croatia line) je nestala, propala je u onim hrvatskim privatizacijskim banditizmima, nema ni Šibenske plovidbe i još mnogih drugih, a prije točno mjesec dana u povijest je otišlo još jedno ime našeg pomorskog svijeta – Lošinjska plovidba (Lošinjplov)!

Razlog ovog teksta je što o tom događaju gotovo nitko ni riječi nije napisao, ni riječi izrekao. Kao da nas se pomorstvo više ne tiče i nije dio naše tradicije. Makar iz pijeteta prema ovoj gospodarskoj grani koja je nekada vukla (i to jako dobro) ovo naše društvo. Vjerojatno na iznenađenje mnogih koji danas turizam viju u nebesa, pomorstvo je sa svime što je za sobom povlačilo prihodovalo do sedam (!) puta više nego li turizam.  Pa krenimo s pijetetom: prije točno mjesec dana u Quinhuangdau, u Kini, predan je zadnji brod Lošinjske plovidbe s čime je nakon 57 ponosnih i velebnih godina postojanja definitivno nestao ovaj pomorski velikan. Tužna priča koja postaje opća za hrvatske prilike, gdje Hrvatska od pomorske zemlje postaje zemlja s morem bez pomorstva, gdje Hrvatska postaje zemlja koja je uništila i zaboravila da je bila ne europski već svjetski brodarski div, od čega je danas ostalo samo tužna nostalgija. Jadno – jedina je riječ koju mi je mogao izreći jedan stari kapetan duge plovidbe kojega sam u vrijeme pisanja ovoga teksta upitao što misli o domaćem pomorstvu. Danas je ovo zemlja gotovo bez pomorstva, s pomorcima koji svoj kruh sa 7 kora traže u firmama izvan Hrvatske.

Naravno, imamo mi i dalje pomorce koji slove kao jedni od najboljih na svijetu, ali Hrvatska više nije pomorska zemlja. Nema više velikih luka, nema više velikih brodara, nema strategije, nema ideje, ne zna se iskoristiti bogomdanu poziciju i povezala Jadran sa središnjom Europom, ova zemlja dugo nije imala niti ministarstvo pomorstva, već mora, kao da mu je cilj sjediti na verandi i brojati valove, kao u onoj pjesmi ...

Lošinjska plovidba započela je poslovanje 1956. godine kao prvo brodarsko poduzeće takve vrste na Lošinju, ali s baštinom sličnih malih obiteljskih brodara Lošinaj i Cresa. Za dvije godine firma će biti spojena s Obalnom plovidbom iz Rijeke te će u svojoj floti imati značajan broj brodova te je broj dosezao i do 38 brodova. Nakon što je 1992. godine provedena privatizacija “na hrvatski način”, počeli su zabijati čavle u posmrtni sanduk ovog brodara. Na kraju je Lošinjska plovidba završila u povijesti, kao još jedan brodarski div nestao u zlu što poharaše naše domaće pomorstvo.

Offline pp1972

  • Global Moderator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 13026
  • Age: 47
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:Today at 12:34:15 AM
  • COON & FRIENDS


regionalexpress.hr
i dalje komentari na tekst

Harry Mahmutovic · Cologne, Germany
E pa htijeli smo veliku Hrvatsku sad imamo to sto smo trazili.Mi Hrvati smo stoka sitnog zuba.Bit cu vulgaran malo u sljedecem tekstu ,jer jedino tako mogu da svoj gnjev i ljutnju ispustim iz ovo malo duse moje ,koju jos nedam da mi opustose ,isti ti judi koji su i doveli do ovga sranja u Hrvatskoj.....Ima jedna zemlja blagosranja i srece tamo se narod u stadima krece,nalazi se na samom zapadu balkana neki je i zovu drzava banana.Ljudi su tamo obicne ovce prodaju guzicu za male novce,to je zemlja kriminalaca i tajkuna tamo obraz kosta samo 500 kuna.Sve neki vjernici i domoljubi abrat brata za komad zemlje ubi,tamo nema moralnih vrijednosti al ide se u crkvu pa bog oprosti.Jako su hrabri i niceg se ne boje a drugi ih jebu i sudbinu im kroje,s ponosom kazu da se zovu Hrvati veliko stado, ovca ovcu prati....Pun mi je penis robijanja i jada,za crkavicu radis po cijele dane dok neki grade vile i apartmane.Svasta je pricao pokojni Franja mnogo nebuloza i teskih sranja,al jedna mu izjava nije bila luda:Hrvati su stoka sitnog zuba.....zalosno i istinito .
Reply ·
· 3 · January 15 at 3:25am



Bruno Kostadina · Top Commenter · Works at Shipping Company
došli divlji i potirali pitome. Zato je Lošinjplov nestao.
« Last Edit: May 23, 2014, 05:41:03 PM by pp1972 »

Offline Radio

  • Normalni član
  • *
  • Join Date: Apr 2010
  • Posts: 4
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:August 23, 2019, 06:04:00 PM


Poštovani štovatelji i prijatelji foruma "Naše sidro",
kao bivši pomorac rado pratim objave, postove i slike koje se objavljuju na stranicama i nemam često komentare na objave ali ovaj "člančić" kao i komentari na njega ipak zahtjevaju komentar. Već se u nekoliko postova pojavljuju tugaljiva razmišljanja i obrazloženja zašto nam je propala Jugolinija/Croatia Line, Lošinjska... Priče o kriminalu, lopovluku su redovito razlozi zbog čega se to dogodilo. Da li netko nešto zna što je meni promaklo? Da li je moguće da su te informacije promakle i nekim stručnjacima koji su obrađivali te iste teme? Tamo se spominju visoka osiguranja za brodare za vrijeme rata u RH, velike promjene na tržištu, gubitak nekih od tržišta sa kojima je naša industrija poslovala, nekonkurentnosta na svjetskom tržištu? I da i ja dodam, kao pomorac na Jugoliniji sam svojim očima vidio kako je nova lancana "iscurila" kroz proveno oko u vrijeme lučkih operacija u luci Colombo, vidio sam kako nestaju kante sa piturom, provišta za tri mjeseca : "pedeset kemijskih olovki - BOLJIH" - ovo samo za Radio stanicu! (na Lošinjskoj me Barba poslao da kupim samo "minu", jer kemijsku imam :-)). Na A.Cesarcu nas (članova posade) je bilo 43!!! Mislio sam da je to tako normalno dok nisam otišao na stranca - na VLCC tankeru (260.000 dwt) nas je bilo 28. Sa Lošinjskom smo održavali linije koje su bile po političkom dekretu. U Libiji su bušili gume na trailerima jer nisu na vrijeme ispraznili kontejnere, pa da ne plate penale... Vjerojatno kolege sa drugih kompanija imaju slična iskustva. Koristeći zdrav razum, ne mogu se oteti dojmu da je i to moralo imati neki utjecaj na kasnije događaje. Pisanje mladog opatijskog novinara koji se izuzetno trudi biti sveprisutan u svim temama (od nadogradnje hotela Kvarner do pitanja ulaznica u PP Učka i dvojezičnosti u Rijeci) iako nije upućen u ništa pa već i stavovi o Uskocima (antipod venecijanskoj mornarici!!) su dokaz totalnoj neinformiranosti. Temelje mletačke pomorske orijentacije i trgovine uspostavlja dužd Pietro Orseolo godine 1000., a Uskoci se pojavljuju u Senju nakon 1537. i pada Klisa. ili ono : "na gusarskoj tradiciji Histra i Liburna"  koji uzgred rečeno, nestaju iz pisane povijesti više od tisuću godina ranije! Povijesni izvori kažu da Uskoci i Mlečani dobro surađuju sve do 1540 i Meltačko-turskog mira kada lukavi Mlečići sklapaju mir radi trgovine i štite turske brodove koji plove Jadranom Priče o "strašnim gusarima" uglavom se temelje na mletačkim izvorima a isti izvori mudro prešućuju dvostruko razaranje Zadra (godine 1000 i 1202).
Ostala dva komentara su ispod granice pristojnosti : jedan piše iz inozemstva a drugi zna da su krivi oni "divlji" (n.b. to su oni "preko mosta"). Tek da se zna, 80% pomoraca na Jugoliniji/CroatiaLine i Lošinjskoj su bili naši Dalmatinci. Da li šjor Bruno misli da su i oni "divlji"?
Da zaključimo ovu priču : ako netko, uključujući i autora navedenog članka, zna rješenje za posrnulo brodarstvo neka nešto i poduzme i imaće moju svesrdnu podršku a vjerojatno i svih ostalih članova foruma, umjesto da se razbacuje izlizanim frazama o lopovluku, privatizaciji, svemircima i svjetskoj zavjeri. Isto vrijedi i za sve ostale probleme koji muče ovu zemlju: poljoprivreda, proizvodnja, produktivnost i da ne nabrajam dalje. Uostalom, i moja profesija je nestala (RTG) i morao sam promijeniti zanimanje ali mi je jasno da je to tijek tehnologije i vremena kojem nije više bilo mjesta za mene. A mogao bih, recimo, zaključiti da je to zbog lopovluka brodovlasnika jer je htio više zaraditi

Offline pp1972

  • Global Moderator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 13026
  • Age: 47
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:Today at 12:34:15 AM
  • COON & FRIENDS


Pozdrav Radio i svim clanovima foruma,
ja isto kao i (vjerujem) vecina forumasa volim se baviti postovima oko brodova ali sam forum bar po mome misljenju mora obuhvatiti i niz ostalih stvari vezanih za nasu temu a tu upadaju i novinski clanci koji u dosta slucajeva dizu prasinu.(vecinu dnevnih vijesti admin prebacuje na fejs da rasteretimo forum)
Do sada sam imao priliku naletiti na brdo dezinformacija ne samo u njima nego i u knjigama kao i po cijelom internetu ljudi pisu svasta pa je po meni dobro da se vecina takvih stvari vidi i kod nas da clanovi mogu reci sta misle o njima i po mogucnosti isprave pogreske.

Zasto su propale nase kompanije to bi mozda moglo biti pitanje od 1 000 000 dolara.......
puno toga se pisalo i ima bezbroj razloga sta i ko je krivac - politika, oruzje, nekretnine, nesposobnost, lopovluk, manjak vizije itd......
vjerovatno bi mogli nabrajati u nedogled.......
moguce da je kriv set kemijskih olovki ili lancana tu lancana tamo, a mozda smo i pokradeni na sofisticiran nacin sto bi nekad rekli - unutarnjeg ili vanjskog neprijatelja.......

Ima vec dosta vremena od kada sam prvi put razmisljao o otvaranju takve teme na forumu Zasto su propale nase kompanije di bi svi mogli reci sta misle o tome priloziti ako postoji kakvu dokumentaciju tekstove i sl, ali uvjek odustanem od toga jer pretpostavljam da bi moglo doci do previse prepucavanja i svadanja medu clanovima foruma pa da se vise pocnemo baviti politikom nego brodovima......
to mi nikada nije bio cilj, prvenstveno zelim da se zabavljamo i uzivamo u svemu a ne da se odlogiramo nervozni sa foruma.....

Ali,
to ne znaci da necemo tu i tamo imati objavljene tekstove koje nas nasmiju, rastuze, iznerviraju ili nas prodrmaju pa pokrenu da svima napisemo sta mislimo o nekoj temi sto je u ovakvim slucajevima pozeljno i nadam se da cemo u buduce vidjeti jos puno kvalitetnih komentara kao sto je ovaj,
ne samo u ovom postu nego i u mnogim drugim......
Radio za post :clapping: :clapping: :clapping:
« Last Edit: May 25, 2014, 01:09:21 AM by pp1972 »

Offline Interkostal

  • Normalni član
  • *
  • Join Date: Sep 2011
  • Posts: 62
  • Age: 48
  • Location: DE
  • Country: de
  • Gender: Male
  • Last Login:November 09, 2019, 11:19:57 PM


Pukao bih da ne napišem barem slovo o ovome.

Prije svega ne radi se samo o brodarstvu. Kroz domovinski rat je napravljena tiha ekonomsko financijska okupacija.  Pritom se na strateška mjesta (čitaj: tamo gdje ima novaca i/ili materijalnog dobra za unovčavanje) postavljaju ljudi odnosno uglavnom sami sebe postavljaju uz pomoć naklonog aparata. Kroz jedan kontrolirani kaos nakon rata se uglavnom našla ista suita koja je svoje masterplanove izvodila bez imalo srama i odgovornosti. Svoje kancerogene stanice su raširili u sve slojeve za provođenje nauma pljačke. Takva sistematizacija otvara mogućnosti za špekulacije i malverzacije. Pritom ne zaboravimo da tada zakon je predvidio apsolutnu zastaru potraživanja 2,5 godine. Od tada se malo toga promjenilo, odnosno samo se promijenio onaj dio koji je na neki način povezan sa bankarskim sektorom. Naravno bankarski lobi je moga na to utjecati jer dobro drži državu "za jaja". Naprimjer tako danas ista zastara je 9 godina. Državni aparat nije ništa poduzeo odnosno ako je i poduzeo tu on ništa ne provodi. Uopće nije bitno koja vlast je bila aktualna, jer dogma je uglavnom samo reartikulirana, a preformansa je svake puta bila perfidnija tj. evoluirala je. I dalje smo svjedoci da zakonska legislativa i oni zaduženi za njeno sprovođenje ne rade skoro ništa. Evo pogledajmo kako radi stečajni upravitelj Naute Lamjane. I što više država je tu ništa drugo nego mali od kužine.

Mislim da je puno lakše nabrojati brodare koji su još "živi". Pitajmo se kako oni žive. I sam sam poduzetnik i da nisam orjentiran na poslovanje van RH umro bih već u startu. Eto bio sam u brodogradilištu u Kraljevici na sam dan proglašavanje njene smrti. Ono što je uslijedilo poslje je bilo frapantno. No to sad čak i nije bitno tj. nije mjesto da sad pišem o tim događajima kako je država sama sebi krala iz lijevog džepa da bi stavila u desni. Ekonomska kriza je bila na neki način suučesnik u propasti brodarstva, ali ipak sam mišljenja da je bila viiše kao cover up odnosno izgovor. U nijednu od kompanija koje su propale nije se nikad dogodila sudska revizija, a pojedinci odgovorni za nastalu situaciju su se dobro materijalno zbrinuli i uživaju "plodove" svojeg angažmana. A naravno mi kakvi jesmo s našim mentalitetom i dalje samo na riječima smo jaki. Kada treba nešto napraviti, malo nas je dovoljno ustrajnih i agilnih da nešto pokrene i da bude dovoljno ustrajano da se to i završi. Naravno legislativa je tu dobro zaštitila i teško da će se što moći napraviti. Dali je moguće revitalizirati brodarstvo, brodogradnju? Mislim da ne. Zašto? prvenstveno mi trebamo promijeniti sebe, prestati voziti auto gledajući samo u retrovizor, prestati biti samohvalni i samodopadni, na neki način i lijeni, počet razumijevati što je trajna vrijednost i nakraju poduzeti nešto da bi se uveo sustav da ne trebaš guliti krumpire za svoje grijehe, već VRATITI pare i odležati dugotrajno. Ono vratit pare naravno uključuje i izgubljenu dobit, kamatu i same pare koje si maznuo te odštetne zahtjeve pojedincima za izgubljena radna mjesta. Za to napraviti trebamo potpune nove ljude koje mi možda čak ni ne poznajemo. Ovi su se dovoljno iskompromitirali. Ono kad sam opisao o tome kakvi smo mi, molio bih da me ne kritizirate i nađete se uvrijeđeni, jer to je suština našeg problema.   

I sad se zapravo čak i ne čudim kako smo postali žabarska zemlja... Još je i dobro kad pogledam koliko se ukralo i uništilo. Ipak teorija od 500 obitelji još uvijek funkcionira bez obzira tko je na vlasti. Jer biramo samo loše. Zašto? jer je loše samo i ponuđeno, a mi biramo samo uniformu tog lošeg.

 

Offline pp1972

  • Global Moderator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 13026
  • Age: 47
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:Today at 12:34:15 AM
  • COON & FRIENDS


Jos jedan interesantan pogled na cijelu situaciju,
Interkostal za tekst  :clapping: :clapping:  :clapping:

Offline jadran3

  • Extra član
  • *
  • Join Date: Apr 2012
  • Posts: 551
  • Gender: Male
  • Last Login:November 12, 2019, 06:55:00 AM


Lijepi prikaz.

Sto se uniformi tice (u smislu neprijateljskog preuzimanja) tu se lako opredijeliti. Lako je prepoznati neprijateljsku uniformu i postaviti se. Medjutim, tesko je za veliku vecinu prepoznati neprijateljsko preuzimanje u "civilnoj" odjeci, u lijepim odijelima, cipelama i kravatama. Tu uglavnom padamo, tj. padaju oni koji to preuzimanje dozvoljavaju.

Nasa pomorska orijentacija se zatomljuje jer ona nije u interesu tih inozemnih bankara kojima je prvenstveni cilj stititi interese maticnih - stranih banaka.

Netko im to od domacih dozvoljava, iz neznanja ili pak dobrih saznanja, pa za stetu nanesenu domovini biva istaknut i nagradjivan.

Sto se moze napraviti. Kliknuti: "Neka opstane pomorska orijentacija Hrvatske sa znanstvenim institutima koji je podrzavaju".  A, umrezeni stetocine - neka budu razotkrivani i potiskivani......

Offline pp1972

  • Global Moderator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 13026
  • Age: 47
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:Today at 12:34:15 AM
  • COON & FRIENDS


Jadrane kako citam post sjetio sam se jedne izjave prvog ministra pomorstva pa da je dodamo ....... zelim vas uvjeriti da  :rofl:

You are not allowed to view links. Register or Login
« Last Edit: May 26, 2014, 12:43:21 PM by pp1972 »

Offline Interkostal

  • Normalni član
  • *
  • Join Date: Sep 2011
  • Posts: 62
  • Age: 48
  • Location: DE
  • Country: de
  • Gender: Male
  • Last Login:November 09, 2019, 11:19:57 PM


You are not allowed to view links. Register or Login
Lijepi prikaz.

Sto se uniformi tice (u smislu neprijateljskog preuzimanja) tu se lako opredijeliti. Lako je prepoznati neprijateljsku uniformu i postaviti se. Medjutim, tesko je za veliku vecinu prepoznati neprijateljsko preuzimanje u "civilnoj" odjeci, u lijepim odijelima, cipelama i kravatama. Tu uglavnom padamo, tj. padaju oni koji to preuzimanje dozvoljavaju.

Nasa pomorska orijentacija se zatomljuje jer ona nije u interesu tih inozemnih bankara kojima je prvenstveni cilj stititi interese maticnih - stranih banaka.

Netko im to od domacih dozvoljava, iz neznanja ili pak dobrih saznanja, pa za stetu nanesenu domovini biva istaknut i nagradjivan.

Sto se moze napraviti. Kliknuti: "Neka opstane pomorska orijentacija Hrvatske sa znanstvenim institutima koji je podrzavaju".  A, umrezeni stetocine - neka budu razotkrivani i potiskivani......

Jadrane u pravu si u globalu međutim tu jedan dio nedostaje, mi sami smo ti koji nosimo tu istu uniformu samo puno nižeg čina. Dok ne skinemo uniformu i počenmo razmišljati bez obaveze na nju i uvažavajući te i kritizirajući one koji su to isto napravili, se može nešto i postići. Dok god stojimo i gledamo odnosno kako si ti napisao "Sto se moze napraviti. Kliknuti:..." do tada će biti ovako kako je. Ljudi to sami i znaju znaju. Ja nisam nikakav lumen ili što ti ga ja znam da sad nekom solim pamet ili posipam se pjeskom pa zato sve ovo i pišem. Problem je sada već dobrim dijelom da su ljudi umorni i bez nade. Da su bez novaca, barem jedan dobar dio je. Dok god možemo vidjeti pune kafiće u radno vrijeme van sezone, dok god možemo vidjeti da ljudi žive iznad svojih mogućnosti i isto tako da negiraju svoje loše kućno financijsko gospodarenje, dok god ne odriču se ne neophodnih stvari, do tada znajmo da nismo sazreli za bolje.

Nažalost država se tu postavlja onako kako mi dopuštamo, a to je da prilika čini lopova. Evo plaćam u roku poreze, doprinose i sve ono što se od mene traži. Isto tako plaćam plaće i sve obveze na njih. Državi ne dugujem ništa. Svoljim ljudima - ništa. Dobavljačima makar ih nije puno - ništa. Prema tome se može raditi, ali bilo je mjeseci tj. 2 godine sam plaćao državi i zaposlenima a sebi plaću koju sam opet vraćao u firmu. Odrekao sam se svega u to doba. Bilo je dana bez novaca, pa isto nisam digao kredit, prodao nešto imovine ili sl. Znali smo moja obitelj i ja rastegnut 200 kn za cijeli tjedan. Račune plaćat parcijalno i kako se može izdržati. Država me nije apsolutno nikako zaštitila od ičega a pogotovo od sebe same. Nažalost država se ponaša kao monopolista kontra poslovnih subjekata u samoj državi. Pogotovo protiv privatnog sektora. Naime 40 Mlrd kuna dugovanja među poslovnim subjektima je većim dijelom u državnim rukama kao dužnik. Danas zatvoriš firmu, dužna kao Hrvatska (ono dužna kao Grčka više nije tako ni različito) i kad nastupi zastara ta dugovanja postaju javni dug. Baš super zar ne.... Ja i dalje svojom imovinom kao vlasnik d.o.o. ne jamčim za svoju firmu. Apsurd bez presedana. Ipak se zakon tumači da sve što nije zabranjeno je dopušteno.

Predestečajna nagodba je legalizirana pljačka. Dakle prezadužim se, kupim pun kufer trajnih vrijednosti (zamračim ih na privatna lica), odem u stečajnu nagodbu oproste mi 50%, dakle mogu zamračiti recimo od 10 mil. jedno 5. Pa onda ipak propadnem, i kao odgovorna osoba dobijem max 150 tisuća kuna i 6 mjeseci krumpiranja. Dakle za 5 mil. kuna sam platio 150 tisuća kuna i obavi svoj rad u neke dobre svrhe. Super! Koja sam ja p**da i rigam svaki mjesec pare, i ako sam doma 3 dana u mjesecu onda sam sretan. U zadnjih 5 mjeseci bio sam doma 3,5 tjedana.

Da moram i još spomenuti;
Ne mogu se oteti činjenici da dijete koje se danas rodilo u RH je u startu dužno preko 14.500,00 Eura. To nam je na naplati per capita. Isto tako zaduženja imamo do 2035 godine. Isto tako nitko se ne usudi pitat gdje je 40.000.000.000 (da četrdeset miljardi) eura iznesenog novca iz RH u offshore i pranju novca. Sve to mora doć na površinu.


Sad ovdje se postavlja pitanje pomorstva. Puno toga je u pitanju pomorstva i svega ostaloga jer imati danas posla i imati čak i naplatu nije uspjeh. Uspjeh je da mi sami nešto napravimo ne za sebe nego za NAS. Poštenje, iskrenost, ustrajnost, promišljenost, zajedništvo, vrijednost i marljivost, odricanje i upornost. To je ono što se traži. Vjerujte mi da onaj koji će ponuditi najrealniji plan za ekonomski oporavak, bit će takav da zasigurno malo tko od nas će ga prihvatiti ali nažalost je jedini možda ajmo reć najrealniji.  Pomorstvo će ipak malo tu pričekati.

Možda se čini da sam otišao Off topic, ako  i jesam nisam imao tu namjeru jer me bole prazne luke, pomorci bez posla, Brodarstvo na zalsaku, brodogradnja bez perspektive. Pomorska smo zemlja ljudi moji, ali ne iz fotelje i ureda.
« Last Edit: May 26, 2014, 06:44:20 PM by Interkostal »

 

capable capable


Luminis Digital Photography