Author [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Topic: Šveđanima riječki škver sve manje zanimljiv, »3. maj« želi ruski OSK?  (Read 4512 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Magnum

  • Administrator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 1335
  • Age: 57
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:April 25, 2024, 09:19:24 AM
    • Magnum's Place


Šveđanima riječki škver sve manje zanimljiv, »3. maj« želi ruski OSK?

Jerry Lindbergh, predstavnik švedske državne agencije FXM koja je izradila ponudu, otkrio je na press konferenciji u uredu Gripena za Hrvatsku tek nekoliko detalja. Hrvatska bi u slučaju pozitivnog odgovora putem, kako ga je nazvao Lindbergh, povoljnog kredita koji bi joj osigurale švedske vlasti kupila osam aviona s kojima bi u paketu dobila pripadajuće sustave i obuku za pilote i tehničare. Avioni bi s hrvatskih aerodroma mogli uzletjeti početkom 2014. godine.

 Rok za izjašnjavanje o ponudi je 31. siječanj iduće godine. Premda su otvoreni i za druge opcije, Lindbergh je naglasio da su primarno zainteresirani za prodaju aviona. Koliko bi Hrvatska sve to morala platiti, nije želio govoriti. Malo je bilo riječi i o eventualnom offset programu koji bi išao uz avione.

Pierre Gauffin, direktor Gripena za Hrvatsku, pojasnio je da je Saab u šest godina ostvario suradnju s niz hrvatskih poduzeća, nisu se, premda je u javnosti bilo raznih spekulacija, fokusirali na kupnju nekog određenog brodogradilišta, »ali mogućnosti postoje«. O tome koja poduzeća mogu ući u offset program, razgovarat će naknadno s hrvatskim vlastima, Ministarstvom gospodarstva. »No, osnova je ugovor o kupnji aviona, bez njega nema ništa i propalo sve što smo radili ovih šest godina«, naglasio je Gauffin.

 Premda je kupnja »3. maja« od strane pulskog »Uljanika«, nakon što su propala sva tri natječaja, na Vladi predstavljeno kao prva opcija za konačno rješenje privatizacije riječkog škvera, posljednje izjave resornog ministra gospodarstva Radimira Čačića upućuju da je ulazak Puljana na riječke navoze ipak samo tek »rezervno« rješenje za »stani-pani« situaciju. Čelni dvojac pulskog brodogradilišta cijelo vrijeme mudro šuti, a »uljanikovi« sindikalisti na tu temu šalju tek načelne poruke.

Dok se pod koordinacijom Ministarstva gospodarstva dogovaraju prvi, ali neslužbeni sastanci na razini uprava »3. maja« i Uljanika,  u Čačićevom resoru, izgleda,  aktivno se traže druge opcije za »3. maj«. »Staklene noge« na kojima počiva za ovu Vladu riješeno pitanje privatizacije riječkog, ali i splitskog i trogirskog škvera »osjetili« su očito i Šveđani, kad su najavili da su, zauzvrat za njihove lovačke avione, spremni kupiti jedno hrvatsko brodogradilište.

U slučaju »3. maja« jedna od tih »drugih opcija« koje spominje Čačić mogla bi, navodno, biti i ruska brodograđevna korporacija OSK. Riječ je o krovnoj organizaciji njihovih brodogradilišta, nešto nalik Hrvatskoj brodogradnji-Jadranbrod, samo što se u ovom slučaju radi o (pre)moćnom dioničkom društvu, u vlasništvu ruske države.  Iz Čačićevog ministarstva nije bilo moguće dobiti potvrdu ili negaciju ove informacije, no dobro upućeni krugovi kažu da se Rusima, navodno, ostavilo »fore« da se eventualno konkretnije očituju do sredine ovog mjeseca.



Osnivanje OSK tražio Putin

Premda obično Rusi ili Kinezi u domaćoj javnosti »iskrsnu« kad god se nešto nema kome prodati, nedavni posjet čelnika ruskog brodogradilišta Vyborg riječkom »3. maju« može se, kažu naši izvori, povezati s interesom i »migom« koji je navodno stigao iz OSK-a. Ruski OSK osnovan je nizom uredbi potpisanih od strane predsjednika Vladimira Putina, a objedinjuje škverove za gradnju, popravak i remont brodova te njihovo održavanje. Cilj im je razviti čim više civilnu brodogradnju koristeći postojeće vojne resurse i objekte. Ima tri podružnice, jednu u St. Petersburgu koja objedinjuje brodogradilišta na zapadnom dijelu Rusije, za regiju Sjever je centar u Severodvinsku, a za Istok u Vladivostoku. OSK također ima 50 posto udjela u helsinškom Arctech brodogradilištu, što je »joint venture« sa finskim STX-om.


Autor: Dražen Ciglenečki    , Orjana Antešić   
Objavljeno: 11. listopada 2012. u 17:05


Novi List Online

Magnum
Administrator
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

 

capable capable








Dražen Suvić Photography

anything