Author [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Topic: »3. maj« preuzimaju Fondovi gospodarske suradnje, Tankerska i Uljanik plovidba  (Read 2162 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Magnum

  • Administrator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 1336
  • Age: 57
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:May 17, 2024, 12:51:33 PM
    • Magnum's Place


»3. maj« preuzimaju Fondovi gospodarske suradnje, Tankerska  i Uljanik plovidba
Prvi signali iz Bruxellesa pokazuju da bi Europska komisija mogla prihvatiti ovakav plan za nastavak privatizacije riječkog brodogradilišta, osobito nakon smanjenja državnog udjela u fondovima. Rok za predaju plana 22. lipnja   

ZAGREB  U igri za privatizaciju »3. maja« nema više ni Kineza ni Rusa. Vlada se, kako doznajemo, oslanja samo na domaće snage, odnosno na Fondove gospodarske suradnje (FGS) i domaće brodare. O  modelu po kojem bi FGS-ovi prvenstveno uz sudjelovanje Uljanik plovidbe preuzeli riječki škver i proveli program restrukrturiranju već su, otkrivaju naši izvori, počele  neformalne konzultacije s Europskom komisijom i prvi signali ne sugeriraju da će Europska komsija automatski odbaciti takvu ideju.

Europska komisija imala je dosta primjedbi na to da FGS-ovi, u kojima je i država investitor sa 50 posto, sudjeluju u privatizaciju »3. maja« i Brodotrogira, ali je u međuvremenu država smanjila svoj udio u fondovima na 25 posto, a čini se da će uključiti i privatne domaće brodare.  U toj kombinaciji utjecaj države bi dodatno pao, pa bi i sam model bio prihvatljiviji Europskoj komisiji. 

O detaljima  novog prijedloga nitko od naših sugovornika iz Vlade i FGS-ova ne želi previše govoriti. Sigurno je jedino to da novi prijedlog uključuje i Uljanik plovidbu, a neki od naših sugovornika spominju i Tankersku plovidbu.

– Riječ je o tvrtkama koje su u privatnom vlasništvu i koje su po prirodi svoga posla zainteresirane za brodogradnju. Primjedba da su FGS-ovi pod snažnim utjecajem države neće više stajati kad država svoje udjele spusti na 25 posto, a u ako se u projekt »3. maj« ide i s ostalim privatnim tvrtkama jasno je da se u »3. maju« događa privatizacija i da država tu više nema utjecaj, kaže jedan naš sugovornik iz Vladinih krugova. Na primjedbu da se ne može zanemariti veza Uljanik plovidbe i Uljanika preko povezanih osoba,  naš sugovornik odgovara i da će uskoro i Uljanik u privatizaciju, jednim dijelom i kroz radničko dioničarstvo, i da ni on više neće biti državno brodogradilište.

I dok o uključivanju Uljanik plovidbe  u pronalaženje rješenja, odnosno modela po kojem bi se privatizirao »3. maj« govore svi naši sugovornici, Tankersku plovidbu spominju tek neki od njih. Ističu da uloga ta dva brodara ne mora biti jednaka, odnosno da  u priču ne moraju biti jednako  snažno uključeni, ali da ne treba čuditi interes domaćih brodara za sudbinu velikog domaćeg brodogradilišta. Ipak, i oni koji spominju sudjelovanje Tankerske plovidbe ističu kako će uloga Uljanik plovidbe biti puno jača.

Naši sugovornici vjeruju kako ovaj model drži vodu i da može proći u Europskoj komisiji, jer će u konačnici, kako god se model razradio, značiti da su vlasnici »3. maja« privatne tvrtke, odnosno da država više nema nikakav utjecaj u tom škveru. 
 Pravi pregovori oko nove runde privatizacije »3. maja« tek slijede i hrvatska će strana Bruxellesu morati dokazati da novi plan znači stvarnu privatizaciju, a  ne kupovinu vremena, kako bi odgodila rasplet situacije koji bi možda morao uključivati i nepopularne mjere kakve su se dogodile u Kraljevici.

Autor: Jagoda Marić           
 Objavljeno: 19. lipnja 2012. u 8:00

Novi List Online
Magnum
Administrator
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

 

capable capable





Luminis Digital Photography







anything