Author [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Topic: Zašto si preplatio dva broda? Mogao si pozlatiti Zadar i kupiti Hajduk!  (Read 6391 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Magnum

  • Administrator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 1335
  • Age: 57
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:Today at 12:58:36 PM
    • Magnum's Place




TANKERSKA PLOVIDBA Banić Mustaću: Zašto si preplatio dva broda? Mogao si pozlatiti Zadar i kupiti Hajduk!

Rasplamsao se žestoki sukob dvojice uglednih Zadrana, Stanka Banića i Ive Mustaća, bivšeg i sadašnjeg direktora Tankerske plovidbe.


Stanko Banić (lijevo) i Ivo Mustać

Sve je počelo kad je Banić iznio optužbe na račun svoga nasljednika: “Nakon mog odlaska iz Tankerske plovidbe naglo su uspostavljeni vrlo prisni odnosi između kompanije i HDZ-a. Dva broda koje je Tankerska plovidba u Splitu ugovorila na 51 milijun dolara za svakoga, na koncu su plaćeni svaki po 59 milijuna dolara! Pretpostavljam da je nova cijena dogovorena u trokutu Sanader-Kalmeta-Tankerska plovidba, a zauzvrat je Tankerska plovidba dobila predstavnika u Upravi Hajduka”.

Mustać mu je žestoko odgovorio, a Banić mu je sada uputio otvoreno pismo koje prenosimo u cijelosti:


Dragi kolega Mustać, dobro znaš da ne volim ostati nikome dužan pa neću ni tebi u svezi sa splačinama i lažima iznesenima u Slobodnoj Dalmaciji. Bog mi je svjedok da od mog umirovljenja, a teče već osma godina, nikada i nigdje nisam rekao ružnu riječ protiv Tankerske plovidbe ili njezinih dužnosnika.

Ako sam osjetio potrebu nešto kazati, onda sam to radio isključivo preko pisma tebi, s kopijom predsjedniku Nadzornog odbora ili raspravom na Glavnoj skupštini dioničara. U oba slučaja nastupao sam afirmativno, za boljitak društva, da se učimo na greškama itd. Što je neke stvari bilo, a i bit će, teško čuti, samo je potvrda da istina boli.

Dakle, čemu sada ovoliko prašine? Ključno pitanje našeg prijepora jest: “Jesu li dva tankera u Splitu preplaćena za osam milijuna dolara svaki?” Ja tvrdim da jesu, i to brodovi građeni po ugovoru od 30. 8. 2004., koji si potpisao s ministrom Vukelićem, ondašnjim predsjednikom NO BIS-a.

Čemu odjednom iznenađenje kada sam ti istu stvar napisao još u prosincu 2005. sa zamolbom da pojasniš dioničarima kako je i zašto do povećanja cijene došlo. Sjećam se da je ondašnji direktor škvera, g. Vukasović bio iskren izjavivši: “Ovo je početak sanacije brodogradilišta.”

Možda postoji neko objektivno obrazloženje za tih dodatnih 16 milijuna dolara, a činjenica je da je od tada održano pet skupština dioničara koji to obrazloženje nisu čuli. Sjećam se da sam ti u tom pismu rekao da se tim novcem mogla opremiti bolnica u Zadru da bude među prvima u zemlji, pozlatiti Kalelarga, ili biti malo zločest, i kupiti NK Hajduk.

Te 2005. godine u istom pismu rečeno je: “Iza Maraske i KK Zadar, Tankerska je treći zadarski brand. Prvi je izgubljen, drugi je na tom putu, a za trećega nije kasno da opstane ako se izvuče iz kandži politike.” U obrani “istine”, u članku od 19. 5. sasvim nepotrebno, bez konteksta, spominješ Haag, generala, neke političare (valjda imaju ime i prezime), Pomorski zakonik, projekte u Rijeci, Nadzorni odbor, HDZ, oporbu i što sve ne.

Namjeravao sam se držati samo teme “Tko crni Tankersku”, a kako si me povukao za jezik, i o ovim navodima ću reći svoje mišljenje i, budi siguran, da po to svoje mišljenje neću ići ni u čiju središnjicu, ali o tome nešto kasnije. Ako se Banić trudi ocrniti Tankersku, u najmanju ruku bih te javno pitao neke stvari kao:

- gdje je i zašto spiskano četiri i pol milijuna eura u projektu “Ninsko blato”, a da ni prvi kramp nije udaren u njega. Projekt je iniciran 2005. g., s tvojom najavom dioničarima o završetku 2007. godine. Dano je smiješno obrazloženje, da se projekt odgađa zbog krize, koja je počela krajem 2008. godine;

- kako si se mogao uvaliti u aferu “leasing” u kojoj si plovilo kupio za sramotno nisku cijenu. Kad se to već dogodilo, zašto nisi, onako muški, dao priopćenje za zaposlenike, dioničare i javnosti rekao istinu. Ovako smo bili prisiljeni složiti se s naslovnicom iz jednih lokalnih novina “Ili je glup ili naivan”, a mnogi su nadodali “ili oboje”;

- čovjek takvog morala onda vrlo lako uzme za sebe dionice društva vrijednosti pola milijuna eura, i to u kriznoj godini, s rezulatima poslovanja koji ne opravdavaju takvu nagradu;

- pitao bih te je li točno da si odavna sebi odredio plaću od 30.000 eura mjesečno neto i jesi li je smanjio u okviru antirecesijskih mjera, ako su uopće donesene;

- je li istina da je u tvom rodnom mjestu otvorena ispostava Lučke kapetanije kako bi se zaposlio Mustać junior i koje su sve protuusluge učinjene poslodavcu. Kako čujem, mladić se brzo zasitio činovničkog ureda pa je osnovao tvrtku koja uspješno prodaje svoje usluge, kome drugom, nego Tankerskoj plovidbi.

A Stanko će, kao i na svakoj Skupštini dioničara, govoriti o nepotizmu kao velikom zlu, ne tolikom za društvo, koliko za vašu djecu, koja će biti zgažena onog dana kada vi ne budete ono što ste danas. Zašto zgažena? Pa da bi se otvorio prostor sinovima novih očeva kada je put već tako dobro utrt. Za sada ću prestati navoditi tvoje bisere, jer me je strah da bi nekom poštenom čitatelju moglo doći slabo.

Nakon gore iznesenog, jasno je tko crni Tankersku, ja se uopće ne moram truditi. Dragi Ivo, neću propustiti priliku osvrnuti se na tvoje navode, koje sam nazvao “povlačenje za jezik”: Da sam kojim slučajem postupio po naputku, kako ti kažeš “nekog političara”, 2003. godine, a u svezi s pomoći generalu, ti bi odavno bio bez posla, jer bi Tankerska imala ključ u bravi, i to ključ međunarodne proizvodnje; projekt V. Lenac kojim se toliko hvališ, bio je na našem stolu puno ranije, ali smo imali “muda” reći NE, kao i ostalim projektima koje su nam nudili političari radi kupovanja socijalnog mira (Slobodna Dalmacija, Plovidba Vela Luka i dr.).

Dakle, ulaganje u V. Lenac jest politički projekt, doduše s novcima Tankerske. Stranka je tu maestralno politički poentirala, što ne kriju ni danas. A projekt je politički iz sljedećeg razloga: učešće Tankerske u svjetskoj floti je ispod pola posto, a koliko mi je poznato, jedino smo brodarsko društvo koje ima vlastiti škver. Gdje se zaboga popravlja ostatak 99,6 posto brodova?

Narudžba dvaju tankera u “3. maju” također je učinjena po nalogu politike. Zašto? Zato što m/t Velebit i njegov brat nisu definirani u Tankerskoj ni po namjeni, ni po veličini, niti po timingu isporuke. Brodovi su iz serije što odgovara brodogradilištu, jer mu je trošak za svaki sljedeći brod niži četiri do pet posto.

Za mene nema sumnje da su ti brodovi djeca jedne neželjene trudnoće, a iz takvog odnosa ni djeca ni roditelji nisu sretni. Uopće se neću iznenaditi ako jednog dana bude objavljeno da vam je svečani ručak, prigodom potpisa ugovora u Rijeci, organizirala Fimi-Media, a provizija salzburškom uzniku legla negdje u Hypo banci. Tome sam čovjeku inače zahvalan što me je od starog komunjare (kako me zovu tvoji sadašnji prijatelji) promovirao u “ljevičara kojeg je Kalmeta na izborima pobijedio čak tri puta”. Ovo ljevičar zvuči nekako proeuropskije.

Svako spašavanje radnog mjesta u RH svakako je hvale vrijedan čin. I tu svakoj poštenoj vladi treba pomoći, koliko god je moguće. Problem je s projektima u Rijeci, što nisu potpisani s Vladom, nego sa sotonom, lopovima, izdajicama roda svoga.

A zašto ne reći i sljedeće: u Rijeci ste spasili radna mjesta sinovima onih očeva koji su naše očeve nazivali Filipincima. No, možda sam ja preveliko zlopamtilo. Što se, pak, tiče Pomorskog zakonika, stvar je vrlo jednostavna. Došlo je vrijeme usklađenja našeg zakonodavstva s onim u EU-u i za to ne treba nikome pripisivati velike zasluge.

Uostalom, koja bi se to Vlada odrekla poreza na dobit, ako to nije u funkciji nekog višeg cilja, kao što je članstvo u EU-u.

O svom članstvu u Komunističkoj partiji reći ću samo sljedeće: Ne sramim se i ne poričem. Poznavao sam još jednog člana, ali za razliku od njega, ja nisam bio i predsjednik FK Partizan.

08.06.2011. | 23:07

Preuzeto sa Slobodna Dalmacija Online

« Last Edit: June 10, 2011, 09:24:40 AM by Magnum »
Magnum
Administrator
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Magnum

  • Administrator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 1335
  • Age: 57
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:Today at 12:58:36 PM
    • Magnum's Place
Stanko Banić: Tajni agenti i poreznici godinama su me pratili
« Reply #1 on: June 10, 2011, 09:25:38 AM »



BIVŠI ČELNIK TANKERSKE PLOVIDBE STANKO BANIĆ U OTVORENOM PISMU SADAŠNJEM DIREKTORU IVI MUSTAĆU
TANKERSKA PLOVIDBA (2) Stanko Banić: Tajni agenti i poreznici godinama su me pratili

1. NASTAVAK:
Banić Mustaću: Zašto si preplatio dva broda? Mogao si pozlatiti Zadar i kupiti Hajduk!



2. NASTAVAK:

U svezi tvoje gnjusne tvrdnje da sam deklarirani simpatizer SDP-a (zašto se kriti “iza stranke oporbene HDZ-u”), još jednom ću ponoviti sljedeće: Sa Slavkom Linićem sam jeo, pio i kartao, kao prijateljem kojeg sam upoznao dok je bio financijski direktor Rafinerije Rijeka, a ja komercijalni u Tankerskoj ranih osamdesetih.

Tada je Rafinerija bila pravni subjekt širokih ovlasti, te smo s njima sklapali ugovore o prijevozu. Danas je nažalost postala običan mađarski mlin, bez ikakvih ovlasti. Slavko je bio korektan poslovni partner, a što je postao gradonačelnik, potpredsjednik stranke i Vlade, najmanje je moja krivnja. Na tome graditi teoriju o mojim simpatijama spram jedne stranke, u najmanju je ruku udarac ispod pojasa;
Stanko Banić

Šećer kao i uvijek dolazi na kraju, a to je tvoje objašnjenje o pozitivnom utjecaju HDZ-a i njegovih članova Nadzornog odbora na poslovanje društva i tijekom pretvorbe i privatizacije. Iako si bio miljama daleko od tih događaja, a određeno razdoblje i deklarirani zagovornik tajkunske privatizacije Tankerske, nisi mogao biti toliko slabo informiran da danas zasluge za spas Tankerske pripisuješ jednoj stranci.

Moram priznati da je većina članova NO iz HDZ-a bila korektna, a zašto nisu u cijelosti slijedili politiku stranke, treba pitati njih. Ako se stranka tako ponašala prema meni, bez obzira na moja politička i stranačka opredjeljenja, tko je preko noći smijenio stotinjak kolega direktora u gradu. Nisu baš svi bili neuspješni.

Da budem iskren, nisam ni ja siguran zašto me nisu smijenili, a mogli su. Kad si me već potaknuo na razmišljanje o tome, čini mi se da su bila bitna dva razloga:

1. nisu mogli ignorirati doprinos Tankerske u Domovinskom ratu,

2. ili su se bojali da bih u tom slučaju mogao progovoriti o stvarima iz tog razdoblja, koje bi mogle biti vrlo neugodne za pojedince.

Što se, pak, tiče HDZ-ove pomoći u sprječavanju prodaje Tankerske špekulantima, moram pitati čiji je zakon omogućio pojavu špekulanata u hrvatskoj privatizaciji. Znam da sam te špekulante maksimalno odvraćao, a mnogi iz te stranke su mi ih dovodili na vrata.

Ako je tvoj HDZ bio tako milostiv prema Tankerskoj, volio bih imati odgovore na sljedeća pitanja: Tko je na Brijunima primio špekulanta Igora Prosinečkog, a ovaj istu večer u emisiji “Slikom na sliku” doslovce rekao: “Sutra idem u Zadar preuzeti Tankersku”. Zašto mu namjera nije uspjela, treba pitati g. B. Škegru, ondašnjeg predsjednika UO HFP-a.

Da to kažem ja ispalo bi možda prepotentno. Koja je banka u RH spomenutom probisvijetu dala ponudbeno jamstvo u iznosu od 2,5 milijuna maraka. Koliko se sjećam suvlasnik te banke bio je unuk “jednog političara”, kako bi to ti rekao.

Po čijem naputku je INA, kao naš jedini poslovni partner u zemlji, odjednom prekinula sve poslovne odnose s Tankerskom? Bili su uvjereni da će nas na taj način dovesti do stečaja. Zaboravili su da smo mi već tada bili članica ne EU, već dio svjetskog businessa, pa smo višak kapaciteta uposlili tamo.

Po čijem naputku su sve državne institucije represije započele tako žestok nadzor nad nama, i to redom: saborska Komisija za vrijednosnice, Državna revizija, Financijska policija, Porezna uprava, policija, Interpol i ozvučeni tajni agenti. Znao sam se upitati: “Draga majko Hrvatska, što sam ti učinio da me tako malo voliš?”

Ovaj je proces trajao godinama u kontinuitetu i to je zapravo glavni razlog mog relativno ranog umirovljenja. Pobijedili su oni, nisam izdržao pritisak. Po čijem nalogu je jedan lokalni novinar svakog tjedna pisao gnjusarije o Tankerskoj i mojoj malenkosti, da bi na kraju napisao u naslovu: “Privatizacija Tankerske plovidbe je genijalna prijevara”.

Jedini način obrane bila je kupnja Zadarskog lista, kako bi i mi imali revolver za pojasom u dvoboju s avetima. Ti si tu akviziciju kasnije nazvao najgorom investicijom u povijesti Tankerske. E pa, iz takvih se pogrešnih investicija lako izlazi gašenjem iste, ili prodajom.

Ti to nažalost ne smiješ učiniti, jer tko bi onda pisao ode jedinoj stranci.

Na kraju evo i jednog savjeta. Ako su izbori blizu, požuri u Benkovac slikati se s nekim od kandidata. Ovaj put dobro pripazi da on bude pravi. Kako je tužno kad čovjek izgubi sebe!

Ispričavam se dragim čitateljima Slobodne na gnjavaži, a našoj Tankerskoj želim puno uspjeha u radu, s ili bez politike.

Stanko Banić,
kapetan duge plovidbe,
dipl. ing. prometa,
bivši direktor Tankerske
i bivši član Komunističke partije.

09.06.2011. | 23:43


Preuzeto sa Slobodna Dalmacija Online
Magnum
Administrator
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

 

capable capable











Kuća za odmor Julka

anything