Author [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Topic: Radnicima koji odu u škver u Kini veće plaće  (Read 2824 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Magnum

  • Administrator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 1336
  • Age: 57
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:Today at 01:44:39 PM
    • Magnum's Place
Radnicima koji odu u škver u Kini veće plaće
« on: May 26, 2011, 12:21:14 AM »


Ideja je 3. maj, Kraljevicu i Brodotrogir povezati s kineskim brodogradilištima te na Dalekom istoku imati serijsku proizvodnju

Nenad Končar operativno vodi posao sa škverovima Foto: Nel Pavletić/Pixsell

Piše: Iva Puljić-Šego/VLM

I prije kraja lipnja, do kada bi tvrtka Danka Končara trebala preuzeti tri hrvatska brodogradilišta, Končar će kupiti jedno kinesko brodogradilište i povezati ga s hrvatskima.

Kratka lista

Zasad postoji kratka lista, odnosno uži izbor kineskih brodogradilišta, ali Končarov sin Nenad, koji operativno vodi cijelu priču oko brodogradilišta, zasad ne otkriva o kojim je točno brodogradilištima u Kini riječ. Ideja je 3. maj, Kraljevicu i Brodotrogir povezati s kineskim brodogradilištima (u planu je preuzimanje više škverova u Kini) te na Dalekom istoku imati serijsku proizvodnju, a hrvatskim škverovima koristiti se za gradnju prototipova brodova, ponajprije zbog velikog znanja o gradnji brodova koje Kinezima nedostaje. Potvrdio nam je to Nenad Končar, sin vjerojatno najbogatijeg Hrvata Danka Končara, čija tvrtka Jadranska ulaganja želi privatizirati tri hrvatska brodogradilišta.

– Kineska akvizicija ne znači ukidanje hrvatskih brodogradilišta niti ukidanje radnih mjesta u hrvatskim škverovima nego baš naprotiv – više je puta tijekom razgovora ponovio Nenad Končar.

U Kini se, nastavio je, izgradi gotovo polovica svih brodova u svijetu. Od 2010. godine u toj je najvećoj zemlji na svijetu, rekao je Končar, proizvedeno 1300 brodova, a u Hrvatskoj tek petnaest.

– Naručitelji brodove grade u Kini zbog jeftine cijene, a hrvatska i kineska brodogradilišta zajedno mogu ponuditi i dobru cijenu i kvalitetu – uvjeren je Končar te dodaje kako je kupnja brodogradilišta u Kini ulaznica za tržište koje je hrvatskim škverovima sada zatvoreno. Kineski brodograditelji, dodao je Končar, nisu educirani poput hrvatskih i nedostaje im znanja u tom poslu, a vlasnici brodogradilišta u Kini uglavnom su Južnokorejci ili pak Japanci.

Kako bi se u kineska brodogradilišta unijelo hrvatsko znanje, nakon što preuzme hrvatske škverove, Končar u Kinu planira poslati rukovodeći kadar, ali i radnike varioce koji bi po tri mjeseca radili u toj zemlji, i to za znatno veću plaću nego u Hrvatskoj. Koliko bi ta plaća točno iznosila, Končar zasad ne otkriva jer kaže kako se na tim izračunima još radi. Nakon što preuzme hrvatske škverove, u njih kani uvesti novosti.

– Osim brodova, u njima će se, primjerice, graditi i čelični mostovi koji su dugotrajniji od onih armiranobetonskih – objasnio je Končar, koji obećava da će radnici u hrvatskim škverovima imati više posla nego što je to sada slučaj.

Hoće Brodarski institut

Napomenuo je kako su brodogradilišta nekad 30 posto svoje proizvodnje imala izvan osnovne djelatnosti i upravo takav način poslovanja u njih želi vratiti. Najveće gubitke naša brodogradilišta, nastavio je, imaju zbog tečajnih razlika i poskupljenja čelika, a to se moglo amortizirati tzv. hedgiranjem, odnosno strategijom umanjivanja rizika.

– Takve su pogreške nedopustive. I tko je za njih kriv, nitko – poručio je Nenad Končar, koji otkriva kako su zainteresirani i za Brodarski institut kao mjesto znanja, ali kako on nije prodaju.

Preuzeto s Večernji List Online
Magnum
Administrator
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

 

capable capable





Kuća za odmor Julka