Author [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Topic: ŠKVER Posao od 40 milijuna dolara čeka Popijača  (Read 2040 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Magnum

  • Administrator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 1335
  • Age: 57
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:Today at 12:58:36 PM
    • Magnum's Place
ŠKVER Posao od 40 milijuna dolara čeka Popijača
« on: May 26, 2011, 12:12:25 AM »


20.05.2011. | 20:41

vlada još nije potvrdila ugovor o gradnji broda za ‘jadroplov’ u ‘brodosplitu’, potpisan prije dva mjeseca

ŠKVER Posao od 40 milijuna dolara čeka Popijača

Tromost, bojazan i (politička) neodlučnost presudni su čimbenici zbog kojih Vlada još uvijek nije potvrdila prije dva mjeseca pompozno najavljivani, a zatim i potpisani ugovor po kojem bi “Brodosplit” trebao graditi brod za prijevoz sipkih tereta za “Jadroplov”, nosivosti 52 tisuće tona, s mogućnošću izgradnje još jednog broda istih značajki. Posao vrijedan najmanje 40-ak milijuna dolara već je (pre)dugo na čekanju u ladicama dužnosnika Ministarstva gospodarstva, i to u trenucima kada škverani naprosto vape za novogradnjama, jer je knjiga narudžbi potpuno prazna.

Spomenuti ugovor još su 21. ožujka potpisali predstavnici dviju splitskih tvrtki u pretežitom državnom vlasništvu, ali riječ je o mrtvom slovu na papiru sve dok ga ne potvrdi resorno ministarstvo i Nadzorni odbor “Jadroplova” kojim predsjedava Kruno Peronja, u međuvremenu smijenjeni čelnik splitsko-dalmatinskog HDZ-a.

Budući da je Peronja pao u nemilost vrha vladajuće stranke, odnosno same predsjednice Jadranke Kosor, trenutačno je i s te strane nepoznata sudbina toliko isticane novogradnje koju radnici “Brodosplita” i njihovi sindikalni predstavnici potpuno razumljivo doživljavaju kao ključnu injekciju za poslovanje škvera u neizvjesnom pretprivatizacijskom razdoblju.

Takav zaključak nameće se i nakon posljednjih sastanaka sindikalnih čelnika s ministrom gospodarstva Đurom Popijačem, pri čemu je u kuloarima istaknuto da “Nadzorni odbor i Uprava škvera žele imati dokument iz Vlade kako ih se poslije ne bi optužilo da su svjesno nanijeli gubitak tvrtki”.

Time se praktički traži potvrda da će Vlada pokriti “minuse” koji bi se mogli javiti u tom poslu između dviju državnih tvrtki, dobrim dijelom zbog iznimno niskog tečaja dolara, ali i promjenjivih cijena čelika na svjetskom tržištu. Takav stav posve je razumljiv kada se zna da je nekoliko posljednjih brodova izišlo iz “Brodosplita” s povoljnom financijskom bilancom, odnosno s dobiti ili pozitivnom nulom.

PIŠU GORDAN ZUBČIĆ FRENKI LAUŠIĆ


Posljednje na navozima

Radnici “Brodosplita” u škverskom bazenu još rade na opremanju ro-pax broda za Francuze, čiji je rok završetka pomaknut za kolovoz, te na tankeru za švedskog naručitelja. To su posljednja dva broda u aktualnoj knjizi narudžbi, a izgradnja broda za “Jadroplov” još nije potvrđena.

Preuzeto sa Slobodna Dalmacija Online

Magnum
Administrator
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

 

capable capable









anything