Author [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Topic: Predsjednik uprave Brodosplita: Do Božića nikoga nećemo slati na čekanje  (Read 2291 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Magnum

  • Administrator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 1336
  • Age: 57
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:Today at 01:44:39 PM
    • Magnum's Place


17.09.2010. | 17:37

srđan kovač NE PODRŽAVA PROSVJED

Predsjednik uprave Brodosplita: Do Božića nikoga nećemo slati na čekanje   
         
Situacija na hrvatskim navozima nije nimalo blistava, posla je sve   manje, restrukturiranje kroz privatizaciju nikako da se okonča,   neizvjesnost sve više pritišće brodograditelje. U Splitu radnici više ne   žele čekati, a njihova pobuna mogla bi se prenijeti i na druga hrvatska   brodogradilišta.  Dan uoči najavljenog prosvjeda u krugu splitskog škvera razgovarali smo sa Srđanom Kovačem, predsjednikom Uprave Brodosplita, grupe koja objedinjuje 10 poduzeća    i zapošljava više od 3600 ljudi. Od toga je u Brodogradilištu d.o.o.   2800 radnika, a u Brodogradilištu specijalnih objekata njih 195.

Sindikati Brodosplita najavljuju prosvjed, prvo u petak u krugu škvera, potom u srijedu na splitskim ulicama?
 
-Neću se suglasiti s tim da se prosvjed održi u radno vrijeme u krugu škvera jer je to radni prostor.

Hoćete li biti s radnicima u krugu brodogradilišta?

  -Radnici dobro znaju situaciju u brodogradilištu, u stalnom smo kontaktu   sa sindikatima i radničkim vijećem, a nadam se da oni to dalje prenose   svim radnicima. Ako sindikati imaju namjere prosvjedovati, moraju   objasniti cilj prosvjeda. Postoji određena doza rizika da se prosvjedi   izrode, a nakon toga opet se mora sjesti i razgovarati.

Nisam za to da se razgovora na ulici. Ako sindikati žele   prosvjedovati radi određenih procesa koji im nisu prihvatljivi, imali su   to prilike reći na sastancima Povjerenstva i rekli su, ministar Popijač   je to čuo. Proces privatizacije i restrukturiranje je složen, puno je   nedoumica i pitanja pod strogim kriterijima Europske komisije. Nije   olakšavajuća okolnost što se privatizacija odvija u doba loše situacije   na tržištu, a trebala bi uz punu zaposlenost koju bi ovakvo   brodogradilište postiglo kad bi imalo 20 brodova u knjizi narudžbi.

Prije 20-ak dana prenesena je Vaša izjava da krajem iduće godine predajete zadnji brod i da nakon toga više nemate posla?
 
-Izjavio sam da zadnji brod isporučujemo krajem travnja, dok je   Brodogradilište specijalnih objekata (BSO) posljednju isporuku imalo   krajem svibnja ove godine. Od tada je ostalo bez posla. A kako se na   natječaju nijedan kupac nije javio za BSO i oni će se odlukom Vlade   vratiti u Grupu Brodosplit i dijeliti njezinu sudbinu.

Je li ta odluka donesena?
 
- Nije još, ali su je potvrdili ministar Popijač i gospodin Duvnjak iz Hrvatskog fonda za privatizaciju.

Ranije je bilo i obećanja da će se u domaćim škverovima graditi brodovi za Jadroliniju?

  - Bilo je sastanaka na tu temu, ali Jadrolinija sada treba drugačije   trajekte, a više nema ni novaca za gradnju. Što se tiče poslova u   Brodogradilištu d.o.o. ove godine imat ćemo ukupno šest isporuka, a do   svibnja 2011. još dvije. Sada imamo manje posla u obradi čelika, a za   15-ak dana tu ćemo početi postupno ostajati bez posla. Dio ljudi   prebacujemo na navoze i u opremaške struke i do Božića ne planiramo   slanje ljudi na čekanje. Međutim, u situaciji smo kašnjenja ugovaranja   brodova.
Kao brodogradilište koje nije ni izbliza restrukturirano manje smo   konkurentni, a pogotovo u gradnji brodova tipa bulk carriera i tankera,   na kojima se ostvaruju gubici. Definitivno se moramo orijentirati na   brodove posebnih namjena, koji imaju veću dodanu vrijednost, veću   cijenu, ali i daleko manje čelika. Normalno je da je kriza taj proces   usporila, odnosno zaustavila. Mi smo ipak lani, kad je u cijelom svijetu   ugovoreno svega nekoliko stotina brodova, uspjeli ugovoriti jedan brod i   to brod koji neće stvarati gubitke iako nemamo subvencije i to još od   30. rujna 2009.

Da nema zabrane ugovoranja novih poslova dok traje privatizacija bi li bilo više narudžbi?

  - Imamo desetak kompanija s kojima pregovaramo. Svi brodovlasnici zbog   krize jako kalkuliraju i nepošteno bi bilo reći da bi nešto ugovorili da   nije zabrane. Politika Uprave i Nadzornog odbora je da nećemo ugovarati   brodove s gubitkom.

Koliko je proces privatizacije blokirao vaše poslove?

  - Svi u svijetu znaju kakva je situacija i čekaju što će se dogoditi.   Znaju da osim privatizacije može biti jedino stečaj. Ni jedan   brodovlasnik ne želi ugovoriti brod u takvoj situaciji, ne stoga što   strahuje za novac, jer će mu on biti vraćen, već stoga što brod neće   dobiti u željenom vremenu. Morat će, naime, ponovno ugovarati gradnju u   nekom drugom brodogradilištu.

Kakav je kupac za Vas prihvatljiv? Je li to DIV?

  - Svaki kupac koji će nastaviti brodograđevnu djelatnost i razvijati   brodogradilište je prihvatljiv. Nemam predrasuda. Proces treba što prije   završiti, on predugo traje i još više muči ovo izmučeno poduzeće.

Što čeka ministar Popijač?

  - Čeka mišljenje Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja i da se onda materijal preda Europskoj komisiji.

Kontaktirate samo s ministrom Popijačem ili i sa premijerkom Kosor?

  Svi kontakti su s ministrom, a premijerki smo sve rekli kad je bila u posjeti brodogradilištu.

Kakva je suradnja sa sindikatima? Prema kolektivnom ugovoru, vi osiguravate i plaće za sindikalne profesionalce.
- Imamo dobru komunikaciju, ali ne odobravam sve što rade. I   oni su u tržišnoj utakmici, bore za što veći broj članova i prihvaćam ih kao partnere s kojima moram surađivati. Što se tiče njihovih plaća,   prema Kolektivnom ugovoru, osiguravamo plaće za 7 zaposlenika   Brodosplitovih sindikata.
 
   
Možete li zaposliti sve ljude? Ima li tehnološkog viška?
- Dugoročno višak postoji, ali svatko će biti zbrinut. U   nekim strukama imamo i manjak. Malo se zna da smo 150 ljudi zbrinuli,   ali smo primili 50 pripravnika s visokom stručnom spremom. Zapošljavamo   sve inženjere brodogradnje.
ljubica vuko

Preuzeto sa Slobodna Dalmacija on line
« Last Edit: September 18, 2010, 08:16:02 PM by Magnum »
Magnum
Administrator
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

 

capable capable





Alfa Auto - servis






Kuća za odmor Julka

anything