Author [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Topic: Sindikalisti: Samo gradnja brodova može spasiti »3. maj«  (Read 3722 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Magnum

  • Administrator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 1335
  • Age: 57
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:April 18, 2024, 11:56:26 AM
    • Magnum's Place
Sindikalisti: Samo gradnja brodova može spasiti »3. maj«
« on: August 30, 2013, 08:11:44 PM »


Nakon smjene čelništva riječkog škvera sindikati očekuju akciju
Sindikalisti: Samo gradnja brodova može spasiti »3. maj«

Nakon što smo predali zadnji brod za Šveđane, na dulji rok ostajemo baržogradilište, jer gradimo samo barže,  a od Uprave očekujemo da nam vrati status brodogradilišta, kažu čelnici trećemajskih sindikata

RIJEKA  Smjenu predsjednika uprave Edija Kučana i postavljanje Zdravka Pliška na njegovo mjesto trećemajski sindikalisti komentiraju kao očekivani potez novog većinskog vlasnika brodogradilišta, pulskog Uljanika.

Niti u jednom od tri sindikata ne dovode u pitanje opravdanost takvog poteza, a svi redom kao prioritet ističu osiguravanje novih poslova, kao osnovni preduvjet za bilo kakve ostale aktivnosti, od restrukturiranja nadalje.

– Očekujemo od novog predsjednika uprave da već početkom idućeg tjedna sjednemo za stol i čujemo njegove prijedloge za restrukturiranje »3. maja«, ističe Juraj Šoljić , povjerenik Sindikata metalaca, koji u prvi plan ipak stavlja zaposlenost.
  Vratiti status

– Očekujemo da se osiguraju novi poslovi, ali i da se premosti kratkoročni problem nedostatka posla u opremi time što bi se barem jedan brod iz »Uljanika« dopremilo na opremanje u »3. maj«. U suprotnom će voiše od šesto radnika morati na čekanje, nakon što iskoriste godišnje odmore na koje su poslani nakon primopredaje posljednje novogradnje prije nekoliko dana, kaže Šoljić.

Slično razmišlja i Vedran Sabljak , povjerenik Sindikata Istre i Kvarnera, koji smatra da dosadašnjim vodstvom brodogradilišta nisu bili zadovoljni ni radnici, a ni novi vlasnik.

- Od novog presjednika uprave očekujem promjene, odnosno da provede proces restrukturiranja, ali prije svega da, zajedno s vodstvom Uljanik grupe, donese nove poslove. Nakon što smo predali zadnji brod za Šveđane, na dulji rok ostajemo baržogradilište, jer jedini poslove koje imamo su gradnja barži, a kako je »3. maj« od svog osnutka bio brodogradilište očekujemo od nove uprave da nam taj status čim prije i vrati ugovaranjem gradnji novih brodova, ističe Sabljak.

Teško do rješenja

Predsjednik Sindikata »3. maj« Željko Maričić smatra da će nova uprava izvršiti sve zadatke koju pred nju postavi uprava grupe.

– Žao mi je što smo u zadnjih dvadesetak godina propustili unutar firme riješiti stvari da izbjegnemo situaciju u kojoj se sada nalazimo. Brodogradnja je općenito, i kod nas i u »Uljaniku« na niskim granama. Teško će biti pronaći rješenje. Predsjednik uprave imat će sigurno težak posao ali pitanje je da li je itko u Hrvatskoj dorastao izazovu očuvanja brodogradnje uz percepciju te djelatnosti kakvu imamo. To će, u konačnici, morati biti strateška odluka države koja će odlučiti želi li brodogradnju i u kom obliku. Ukoliko novi predsjednik uprave predoči program za koji smatramo da je ostvariv, imat će našu podršku, jer to je jedini način da očuvamo firmu, kaže Maričić, koji dopremanje broda iz Pule na opremanje u Rijeku smatra dobrim rješenjem za kratkoročni problem nezaposlenosti u opremi, ali ne i na dulji rok.

– Mi smo brodogradilište i jedini način da se osigura puna zaposlenost u svim segmentima je da gradimo brodove, zaključuje Maračić.


Nada Jelinić Starčević: Bez posla svi smo višak

Predstavnica radnika u Nadzornom odboru brodogradilišta Nada Jelinić Starčević u velikoj mjeri dijeli mišljenje sindikalista pa i ona upozorava da je prvo i najvažnije pitanje zaposlenost.

– Priča se o restrukturiranju, posebno u smislu broja radnika koji su višak, ali se zaboravlja da ćemo svi, skupa s novim predsjednikom uprave, biti višak ako ne budemo imali što raditi, kazala je Jelinić Starčević, dodavši kako kao članica NO-a smatra da je za »3. maj« dobro rješenje što je na čelo postavljen brodograđevni stručnjak.


Autor: Marinko Glavan   
Objavljeno: 30. kolovoza 2013. u 17:36

Novi list Online

Magnum
Administrator
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline jadran3

  • Extra član
  • *
  • Join Date: Apr 2012
  • Posts: 547
  • Gender: Male
  • Last Login:April 13, 2024, 07:29:24 PM
Re: Sindikalisti: Samo gradnja brodova može spasiti »3. maj«
« Reply #1 on: August 31, 2013, 03:27:00 PM »


Tako su govorili i poljski sindikalisti - a, koliko brodova sada grade poznata poljska brodogradilista?
Ne grade; uglavnom remont - i to uz tesku borbu.

Koliko EU zeli pravu brodogradjednu industriju na istocnoj obali Jadranskog mora, vidjeti ce se ove i sljedece godine.

Offline pp1972

  • Global Moderator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 14652
  • Age: 51
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:Today at 07:46:10 AM
  • COON & FRIENDS
Re: Sindikalisti: Samo gradnja brodova može spasiti »3. maj«
« Reply #2 on: August 31, 2013, 04:56:03 PM »


Naravno da ne zeli ,njihova lova je odavno na istoku i sve drugo je konkurencija koju treba maknut.......

Offline nfhobby

  • Normalni član
  • *
  • Join Date: Feb 2010
  • Posts: 195
  • Last Login:February 26, 2024, 08:10:50 AM
Re: Sindikalisti: Samo gradnja brodova može spasiti »3. maj«
« Reply #3 on: September 01, 2013, 06:27:14 AM »


Nazalost Istocni Jadran za EU je nista drugo nego "zabaviste" ko za vrijeme AU carstva, jasno nam je da sto se ekonomije tice sve je to unaprijed isplanirano i "Istocni ekonomski blok" cvijeta i bude za dugo vremena, glavno da donja stopa profita ostaje u rukama EU pojedinaca ili konglamorata. POZDRAV SVOM CLANSTVU i ADMINISTRATORIMA.

 

capable capable





Alfa Auto - servis