Author [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Topic: Svečanost u 3. maju: Porinuli brod, a ugovorili barže  (Read 3539 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Magnum

  • Administrator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 1335
  • Age: 57
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:April 18, 2024, 11:56:26 AM
    • Magnum's Place
Svečanost u 3. maju: Porinuli brod, a ugovorili barže
« on: October 11, 2012, 06:54:23 PM »



»Name giving« prvom i porinuće trećeg asfalt-tanker za švedski WISBY
Svečanost u 3. maju: Porinuli brod, a ugovorili barže


Snimio Petar FABIJAN

Riječkim škveranima »smiješi« se, navodno, još čak trideset barži za prijevoz asfalta. Međutim, to je samo naznaka, a sve će ovisiti što će se dogoditi na isporuci prvog iz serije od četiri asfalt-tankera ugovorenih sa ovim Šveđanima, »Palanca Luande«  koji je baš jučer dobio ime na prigodnoj svečanosti u riječkom škveru

RIJEKA   Podalje od velikih najava koje su pratile predaju ponude Šveđana Hrvatima za borbene zrakoplove Gripen, u riječkom brodogradilištu jedan drugi skandinavski posao ide dalje. Istina, nisu, nažalost, novi brodovi, ali jesu četiri asfalt-barže, uz još tri u opciji za koje će trećemajci danas potpisati ugovore s predstavnicima svog »starog znanca«, švedskog brodara Wisby Tankers.

Riječkim škveranima »smiješi« se, navodno, još čak trideset barži za prijevoz asfalta. Međutim, to je samo naznaka, a sve će ovisiti o tome što će se dogoditi na isporuci prvog iz serije od četiri asfalt-tankera ugovorenih s ovim Šveđanima, »Palanca Luande«  koji je baš jučer dobio ime na prigodnoj svečanosti u riječkom škveru.

Taj prvi »asfalter« za Wisby Tankers trebao je biti isporučen tijekom ovog mjeseca, no sada je to pomaknuto na studeni. Bude li sve u redu i po pitanju samog broda, i po pitanju završnog obračuna koji se mora napraviti, tada bi se eventualno potpisalo pismo namjere za ovaj veliki kontigent barži.

Doduše, iz Wisby Tankersa najavljivali su prije pola godine mogućnost da do konca ove godine ugovore još dva »asfaltera« u »3. maju«, dakle - ukupno šest, no čini se da su iz nekih svojih poslovnih razloga od toga odustali.
Na navozima samo jedan brod

Neuobičajeno za radni tjedan, ali jučer je u »3. maju« bilo porinuće, i to trećeg iz serije »asfaltera« za švedskog brodara. Time je na navozima riječkog brodogradilišta preostao još samo jedan jedini brod.

Kako sada stvari stoje, na slobodnom navozu sada će se graditi barže, barem dok menadžment  »3. maja« ne uspije ugovoriti neki novi brod. Već (pre)dugo vremena na novinarske upite o novim poslovima stižu odgovori od mjerodavnih u ovom brodogradilištu kako se pregovara, razgovara...

Od posljednjeg ugovaranja brodova u »3. maju«, podsjetimo,  prošlo je već gotovo dvije i pol godine. Upravo su 120 milijuna dolara vrijedni »asfalteri« za švedski Wisby bile posljednje novogradnje koje su se ugovorile, a bilo je to u ljeto 2010. godine. Riječko brodogradilište stalno je u nekom užem krugu kod naručitelja, barem tako kažu,  ali neka nova kobilica broda nikako da se »dovuče« na riječke navoze.

Svakako da je je jedan od razloga tome i činjenica da posla na svjetskom tržištu i dalje ima jako malo, kriza je još itetkako prisutna u pomorskom sektoru, a ono što se i pojavi od narudžbi novih brodova uglavnom odlazi prema brodograđevnim silama na Dalekom Istoku kojima europski škverovi ne mogu konkurirati u cijeni.
Šveđani odabrali kume iz »3. maja«

Svečanosti porinuća jučer je bio nazočan riječki gradonačelnik Vojko Obersnel, koji u pravilu ne propušta ovakva događanja u »3. maju«, a uz predstavnike švedskog brodara, koji su još jednom iskazali zadovoljstvo dosadašnjom suradnjom s riječkim brodogradilištem naročito u segmentu kvalitete njihovog rada, bio je i počasni konzul Kraljevine Švedske Željko Kuiš. Zanimljivo je da su Šveđani za jučerašnja kumovanja na oba svoja broda odlučili odabrati zaposlenice »3. maja«.

Mirna Kalajžić iz Službe razvoja kumovala je tako davanju imena gotovo završenog asfaltera »Palanca  Luanda« dok je mirno more novogradnji »Palanca Sydney«, koja je jučer prvi put dodirnula more, poželjela projektantica Vjera Marić.

Riječi blagoslova na porinuću uputio je vlč. Luka Lučić dok je samo porinuće 133 metara dugog i 23 metra širokog asfalt-tankera vodio inžinjer MIlan Božanović. Uvijek atraktivni događaj porinuća čelične grdosije s trećemajskih navoza pogledali su i učenici OŠ »Vladimir Gortan« iz Rijeke.


Kučan optimističan oko mogućih penala

S obzirom na to da je prvi »asfalter« trebao, prema ugovoru, biti isporučen još u travnju ove godine, sigurno je da vodstvu »3. maja« predtoje nimalo laki pregovori sa švedskim Wisbyjem oko plaćanja penala zbog ovog kašnjenja. Uobičajeno je da u ugovorima postoji određen »grace period« i nakon predviđenog roka primopredaje, no teško da će u riječkom brodogradilištu uspjeti izbjeći ovu financijsku kaznu. Predsjednik Uprave »3. maja« Edi Kučan, doduše, optimističan je po tom pitanju. Koliko s razlogom, pokazat će se na završnom obračunu. Vezano uz proces privatizacije, čelni čovjek  riječkog brodogradilišta baš i nije imao puno toga za reći, osim da je kontaktirao s predsjednikom Uprave »Uljanika« Antonom Brajkovićem i da su načelno dogovorili prvi susret oko toga. Kučan nije želio reći kada bi se to moglo dogoditi, no za pretpostaviti je da će to biti tijekom narednog tjedna.


Autor: Orjana Antešić   
Objavljeno: 11. listopada 2012. u 16:36

Novi List Online

Magnum
Administrator
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

 

capable capable





Riječki rock band PleteRI