Author [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Topic: Promet riječke luke na razini iz 2003.: Rijeka minus 8, Kopar plus 11 posto  (Read 791 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Magnum

  • Administrator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 1310
  • Age: 53
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:November 15, 2019, 09:12:29 PM
    • Magnum's Place


Promašena strategija ulaganja u hrvatske luke
Promet riječke luke na razini iz 2003.: Rijeka minus 8, Kopar plus 11 posto

Država je ulagala, razvijala i podjednako tretirala čak šest luka, a da je pritom efekt mali ili nikakav: ukupan promet u Puli, Rijeci, Pločama, Šibeniku, Splitu i Dubrovniku zajedno je tek neznatno veći od onoga što ostvaruje Kopar

RIJEKA   Riječka luka pretovarila je u prošloj godini ukupno 9,4 milijuna tona tereta, što je 8 posto manje nego prošle godine, ujedno na razini prometa ostvarenog 2003. godine. Riječ je o rezultatu za sve koncesionare na području Lučke uprave Rijeka, koja sa ovim rezultatima četvrtu godinu zaredom bilježi silazni trend započet nakon 2007. godine, kada je ostvaren rekordni promet u novijoj povijesti od 13,2 milijuna tona.

Najveći pad prometa zabilježen je u tekućem teretu JANAF-ove luke u Omišlju, gdje je ostvareno oko 4,9 milijuna tona, čak 13 posto manje nego prošle godine. Kad je riječ o suhom teretu u riječkoj luci pretovareno je oko 4,5 milijuna tona uz mali pad od jedan posto. Slične brojke bilježe se i po vrstama tereta pa je tako luka u Bakru odradila oko 2,02 milijuna tona rasutog tereta (povećanje za 1 posto), dok je generalni teret bio na razini 2,23 milijuna tona (minus 3 posto), a pretovar drva iznosio je 245.182 tone (minus 4 posto). Unatoč smanjenim kapacitetima zbog građenja nove obale kontejnerski promet porastao je za 9 posto, te je ostvareno 150.677 TEU jedinica od čega je promet terminala na Brajdici 130.054 TEU-a.

Sličan promet kontejnera očekuje se i ove godine, a nešto veće brojke na razini iznad 200.000 TEU-a mogle bi biti ostvarene 2013. godine kada bi na Brajdici trebala biti otvorena nova obala, te realizirane investicije u opremanju terminala.     

Rijeka bilježi i sve veće zaostajanje za konkurentkom lukom u Kopru, koja je upravo prošle godine napravila dodatne iskorake, najviše u kontejnerskom kapacitetu, te je ukupno prošle godine Kopar imao 17,05 milijuna tona, što je povećanje od 11 posto. Kontejneri su rasli za 24 posto (589.314 TEU-a), automobili za 19 posto (447.689 komada), tekući tereti za 7 posto (2,9 milijuna tona), a rasuti tereti za 6 posto (6,8 milijuna tona).

Osim što usporedbe najveće slovenske i hrvatske luke pokazuju sve veće zaostajanje Rijeke za Koprom, trendovi u prometu ukazuju i na promašenu strategiju razvoja u Hrvatskoj, koja je ulagala, razvijala i podjednako tretirala čak šest luka, a da je pritom efekt mali ili nikakav. Tako je ukupan promet u Puli, Rijeci, Pločama, Šibeniku, Splitu i Dubrovniku zajedno tek neznatno veći odonoga što ostvaruje Kopar.


Autor: Darko Pajić
Objavljeno: 21. siječnja 2012. u 11:54

Novi List Online

Magnum
Administrator
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

 

capable capable


Luminis Digital Photography




anything