RIJEKA
Švedski brodar Wisby Tankers najavio je mogućnost da s »3. majem« ugovori još dva broda za prijevoz asfalta, ali trećemajci će se morati dobro pomučiti prije toga kako bi kvalitetom gradnje i poštovanjem roka isporuke prva dva asfalt-tankera iz serije, za koje su Šveđani već ugovorili charter, potvrdili to ukazano povjerenje.
– Bit će »tvrdo«, ali na muci se poznaju junaci, odgovorio je predsjednik Uprave »3. maja« Edi Kučan kada smo ga upitali hoće li gradnju prvog asfalt-tankera, za kojeg je upravo položena kobilica, uspjeti završiti za osam mjeseci. Naime, prema ugovorenom roku taj bi brod 3. maj iduće godine, a riječkom škveru u prosjeku treba osam mjeseci kod brodova iz serije dok je ovdje u pitanju apsolutni prototip, kako po veličini, tako i po određenim tehničkim karakteristikama.
– Prema našim saznanjima, ovi asfalt-tankeri trenutno su najveći takvi brodovi koje se grade u svijetu. Provjeravali smo i nismo naišli na podatak da postoje veći osim što jedno korejsko brodogradilište planira graditi asfalt-tankere od 19.000 dwt nosivosti, kazao je Kučan. »Asfalteri« koje su gradili u kraljevičkom škveru, podsjetimo, bili su gotovo upola manji, oko 9.000 dwt-a.
– Veliko opterećenje u teretnom prostoru imalo je značajan utjecaj na diomenzioniranje trupa broda, pojašnjava Kučan koji je uspio Šveđane nagovoriti da se pogonski motori za sva četiri asfalt-tankera iz serije grade u trećemajskoj tvornici »Motori i dizalice«.
Prvi čovjek »3. maja« uvjeren je da će s gradnjom prvog asfalt-tankera iznova potvrditi svoje reference u kvaliteti i poštovanju rokova isporuke, a najavio je da će se u određenim fazama gradnje raditi u dvije, pa čak i tri smjene.
Autor: Orjana Antešić
Objavljeno: 31. kolovoza 2011. u 10:41
Preuzeto s Novi List Online