Hrvatski brodograditelji grade za policiju 26 plovila
Kvaliteta je konačno prepoznata
Bez većeg medijskog odjeka prošlo je nedavno potpisivanje važnog ugovora za hrvatsku brodogradnju. Za Ministarstvo unutarnjih poslova u domaćim brodogradilištima gradit će se 26 plovila. Ugovor je vrijedan 105 milijuna kuna. U njegovoj realizaciji sudjelovati će Greben iz Vela Luke, Tehnomont iz Pule, SAS Vektor iz Zadra, RIS Koturić iz Zagreba, MG Mehanika iz Drenja Brdovečkog (Zaprešić) i Brodogradnja Pičuljan iz Barbata na Rabu. Gradit će patrolna i pomoćna plovila za more, rijeke i jezera, a sva će biti isporučena do kraja sljedeće godine.
Policijski čelnici odabrali su kvalitetne brodove, ocjenjuju poznavatelji naše male bropdogradnje. Velolučki Greben isporučiti dva najveća broda, duljine 26 metara. Takvi brodovi već plove u sastavu policijske flote i uspješno obavljaju zadatke čuvanja velike morske granice. Po četiri brodice duljine 8 do 10 metara graditi će Brodogradnja Pičuljan, RIS Koturić, SAS Vektor i MG Mehanika. U nekim brodogradilištima gradnja je već počela i prve isporuke očekuju se do kraja ove godine. SAS Vektor policiji će isporučiti brodice tipa Vektor 950, a Koturić velike gumenjake kakve je već isporučivao policiji i vojski. Iz game Brodogradnje Pičuljan odabran je Rab 830. Ta se brodica već dokazala u radnoj verziji, najprije je isporučena ribarskoj inspekciji u Sloveniji, a početkom prošle godine tri su napravljene za hrvatske ribarske inspektore.
Kako saznajemo, jedan od uvjeta naručitelja bio je maksimalna brzina plovidbe od 35 čvorova. Rab 830 izvorno nije projektiran za takvu brzinu, ali će je imati. Ugradit će mu se dva Steyer motora od 295 KS, a bit će izvedene i određene preinake na trupu. Praktički, nova verzija poznatog broda.
– Veliki je to uspjeh za hrvatske brodograditelje, komentira Nenad Andrić, član uprave Brodogradnje Pičuljan. Konačno je netko shvatio da mi u Hrvatskoj možemo napraviti brod koji će udovoljiti visokim zahtjevima. Sretni smo što smo se uspjeli dogovoriti i nadam se da ćemo uspjeti sve pravodobno isporučiti. Hrvatski novac ostaje u Hrvatskoj, nakon što je mnogo brodova za takve potrebe kupljeno u inozemstvu.Branko ŠULJIĆ
Preuzeto s Novi List online