Datum objave: 10.9.2010 u 20:46h
Posao za Šveđane
»3. maju« asfalt tankeri vrijedni 120 milijuna dolara
Predsjednik Uprave »3. maja« Edi Kučan u Ženevi je potpisao ugovor s tvrtkom Wisby Tankers za gradnju plovila vrijednih 120 milijuna dolara
Prvi asfalt tanker trebao bi biti isporučen najkasnije za 18 mjeseci, a svaka iduća novogradnja potom u razmaku od četiri mjeseca
U riječkom brodogradilištu ipak su dobili i ugovorili posao na gradnji četiri asfalt tankera vrijednih 120 milijuna dolara. Nakon potpisanog predugovora krajem lipnja, predsjednik Uprave »3. maj« Edi Kučan u petak je, po povratku iz Švicarske, potvrdio da su u Ženevi potpisali ugovor sa švedskim naručiteljem, kompanijom Wisby Tankers.
Prema Kučanovim riječima, usuglašeni su i riješeni svi financijski detalji za gradnju ovih brodova, a sastavni dio ovih 120 milijuna dolara vrijednih dokumenata činila je i ugovorno – tehnička dokumentacija, na kojoj se posljednjih par mjeseci u »3. maju« intenzivno radilo. Užurbane su pripreme i sada jer su, doznajemo, ugovorni rokovi prilično kratki.
»Ženevski« ugovor sa Šveđanima, kojim će »3. maj« popuniti ispražnjene kapacitete u idućoj, a jednim dijelom i 2012. godine, stupit će na snagu nakon što ga odobri Nadzorni odbor brodogradilišta, čija se sjednica najavljuje već za idući tjedan, te uplatom prve rate brodovlasnika.
Sa sadašnjim stanjem u knjizi narudžbi prvi navoz u riječkom brodogradilištu ostao bi prazan i bez posla najkasnije u proljeće iduće godine. Za razliku od asfalt tankera koji su se gradili i grade u kraljevičkom škveru, brodovi koje je ugovorio »3. maj« većih su kapaciteta. Imaju nosivost 15 tisuća tona, dugi su 128 i široki 23 metra, a moći će prevoziti teret (asfalt) zagrijan do 250 stupnjeva Celzijusa.
Čelni čovjek brodogradilišta Edi Kučan ne očekuje probleme u gradnji prvog broda ovakvog tipa, ali zato su i pripreme, dodaje Kučan, već podosta odmakle. Rokovi su kratki, ističe Kučan. Prvi asfalt tanker trebao bi biti isporučen Šveđanima najkasnije za 18 mjeseci, točnije u prvom kvartalu 2012. godine, a svaka iduća novogradnja potom u razmaku od četiri mjeseca.
Upravo ta ponuda »3. maja« da će većinu asfalt tankera isporučiti već u 2012. godini odigrala je, izgleda, bitniju ulogu zbog koje su se Šveđani odlučili za Rijeku umjesto za Daleki Istok. Čelnicima iz Wisbyja se očigledno žuri jer su, navodno, kako neslužbeno doznajemo, za prvi brod koji će se graditi u »3. maju« već uspjeli dogovoriti dugoročni čarter. Orjana ANTEŠIĆ
Izgledna i gradnja još dva asfalt tankera
Čelnik »3. maja« Edi Kučan kaže kako je izgledna mogućnost da bi se Šveđani mogli odlučiti za gradnju još dva asfalt tankera. Naznake o tome postoje, a realizacija će ovisiti o tome kako će teći gradnja ugovorene serije od četiri i, naravno, situacija na tržištu brodskog prostora.
Preuzeto s Novi List on line