Naše Sidro
Brodogradnja => Brodogradilišta => 3. maj => Topic started by: Magnum on July 08, 2010, 11:16:39 AM
-
U Brodogradilištu "3. maj" porinut tanker za Uljanik plovidbu
RIJEKA, 6. srpnja 2010.
U riječkome Brodogradilištu "3. maj" danas je u more porinut tanker "Pomer" za prijevoz nafte, naftnih proizvoda i kemikalija za naručitelja - pulsku Uljanik plovidbu te je položena kobilica za izgradnju tankera za zadarsku Tankersku plovidbu.
Tanker "Pomer", dugačak 196 metara i nosivosti 51.800 tona, u "3. maju" gradio se osam mjeseci, a ugovorena mu je cijena 50 milijuna dolara. Primopredaja tog broda najavljena je za rujan 2010.
Nakon svečanog porinuća, na navozu 1 tog brodogradilišta položena je kobilica za izgradnju tankera također za domaćeg brodara - zadarsku Tankersku plovidbu.
Direktor Uljanik plovidbe Dragutin Pavletić pohvalio je "3. maj" za uspješnu izgradnju tog broda.
"Ovaj je brod ugovaran krajem 2008. i početkom 2009., u vrlo turbulentnim vremenima za škverove. Podrška vlade omogućila je izgradnju broda, a '3. maj' je u Uljanik plovidbi prepoznat kao istinski partner u izgradnji brodova vrhunske kvalitete", rekao je.
Sljedeći tanker za Uljanik plovidbu trebao bi biti isporučen za godinu dana, a siguran sam da neće biti i posljednji brod koji ćemo graditi u '3. maju', istaknuo je Pavletić.
Tanker "Pomer" prvi je iz serije od četiriju tankera ugovorenih za domaće brodare - Tankersku plovidbu i Uljanik plovidbu" koji je porinut u more.
Sljedeće porinuće tankera za Tankersku plovidbu očekuje se u prvom tjednu listopada, najavio je predsjednik uprave "3. maja" Edi Kučan.
(Hina)
-
Preuzeto s Novi List online:
Dovršen prvi iz serije od četiri broda »Pomer« krenuo iz riječkog škvera
Pregovori riječkog škvera i Puljana oko cijene neće biti lagani jer umjesto ugovorenog iznosa od 52 milijuna dolara brod danas vrijedi bar trećinu manje
Financijske obveze brodara počinju kad im tankeri budu isporučeni, i to po cijeni koja u tom trenutku na svjetskom tržištu bude vrijedila
RIJEKA U riječkom »3. maju« jučer je u more porinut tanker »Pomer« za »Uljanik plovidbu«, nosivosti 52.000 tona. Radi se o prvom iz serije od četiri takva broda koji su početkom prošle godine ugovoreni za pulskog brodara i zadarsku »Tankersku plovidbu«.
Prošli tjedan »3. maju« odobrena je posljednja tranša državnih jamstava za financiranje i završetak gradnje ove serije tankera, sveukupno »teških« oko 210 milijuna dolara. Podsjetimo, ovi brodovi ugovoreni su na »hoooruk«, pod patronatom tadašnje Sanaderove Vlade kojoj je hitno trebalo, na bilo koji način, popuniti potpuno ispražnjenu knjigu narudžbi »3. maja« i tako spriječiti daljnje masovne radničke prosvjede u Rijeci. S obzirom na to da je kriza već dobrano drmala pomorskim tržištem, pulski i zadarski brodar nisu bili pretjerano voljni, a još manje i financijski spremni ući u tu priču, pa je rješenje iznađeno na način da će »3. maj« sam, iz kredita, financirati gradnju ova četiri tankera dok se Vlada obvezala da će sve to pratiti davanjem jamstava. Uz podosta natezanja s resorom ministra financija, koji su unazad godinu dana znali dovoditi do potpunog zastoja u proizvodnji na riječkim navozima, prošli je tjedan Vlada »3. maju« odobrila i posljednjih 100 milijuna dolara jamstava.
Raskorak u cijeni
Financijske obveze brodara počinju u trenutku kad im tankeri budu isporučeni, i to po cijeni koja u tom trenutku na svjetskom tržištu bude vrijedila za te brodove. Gotovo je sasvim sigurno da će doći do raskoraka jer se, u trenutku kad su se potpisivali ugovori u veljači i travnju prošle godine, na papir stavio iznos od 52 milijuna dolara po tankeru što je, istina, bila njihova cijena, ali prije tri godine, u vrijeme »booma« brodarskog tržišta. Danas je njihova cijena barem za trećinu manja, procjenjuje se oko 35 do 40 milijuna dolara.
Primopredaja u rujnu
Tanker za prijevoz nafte, naftnih prerađevina i kemikalija »Pomer« dug je 195 metara i širok 32 metra, a njegova primopredaja Puljanima predviđena je već sredinom rujna jer je brod dobrim dijelom već opremljen na navozu. Predsjednik Uprave »Uljanik plovidbe« Dragutin Pavletić najavio je kako to zasigurno nisu posljednji brodovi koje će Puljani graditi u »3. maju« te je podsjetio i na četiri bulk-carriera kojima su popunili ispražnjene kapacitete »Uljanika«. Da pregovori između »3. maja« i Puljana oko konačne cijene »Pomera« neće biti lagani, daje se naslutiti iz Pavletićeve ocjene da će tankersko tržište biti u depresiji još određeno vrijeme. Orjana ANTEŠIĆ
capable capable