Naše Sidro
Luke na Jadranu => Općenite informacije => Rijeka => Topic started by: Magnum on June 29, 2010, 11:05:30 PM
-
Preuzeto s Novi List online:
Riječka luka uređuje novi operativni prostor na platou bivše koksare
U Bakru se gradi terminal za 50.000 automobila
Terminal bi trebao niknuti na oko 60 tisuća četvornih metara terena koji se već uređuje, priprema postavljanje ograde i druge potrebne opreme
RIJEKA – Na mjestu bivše koksare u Bakru bi uskoro trebao niknuti automobilski terminal. Za početak se planira kapacitet od okvirno 50.000 automobila godišnje, zasad neodređene marke i tipa, jer je to tek tema razgovora predstavnika riječke luke s potencijalnim partnerima. Sve su opcije otvorene, pa tako i uređenje ekskluzivne luke za zasad nepoznatu marku vozila ili otvaranje mješovitog terminala sa raznim vrstama vozila ovisno o potrebama tržišta. Sve to trebalo bi niknuti možda već i naredne godine na okvirno 60.000 četvornih metara platoa bivše koksare, gdje se uređuje teren, priprema postavljanje ograde i druge potrebne opreme. Isti interesi U svemu su se poklopili i planovi širenja riječke luke, ali i interes Grada Bakra, gdje u dogovoru s lukom nastoje gospodarski oplemeniti prostor, ovaj put sa daleko manjim onečišćenjem i negativnim utjecajem na ljude i okoliš. U Bakru se rješavaju jedne koksare, kreću prema auto terminalu, te se u isto vrijeme bore protiv druge koksare u Urinju.
Denis Vukorepa, predsjednik Uprave Luke Rijeka ističe da se na pripremi ovog posla radi već dulje vrijeme s ciljem da auti ponovo dođu u Rijeku. Takvih pokušaja je već bilo, ali su svi završili neuspješno.
– Mi smo negdje 1992. godine zbog ratnih okolnosti izgubili Škodu, koju je tada preuzeo Wolkswagen. Nakon toga aute više nismo vratili. Idealna pozicija U Bakru radimo na uređenju jednog polivalentnog terminala, gdje primarno želimo vidjeti automobile o čemu se vode i konkretni razgovori. Automobilsku industriju je pogodila kriza, ali ona neće vječno trajati i mislimo da je sada pravo vrijeme za stvaranje uvjeta za aute. Ako se to ne realizira u potpunosti ići ćemo i na ro-ro terminal ili na terminal za generalni teret, kaže Vukorepa uz ocjenu da je Bakar gotovo idealan za aute, jer je cestovna mreža vrlo kvalitetna i relativno blizu, kao i pozadinska skladišta na Škrljevu, pored čega je dubina operativne obale dovoljna i za prihvat najvećih brodova. Darko PAJIĆ
capable capable