Naše Sidro
Kompanije osnovane nakon 1945. godine => Brodarsko preduzeće Lovćen - Kotor => O kompaniji Brodarsko preduzeće Lovćen => Topic started by: spome on September 25, 2013, 01:27:41 PM
-
Kompanija koja je postojala od 1948. do 1962. kad je pripojena Jugooceaniji, a u svom sastavu imala je ugl. brodove MOP-a kao i 3 prekoceanska stara parobroda kako slijedi (s Brt i čv.):
Belveder (33/-)
Desto (74/-)
Dobrota (2.812/11)
Hrvat (122/6)
Javorak (51/-)
Košćele (76/-)
Krivošije (2.516/12)
Krnovo (74/-)
Lesendro (128/8)
Muo (2.384/12)
Petrovac (128/8)
Prčanj (128/8)
Prevlaka (128/8)
Risan (128/8)
Zelenika (128/8)
Ovo je bilo stanje 1961. prema Atlasu svijeta, JLZ.
Na osnovu slike brodova Dobrota i Muo i još jednog Mop- a (u temi Jugooceanije), može se naslutiiti kakav su imali znak na dimnjacima: zeleni s crno uokvirenim pravokutnikom podijeljenim dijagonalno padajući u 2 polja - modro i bijelo u kojem je slovo B),a vjerojatno po uzoru na predartne kompanije Boka, Kotor i Zetska plovidba; Cetinje čije zastave se mogu pronaći na forumu. Međutim, ovi podaci o znaku kompanije Lovćen još nisu od nikofa mogli biti potvrđeni.
-
Više nisam siguran da je u bijelom trokutu znak "B" jer kad se malo poveća slika, onda više sliči na slovo "E" ili obrnuti broj "3". Međutim, da je bilo što od toga, pitanje je što bi takav znak simbolizirao. Zanimljivo, ali šteta što o ovome nitko nema nekih saznanja. Pokušao sam i u muzejima u Herceg-Novom i Kotoru, ali bez rezultata.
-
Više nisam siguran da je u bijelom trokutu znak "B" jer kad se malo poveća slika, onda više sliči na slovo "E" ili obrnuti broj "3". Međutim, da je bilo što od toga, pitanje je što bi takav znak simbolizirao. Zanimljivo, ali šteta što o ovome nitko nema nekih saznanja. Pokušao sam i u muzejima u Herceg-Novom i Kotoru, ali bez rezultata.
Slovo B podsjeća na Boka, a moguće je da je na jednoj strani ciminjere bilo na latinici a na drugoj na ćirilici (a to sliči slovu E ako je slika slabije rezolucije). Nije neobično da se imena pišu i na ćirilici i na latinici u ranim poslijeratnim godinama ma brodovima Jugoslavenskih poduzeća, i Jadrolinija je na krmi kasnih 1940ih imala latinicu i ćirilicu, a brodovi JRM su na boku sve do raspada Juge imali na jednoj strani ćirilicu a na drugoj latinicu.
-
Vidim da isto razmišljate kao i ja. I ja sam razmišljao o tome jer druge logike nema, ali ipak...nisam siguran u to. Slovo "B" na ćirilici ipak nije obrnuta trica.
-
sad već mislim da to slovo ili znak definitivno nije "B" jer je to slovo bilo u znaku kompanije Brodarstvo, Herceg-Novi i ne bi isto slovo bilo i u susjednoj kompaniji iz Kotora. E, sad, koji je to znak i što predstavlja, vrijedi tek pokušati saznati.
-
Evo zastave i ciminjere izvor slike godišnjak pomorstva, skinuto sa stranice Paluba.info
druga zastava -izrada Magnum Nase Sidro
-
Pohvala kao i u slučaju znaka Brodarstvo, Herceg Novi.
Jedino što ovdje nisu potpuno jasni inicijali "LB". Ono "L" je od Lovćen, ali od čega je kratica "B". Da nije od Boka kao što je nekad bilo u prijeratnoj kompaniji Boka iz Kotora???
Tako smo riješili ove 2 nepoznanice i ostala bi možda samo još jedna koju ja zovem fantomska, a to je Jugoslavenska slobodna plovidba Ploče, a koja je najprije i s istim imenom bila na Sušaku/Rijeci. A po prirodi stvari, što je nešto zagonetnije, sve više "golica maštu" i biva interesantnije.
-
Jedino što ovdje nisu potpuno jasni inicijali "LB". Ono "L" je od Lovćen, ali od čega je kratica "B". Da nije od Boka kao što je nekad bilo u prijeratnoj kompaniji Boka iz Kotora???
B je valjda od Brodarstvo
-
To je jedina logika mada je službeni naziv kompanije bio Lovžćen, Kotor pa bi onda ispravnije bilo "LK". kao što je u nekadašnjoj Zetskoj plovidbi bio sličan znak njihovoj s inicijalima "ZP" u trokutima pravokutnika. Ali, to je saa nevažno, glavno je da smo riješili izgled i raspored boja, a što je još teže kod starih komapnija gdje eventualno postoje slike i to crno-bijele na osnovu kojih se može samo pretpostavljati o kjim se bojama radi.
-
Uspoređujući slike brodova Dobrota i Muo, a koje postoje na forumu, vidljivo je da dimnjak nije bio u osnovi bijele boje (na kojem je pravokutnik) pa se može tek pretpostavljati o kojoj se osnovnoj boji znaka radi (moguće siva ili svjetlo zelena). Naime, na slikama je dmnjak sivkast u odnosu na potpuno bijele djelove nagrađa. Teško da će se to saznati. Ja sam pokušao kod relevantnih osoba po muzejima Kotora i Herceg.Novog, ali još bez konkretnih podataka. E, nije lagano "istraživačko novinarstvo".
-
To je jedina logika mada je službeni naziv kompanije bio Lovžćen, Kotor pa bi onda ispravnije bilo "LK". kao što je u nekadašnjoj Zetskoj plovidbi bio sličan znak njihovoj s inicijalima "ZP" u trokutima pravokutnika. Ali, to je saa nevažno, glavno je da smo riješili izgled i raspored boja, a što je još teže kod starih komapnija gdje eventualno postoje slike i to crno-bijele na osnovu kojih se može samo pretpostavljati o kjim se bojama radi.
Valjda je "BL" skracenica od "Brodarsko (preduzece) Lovcen".
-
To smo se već "dogovorili" da je to bila jedina moguća logika mada ne baš najsretnija jer je skraćeni naziv kompanije (i tako se uglavnom zvala) bio Lovćen, Kotor, a taj puni naziv Brodarsko preduzeće Lovćen, Kotor bi imao inicijale BPL što nije (kao ni BL) asocijacija za Lovćen, Kotor. No, to je samo moje razmišljanje "kako bih ja to napravio", što, naravno, nema veze s onim kako je to netko davne 1948. zamislio. Interesantno je da je 1957. osnovana u susjedstvu kompanija Brodarstvo, Herceg Novi, a koja je također koristila slovo "B" u svom znaku. Ali barem ona nije imala "drugog" izbora pa je tu logika bila, čini mi se, ispravnija.
No, što je tu je i to više nije važno. Važno da se uz pomoć aktivnih blogera razotkrio znak i ove kompanije. Idemo dalje.
-
Kako sam relativno novi , možda postavljam i glupa pitanja, ali ja ću ipak pitati. Naime, vidim da uspješno prenesete zastave kompanija s navodom "izrada Magnum - Naše sidro". Može li se isto učiniti i sa znakovima kompanija na njihovim dimnjacima jer su i oni interesantni i kao grafička rješenja, a ja bih rekao i u našim memorijama važniji mnogo više ili čak apsolutno više od njihovih službenih zastava. Pa svi znamo znak na dimnjacima npr Jugolinije, ali samo rijetki znaju i službenu tastavu što je sasvim normalno.
Hvala na razumijevanju.
-
Moze ako Magnum bude imao vremena i volje jedva ga natentam i na ove zastave a i oko njih ima jos puno posla tako da neznam kada ce ciminjere stici na red :wait:
-
Sad mi je jasnije. Ako se Magnum profesionalno bavi s tim, onda ga treba i razumiti i nekako nagraditi. Ja sam također spreman participirati.
-
Nije profesionalno nego amaterski i to je njegova dobra volja u slobodno vrijeme kojeg bas nema previse .....
-
Tim više je zaslužija nekakvu nagradu za toliki posal.
-
Pregled putničkih ruga unutar zaliva Boke što ih je svojevremeno držalo Brodarsko preduzeće "Lovćen".
-
Ploviuo je "Lovćen" i na prugama po Skadarskom jezeru.
-
Kratak istorijat kompanije iz mnogo obimnijeg teksta o putničkom pomorskom prometu u Boki što ga je Antion Botrić objavio u Godišnjaku Pomorskog muzeja Kotor za 1970.
capable capable