Naše Sidro
Kompanije osnovane prije 1945. godine => Jadranska plovidba d.d. Sušak => O kompaniji Jadranska plovidba => Topic started by: pp1972 on May 16, 2011, 09:01:22 PM
-
Zastava je crvena s bijelim znakom parobrodarstva kraj koplja.
Tvrtka je osnovana 1922. godine kao dioničko društvo spajanjem svih brodarskih društava Rijeke i okolice. Obavljala je redoviti priobalni prijevoz na Jadranu flotom od 67 parobroda. Godine 1934. započela je prva s turističkim kružnim putovanjima. Nakon drugog svjetskog rata nacionalizirana je i odonda poznata kao Jadrolinija.
-
Nalovna i zadnja stranica brosure Jadranske plovidbe Susak, nepoznat izvor.
-
Molba Jadranske plovidbe za upis u trgovacki registar ....
slika iz knjige Bijela flota Hrvatskog Jadrana
-
Dionica, Jadranske plovidbe Susak
-
Jadranska plovidba utemeljena je 1922.g,uglavnom iz sastava ranije postojecih parobrodarskih drustava. Sjediste drustva je u Susaku u vlastitoj zgradi, koja se nalazila u Ruzicevoj ulici. Dionicka glavnica iznosila je 1.sijecnja 1937.g nesto vise od 72 milijuna dinara.Na taj dan drustvo je posjedovalo 69 parobroda sa cca 25000 brutoregistarskih tona,te po jedan parni i motorni camas i cetiri maone.
Jadranska plovidba je obavljala 51 subvencioniranu parobrodarsku prugu na Jadranu,te Albaniji i Grckoj, a prosjecno je zaposljavala oko 1200 ljudi.Drustvo je imalo razgranatu mrezu predstavnistava u zemlji i inozemstvu,bilo ih je tocno kao dana u godini,365.Predstavnistva su postojala u svim mjestima gdje su pristajali njhovi brodovi,kao i u Italiji,Albaniji,Grckoj i Turskoj.
Linijama Jadranske plovidbe bila su povezana sva vaznija mjesta na Jadranu,od Susaka pa do Kotora i Ulcinja.
-
Reklama kompanije u Almanahu Jadranska straza iz 1928.g
-
Ljetni red plovidbe
-
Zimski red plovidbe 1923.g
-
Sta ti je tehika,1923.g se ucestalije plovilo duz obale nego danas.Znam da nema vise toliko potrebe za putnickim prometom duz obale,automobili i sl.,ali da se ukida i jedina linija od Rijeke do Dubrovnika je neobjasnjivo i ne moze se pravdati troskovima i kojecim. A da ne govorimo o nekadasnjim linijama od Rijeke do Igumenice u Grckoj, pa linija koju je drzala Marina od Zadra preko Losinja do Pule.Nekada se iz Rijeke u Lovran putovalo malim vaporetima i nikom se nije previse zurilo,a o gustu da ne govorim. A nema tome puno,rijec je o pedesetim godinama proslog stoljeca. Pa zar bas niko nema interesa da ponovo ozivi nekad atraktivne linije duz obale ili smo si vec izgubili pojam o svacemu osim o profitu . A ni novca nemamo nesto previse.Evo, ja sam siguran da bi linija od Rijeke do Mosenicke Drage pa cak i do Pule bila atraktivna i da bi barem ljeti sve karte bile raspordane. Ko je onda na potezu.
-
Dobar dan
Za mlađe članove foruma:
Punat se je nekada zvao Aleksandrovo.
Edo Tijan.
-
Zna li neko zasto se Punat zvao Aleksandrovo i u kom periodu je nosio to ime.
-
Dobar dan
Punat je nazvan Aleksandrovo 1921. godine.
U kraljevini Jugoslaviji, bilo je još mjesta sa nazivom Aleksandrovo:
U srbiji kod Dobriča, u makedoniji kod Skoplja i Prilepa, u vojvodini kod Jaše Tomića i Subotice, i ovo naselje na otoku Krku.
Izvor: Hrvatska Enciklopedija, svezak 1, 1941, strana 212.
Nažalost nije mi poznato, kada je vraćen naziv Punat.
Edo Tijan
-
Evo sam se i ja malo raspitao o porijeklu imena Aleksandrovo. Tocnije, prije neki dan sam bio na Krku, /Maskare/ i slucajno sam upoznao jednog postarijeg mjestanina.
Elem, Kada je formirana Kraljevina Jugoslavija i otok Krk je potpao pod njene granice. Beogradski crkveni vrh je namjeravao da na zapadnim granicama kraljestva podigne pravoslavne crkve i manastire. Izbor je ,medju ostalim, bio i Susak i Kosljun kod Punta. Davanjem povoljnog kredita gradu Susaku srpska vlada si je dobila lokaciju za podizanje crkve na Susaku. Slicno se dogodilo i u Puntu. Tom m jestu su dodijeljeni povoljni krditi kojima je podignuta skola, hotel, uredjena riva i dosta tog. Mjesto je procvjetalo i valjalo se oduziti.Tako je vodstvo grada odlucilo u znak zahvalnosti svoje mjesto preimenovati u Aleksandrovo, u pocast kralju Jugoslavije. Cak su osnovane i neke institucije po ugledu na one u Srbiji, ali se o gradnji pravoslavne crkve na Kosljunu nije razgovaralo. Po oslobodjenju zemlje 1945.g Punat vraca svoje staro ime.
Ne znam koliko je ova istinito, a koliko je plod maste jednog mjestanina otoka. Ja sam prenio onako kako sam cuo , ipak sve ovo valja uzeti sa dozom rezerve.
-
Tablica pomorskog godisnjaka iz 1935 godine, sa podatcima za Jadranska plovidba d.d. Sušak
-
Time-table "Adriatic Service 1938, Jadranska Plovidba d.d. Sušak." Printed by "Tipografija D.D., Zagreb."
Time-table "Adriatic Service 1937, Jadranska Plovidba d.d. Sušak." Front cover.
Photo by http://www.travelbrochuregraphics.com/ (http://www.travelbrochuregraphics.com/)
-
Oznake kompanije Jadranska plovidba, scan iz knjige Parobrodi Jadrana na razglednicama.
-
Tablica pomorskog godisnjaka iz 1930. godine.
-
Tablica pomorskog godisnjaka iz 1931. godine.
-
Oglas - Pomorstvo 1946.
-
Prospekt, nepoznat izvor.
-
Gledao sam malo tablice iz godišnjaka 1930.i našao greške. Ime broda SOČA je pomaknuto tri mjesta nazad. Samim tim imena brodova SPLIT, SRBIN i SUŠAK su pomaknuta jedno mjesto naprijed dok pripadajuci podaci nisu pomaknuti. Tako su uz SOČU vezani podaci za SUŠAK, uz SUŠAK podaci za SRBIN, uz SRBIN podaci za SPLIT te uz SPLIT podaci za SOČU. Ista stvat se ponavlja i u godišnjaku iz 1931.
Isti brodovi su u godišnjaku 1935. navedeni uredno po abecedi i sa svojim podacima.
-
Tnx za ispravak kriticar :clapping:
-
Tablica pomorskog godisnjaka iz 1932. godine.
-
Prostorije pomorske agencije Jadranske plovidbe u Tivtu.
capable capable