Naše Sidro

Općenito => Općenite rasprave => Topic started by: Magnum on January 18, 2012, 09:15:05 PM

Title: Jedno pitanje vezano uz najnoviju havariju broda....
Post by: Magnum on January 18, 2012, 09:15:05 PM
(http://www.index.hr/images2/brodskanesrecacostaconcordia625afp.jpg)


(http://www.index.hr/images2/francesco-schettino-afp625.jpg)

"NISAM pobjegao s broda, bio je to nesretan slučaj", tvrdi Francesco Schettino, kapetan kruzera Costa Concordia. Jedna od optužbi protiv Schettina glasi i da je kukavički napustio brod prije nego je završena evakuacija.

On je to u svom iskazu, kako prenosi La Repubblica, demantirao. Schettino sada kaže da se spotaknuo i upao u čamac za spašavanje. Sličnu priču imao je i ranije, samo što je tvrdio da je upao u more. Schettino je u iskazu, kojeg je davao tri sata, izjavio da je pokušao na miran i organiziran način provesti evakuaciju, ali nastao je kaos.

"Putnici su preplavili palubu, silom zauzimali čamce za spašavanje. Nisam čak imao ni pojas za spašavanje, jer sam ga dao jednom od putnika. Pokušao sam mirno uvesti ljude u čamce. Odjednom se brod nagnuo pod kutem od 60 do 70 stupnjeva, spotaknuo sam se i završio u čamcu", citira La Repubblica Schettinov iskaz.

Priznao krivnju za nasukavanje

Iako je optužbe za kukavičluk odbacio, kapetan Costa Concordije priznaje odgovornost za nesreću. "Navigirao sam vizualno jer dobro poznajem te vode i izveo sam isti manevar tri ili četiri puta. Ali ovoga puta sam prekasno naredio skretanje i završili smo u plitkoj vodi. Ne znam zašto se to desilo, bio sam žrtva svojih instinkata", kaže Schettino.

Brod je skrenuo s kursa i došao preblizu otoku Giglio, priznaje Schettino, zato što je želio pozdraviti umirovljenog kapetana Marija Palomba. Kapetan dodaje da se ne boji testiranja na droge. Tvrdi da ne konzumira zabranjene supstance i da ne pije alkohol.

Prije godinu dana u intervju češkim novinama Dnes kapetan nasukanog kruzera Costa Concordia, Francesco Schettino, je kazao da je danas "mnogo sigurnije" ploviti nego prije sto godina u vrijeme Titanica.

Tada je tvrdio da se sigurnost poboljšala zbog svih sigurnosnih sustava koji danas postoje. "Ne bih želio biti u ulozi koju je imao kapetan Titanica koji je morao ploviti u oceanu punom ledenjaka", kazao je prije godinu dana Schettino kojega su mnogi, zbog njegovih postupaka nakon havarije, već prozvali "Kapetan kukavica".

"Lako je donijeti bitne odluke"

Kapetan je prvo izmijenio rutu i zbog pozdrava konobara obitelji prošao preblizu otoka Giglio da bi potom zaboravio odmah obavijestiti Obalnu stražu o nasukavanju. Prvo su se vlastima javili prestrašeni putnici s broda, a ne kapetan, piše Daily Mail. Schettino je prije 13 mjeseci tvrdio da je u 21. stoljeću mnogo sigurnije ploviti.

"Danas je sve sigurnije. Lakše je ploviti zahvaljujući modernim tehničkim uređajima i internetu", kazao je Schettino i dodao da čak i ako se dogodi pogreška, ona ne može biti ozbiljna, jer su bolje pripremljeni za takve situacije. "Koristeći internet točno znamo vremenske prilike i situaciju koja će nas zateći u lukama u koje pristajemo. Lako je donijeti bitne odluke", kazao je kapetan i dodao kako osobno uživa u nepredviđenim situacijama kada upravlja kruzerom.

"Uživam kada se dogodi nešto nepredviđeno"

"Uživam u trenucima kada se dogodi nešto nepredviđeno, kada se malo može odstupiti od standardnih procedura. To je izazov i uživam u njemu", rekao je Schettino. Nakon svog brzog bijega sa kruzera na kojem je ostavio preplašene putnike prije evakuacije, kapetan je uhićen zajedno sa prvim zapovjednikom Cirom Ambrosiom. Kapetana su omotanog u deku pronašli čak četiri sata prije završetka evakuacije na kruzeru. Svojim bijegom je srušio dobro poznatu tradiciju da "kapetan posljednji napušta brod koji tone".

Kada su shvatili da je kapetan potražio sigurnost na obližnjem otoku, Obalna straža mu je rekla da se vrati na svoj brod, no on ih nije poslušao. U prosincu 2010. godine je kazao da je tijekom plovidbe stalno na oprezu te da mu važan svaki trenutak na brodu i da se nikada nije našao u opasnoj situaciji. Kapetan Schettino je kruzerom Costa Concordia upravljao šest godina. Jučer je kazao da ne razumije kako je udario u kamenje.

"Kapetane, jeste li htjeli pobjeći kući"

Talijanski mediji su objavili i dramatičan razgovor između kapetana broda i Obalne straže koja je tek naknadno saznala da je Schettino pobjegao sa kruzera prije kraja evakuacije. Prvi poziv Lučke kapetanije je Schettino primio oko 0,32 sata u subotu. Prema nekim očevicima, kapetan se već tada bio spasio na drugom otoku.

Pitali su ga koliko ljudi je još na brodu, a on im je odgovorio oko 2,300 te je vodio razgovor kao da je još na brodu. Drug poziv je primio oko 0,42 sata te su ga ponovno pitali koliko ljudi je evakuirano. Schettino je odgovorio da je zvao kompaniju te su mu rekli da je evakuirano sto ljudi. Lučkoj kapetaniji je tvrdio da sve koordinira. No, potom je kazao da ne mogu doći na brod zato što se nagnuo.

Tada su iz Obalne straže posumnjali da kapetan više nije na brodu te da ne koordinira spašavanje. "Kapetane, vi ste napustili brod", upitali su ga iz Lučke kapetanije, a on je odgovorio "naravno da nisam". Tada su ga pitali što je htio napraviti napuštanjem broda te da li je htio otići kući. Kapetan im je potom obećao da će se vratiti.
Title: Re: Jedno pitanje vezano uz najnoviju havariju broda....
Post by: croship on January 21, 2012, 01:23:20 AM
Najgore od svega je što je ovaj fićfirić prije no što je avancao bio časnik za sigurnost na Costi. Nažalost, bio sam u pravu da mu ovo nije prva ekshibicija kraj otoka Giglio, a da o reakciji i ne govorimo, puno bi manja bila šteta da ga je nasukao na hridi ili odvalio komad prove, međutim as je uspio nakon naglog skretanja udesno rasparati bok i poplaviti strojarnicu u par minuta. Da ne govorimo kako je i nakon ispravnog manevra okreta od 180 stupnjeva propustio narediti napuštanje broda na vrijeme, a imao je više od sata prije no što se brod počeo opasno naginjati. Šteta broda, ali on je nadoknadiv, ljude koje su stradali ne može nitko više vratiti. Plovio sam dvaput na ovom novovjekom Titanicu, evo slike iz Vallette, 16. studenoga 2007. za uspomenu na Concordiju.
Title: Re: Jedno pitanje vezano uz najnoviju havariju broda....
Post by: croship on January 21, 2012, 01:27:29 AM
A evo i par slika iz Katakolona, datum je 23. siječnja 2009.
Title: Re: Jedno pitanje vezano uz najnoviju havariju broda....
Post by: croship on January 21, 2012, 01:28:55 AM
Isto
Title: Re: Jedno pitanje vezano uz najnoviju havariju broda....
Post by: Tonći on January 21, 2012, 05:29:37 AM
ponašanje doticnog je neshvatljivo i krajnje sramotno.....i nakon svih dokaza koje vec sad imaju kontra njega on odbija bilo kakvu odgovornost.
Title: Re: Jedno pitanje vezano uz najnoviju havariju broda....
Post by: Magnum on January 21, 2012, 10:18:46 AM
Da, šteta ljudi, brod će se reciklirati....

Ali najbolje su mi snimke razgovora....  Kakav lik.... A tko zna koliko je još takvih.... Na žalost....


capable
capable
capable
capable