Naše Sidro

Luke na Jadranu => Općenite informacije => Rijeka => Topic started by: zdenka on October 26, 2013, 05:17:44 PM

Title: Povratak obnovljenih dizalica na Riječki lukobran
Post by: zdenka on October 26, 2013, 05:17:44 PM
 Povratak obnovljenih dizalica na Riječki lukobran  Obasjane ljepotice bit će dio vizualnog identiteta Rijeke   
(http://www.novilist.hr/var/novilist/storage/images/vijesti/rijeka/obasjane-ljepotice-bit-ce-dio-vizualnog-identiteta-rijeke/3428470-1-cro-HR/Obasjane-ljepotice-bit-ce-dio-vizualnog-identiteta-Rijeke_ca_large.jpg) (http://www.novilist.hr/var/novilist/storage/images/vijesti/rijeka/obasjane-ljepotice-bit-ce-dio-vizualnog-identiteta-rijeke/3428470-1-cro-HR/Obasjane-ljepotice-bit-ce-dio-vizualnog-identiteta-Rijeke_ca_large.jpg) 
Dizalice ponovo na Molo longu / Foto Silvano JEŽINA   

Na već ranije obnovljene portale neće biti postavljene izvorne konstrukcije gornjih dijelova, već obnovljeni dijelovi drugih dviju identičnih dizalica iz luke
   
RIJEKA

  Tri godine nakon demontaže gornjih dijelova dizalica na Molo longu, započelo je njihovo vraćanje na mjesto. Grane i ostali dijelovi gornje konstrukcije dopremljeni su na lukobran pomoću ploveće dizalice i remorkera JPS-a, nakon čega je započela njihova montaža, za što su bili zaduženi radnici Bimonta, tvrtke koja je radila na obnovi dizalica.

 Uz pomoć velike ploveće dizalice i nešto manje Bimontove autodizalice, početak radova protekao je glatko, zapadna dizalica montirana je gotovo u cijelosti, a očekuje se da će radovi na obje dizalice biti završeni u roku od nekoliko dana.

Na već ranije obnovljene portale, doduše, neće biti postavljene izvorne konstrukcije gornjih dijelova, već obnovljeni dijelovi drugih dviju identičnih dizalica iz riječke luke.Staro željezo– Kako je originalna konstrukcija tih dijelova dizalica bila u izuzetno lošem stanju, zbog uznapredovale korozije uzrokovane izloženošću moru i atmosferskim prilikama, oni su po demontaži završili u starom željezu. Umjesto njih sada se postavljaju obnovljeni gornji dijelovi istih takvih dizalica koje su bile u znatno boljem stanju, iz drugih dijelova luke, rekao je ravnatelj Lučke uprave Vlado Mezak, ističući kako je obnova dizalica tekla u skladu sa zahtjevima konzervatora.

Na dijelovima konstrukcije obavljena je zamjena i obnova dotrajalih dijelova, kao i radovi na antikorozivnoj zaštiti i bojenju, a montaža obuhvaća i pripremu za postavljanje posebnog osvjetljenja kojim će biti obasjane. Zbog radova je povremeno bio prekidan promet lukobranom.

Gornji su dijelovi dizalica bili uklonjeni 2010. i to, kako je objašnjavalo tadašnje vodstvo Lučke uprave i Luke Rijeka, zbog sigurnosti građana koju je navodno ugrožavala mogućnost rušenja dotrajalih dijelova konstrukcije. Tadašnji ravnatelj Lučke uprave Bojan Hlača čak je na dulje vrijeme zbog toga i zatvorio Molo longo za javnost, što je izazvalo medijski rat između njega i gradonačelnika Vojka Obernsela, koji je Hlaču optužio da vrši pritisak kako bi i posljednje dvije dizalice na lukobranu bile u potpunosti uklonjene. Hlača nije popuštao, tvrdeći da su ugroženi svi koji prolaze kraj dizalica, pa je na koncu osnovano povjerenstvo koje je iznjedrilo doslovce polovično rješenje – demontaža gornje polovice svake od dizalica koji će biti obnovljeni i vraćeni na mjesto kada se za to steknu uvjeti, o zajedničkom trošku Grada i Lučke uprave.Sličnost s Bilbaom U međuvremenu su bili obnovljeni portali dizalica, a te radove u vrijednosti od 800 tisuća kuna izvela je tvrtka Takala. Sada se napokon primiče kraju i potpuna rekonstrukcija čime dizalice na Molo longu postaju ono što su prema prostornom planu već odavno trebale biti – simbol industrijske i lučke baštine, te neraskidiv dio vizualnog identiteta Rijeke.

 Gradonačelnik Obersnel zadovoljan je što se dizalice vraćaju na Molo longo.

– Drago mi je da su obnovljene i što će biti postavljene na lukobran, tamo gdje im je mjesto. One su simbol Rijeke, Luke i spomenik generacijama naših sugrađana koji su tamo radili. Tehnologija se mijenja, i slične su dizalice uspomena na neka druga vremena u gradovima poput Buenos Airesa, Bilbaa i drugdje. Nema razloga da tako ne bude i u Rijeci, kazao je Obersnel.

Ukupna vrijednost obnove i montaže gornjih dijelova konstrukcije dizalica je 1,8 milijuna kuna, od čega je 1,05 milijuna osigurala Lučka uprava, i to najvećim dijelom od čak 800 tisuća kuna prodajom dotrajalih dizalica u staro željezo. Ostatak iznosa osigurao je Grad.

Autor: Marinko Glavan           
 Objavljeno: 26. listopada 2013. u 8:38


Novi list Online
Title: Re: Povratak obnovljenih dizalica na Riječki lukobran
Post by: pomorac on October 26, 2013, 11:07:46 PM
Dobar dan
U Tarragoni ih ima 12 i sve su različite.
Edo
capable
capable
capable
capable