Naše Sidro
Kompanije => Općenito => Razno => Topic started by: pp1972 on April 22, 2012, 09:25:15 AM
-
Brt 64
izgraden u Trstu
-
Ovaj brod mislim ne spada ovdje. STON, ranije MELANIRA kupili su Braća Račić iz Cavtata, a oni su se kasnije povezali sa Obalnom paroplovitbom društvo S.O.J. Ipak brod STON prodali su prije povezivanja.
-
Ja sada ne znam od kuda sam skinuo da je ovaj brod bio pod Dubrovackom p.p., a sada ga ne mogu naci u tablicama da to potvrdim, tako vjerujem da ste u pravu ali samo ako ste sigurni,
a ne citiram (Ovaj brod mislim ne spada ovdje.)
-
Nemam neki publicirani dokaz, ali imam stare zapise. Ista situacija kao sa brodom LJUBLJANA. Službeno ću kad stignem provjeriti u Dubrovačkom pomorskom muzeju.
Stavio sam, možda netko ima čvršći dokaz, za ili protiv.
-
Kad potvrdimo status broda lako cemo rijesiti post.
-
Nasao potvrdu u knjizi Iva Perica "Dubrovacko pomorstvo u 19. i 20. stoljecu" u izdanji JAZU 1984.
Doslovno piše:
" Godine 1902. uključen je u lokalni promet i polovni parobrod "STON" (ex MELANIRA) od 64 brt, izgrađen 1872. U Trstu, dug 27,55 m, širok 3,87 m, visok 2,71m i s jačinom parastroja 125KS. Na njemu je radilo 5 članova posade. Njegovi suvlasnici bili su Ivo Račic iz Cavtata sa 18 i Ilija Račic iz Cavtata sa 5 karata, te Pavo Drobac iz Dubrovnika sa 1 karatom. Luka pripadnosti p/b STON bio je Cavtat"
Drugi citat iz iste knjige:
"Parobrod STON je zbog toga( konkurencije- moja napomena) povučen iz prometa i potom prodan."
Treci citat iz iste knjige
"Ta konkurencija prestala je od 1.sijecnja 1911, jer su otada parobrodi Iva Račica i dr.(CAVTAT i GRUŽ) uključeni - fuzijom - u Obalnu paraplovidbu, društvo s. o. j. u Dubrovniku."
-
Zahvaljujem na trudu,
prebaciti cu post pod razno jer mi ga je zao pobrisati.
-
Zanimljivo, jedino bi u naslovu trebalo promijeniti godinu u 1872.
Slika je iz teksta"Parobrodi i parobrodske veze Metkovića od 1875. do 1918. godine", Mario Talajić; Hrvatski-neretvanski-zbornik-br-2, 2010.
Prije prodaje Račiću vlasnik je bio Martinolich Carlo & Co. iz Trsta.
Kome je Račić poslije prodao brod nemam podatak, ali u godišnjaku od 1913. postoji brod Giorgio luke Piran, vlasnik Ravalico Giovanni, koji ima posve iste karakteristike, dimenzije, godinu i mjesto gradnje. Što je bilo s brodom poslije 1917.nemam traga.
Možda bi netko iz Slovenije mogao više znati o vlasniku i brodu? Koliko sam pronašla obitelj Ravalico se tada (a i sada) bavila vinogradarstvom. Možda su brod koristili za prijevoz vina?
capable capable