Naše Sidro
Kompanije osnovane nakon 1945. godine => Jadrolinija / Jadranska linijska plovidba => Stare vijesti Jadrolinija => Topic started by: pp1972 on December 11, 2010, 11:11:47 PM
-
Ovdje mozete postati sve interesantne novinske clanke koji su povezani sa firmom......
-
Iz 1949 godine, Pomorstvo broj 6.
-
Godina 1970, izvor Mornarički glasnik.....
-
Kako je nabavljen VLADIMIR NAZOR, tekst iz MG broj 3, 1986.
-
Prodaja brodova, članak iz Mornmaričkog glasnika broj 4, 1967.
-
Tekst, scan iz casopisa Pomorstvo 1946.
-
Tekst, scan iz casopisa Pomorstvo 1946.
-
Pomorstvo 1947.
-
vecernji.hr 31.05.2019.
Prve putnike brodovi u Jadranu povezli su davne 1872., a s Jadrolinijinim katamaranom putovao je i Papa Ivan Pavao II.
Da brodovi mogu pričati, članovi Jadrolinijine flote ispričali bi nevjerojatne priče o životu na moru, o prošlim vremenima, razvoju brodogradnje u Hrvatskoj. Osvrti turista iz cijelog svijeta na TripAdvisoru hvale brodove i posadu Jadrolinije, no za mještane priobalnih dijelova Hrvatske, a osobito otočana, ti su brodovi dio njihovih života, mjesta susreta i druženja, sastanaka i rastanaka
Jadranska linijska plovidba, skraćeno Jadrolinija, službeno je osnovana u Rijeci 1947. godine. Međutim, povijest organiziranog prijevoza putnika seže u daleku 1872. godinu, kada je uspostavljena prva redovna prijevoznička linija između Senja i Rijeke.
Senjsko brodarsko društvo naručilo je od riječkog poduzeća Stabilimento tecnico fiumano, kasnije preimenovanog u Torpedo, izgradnju parobroda koji je dobio ime Hrvat. Porinut je u more 13. srpnja iste godine i već je 4. rujna obavio probnu vožnju od Rijeke do Senja. Odmah nakon toga brod Hrvat uspostavlja redovitu liniju između Senja i Rijeke i tiče luke Novi, Selce, Crikvenica, Voz, Kraljevica i Bakar. Prije formalnog osnivanja Jadrolinije, na području Jadrana djelovalo je nekoliko brodara, nakon nacionalizacije Jadranske plovidbe, Jadrolinija je okupila nasljednice različitih udruženja malih brodara obalne plovidbe.
Najstariji brod u povijesti Jadrolinije bio je Ero izgrađen 1931. u Danskoj, pod originalnim imenom Aero. Kada je zaplovio hrvatskim vodama, brod je brisanjem početnog slova A dobio novo ime, primjerenije domaćim prostorima. Nakon 38 godine službe na relaciji Splita i Supetra ili Makarske i Sumartina, gdje je trajekt imao svoj posljednji plov 2009. godine, prodan je u trenutku kad je navršio 77 godina.
Još jedna legenda Jadrolinije flote je Tijat, koji već 64 godine spaja Šibenik, otok Zlarin, otok Prvić i Vodice. Izgrađen je 1955. u Brodogradilištu Split i dobio ime Ohrid, a od 1997. godine mijenja ime u Tijat, nenaseljeni otok smješten južno od mjesta Tribunja i Vodica te zapadno od Prvića. S kapacitetom za prijevoz 300 putnika i maksimalnom brzinom od 12 čvorova, Tijat je među otočanima, od kojih se mnogi svakodnevno njim voze odmilja poznat kao vapor, a koliko su za brod emocionalno vezani govori i Facebook grupa Tijat u srcu.
Kako navode administratori, cilj grupe je isključivo nastojanje da se brod Tijat sačuva kao kulturno dobro Republike Hrvatske. "Tijat nije samo prijevozno sredstvo već život, pogotovo otocima i stanovnicima otoka koji su se za njega vezali. Ova grupa je radi toga i osnovana te joj je primarni cilj očuvati brod u izvornom obliku i da plovi" kažu pokretači grupe, koji su za okrugli 60. rođendan na otoku Tijatu organizirali svečanu proslavu 60. rođendana omiljenog vapora.
Prva trajektna linija u Hrvatskoj pokrenuta je 1959. godine, kada je drveni trajekt Bodulka, u vlasništvu Kvarnerske plovidbe iz Rijeke, po prvi puta isplovio iz Šila prema Crikvenici. Najstariji drveni trajekt na Jadranu izgrađen je 1952. godine u šibenskom mornaričkom zavodu Velimir Škorpik kao desantni brod za potrebe nekadašnje Jugoslavenske ratne mornarice, ali nakon svega nekoliko godina prenamijenjen je za prijevoz putnika i vozila, s kapacitetom 130 putnika ili 12 vozila.
Zanimljive su i priče povučenih brodova od kojih je jedan od njih, trajekt za lokalne linije Komiža. Brod je izgrađen 1963. godine u švedskom brodogradilištu Kalmaru za Angbats Ab Kalmarsund pod imenom Kalmarsund VIII i plovio je na relaciji Kalmar - Farjestaden.
Jadrolinija ga je kupila 1972. godine, a brod je s novom zastavom dobio i novo ime - Vis i zaplovio na liniji Split-Hvar-Vis. Ponovno mijenja ime 1975. godine i plovi pod imenom Komiža, ali od tada pokriva riječko područje. Komiža je prodana 1997. Jadran metalu iz Pule za rezanje, ali od uništenja ju je spasio švedski zaljubljenik u brodove kupio brod i vratio mu originalno ime Kalmarsund VIII. Nakon remonta brod je isplovio za Švedsku, gdje se nalazi i danas izložen u muzeju. Jadrolinija s ponosom pamti povijesno, stoto apostolsko putovanje Svetog Oca Pape i njegov boravak u Rijeci i Hrvatskoj, od 5. do 9. lipnja 2003. godine. Papa Ivan Pavao II. sletio je u zračnu luku na Krku i svoje je putovanje nastavio iz Luke Omišalj do Luke Rijeka Jadrolinijinim katamaranom Judita. Tom prilikom, Papa je blagoslovio Jadroliniju i sve njihove pomorce, a Sveti otac poklonio je članovima posade zlatnike, dok je Jadrolinija Papi poklonila braceru, maketu antičkog broda s posvetom pomoraca Jadrolinije.
Jadrolinija svoju bogatu povijest čuva, ali ne bježi od nužnosti modernizacije. Konstantno se radi na modernizaciji flote, a nedavno su objavili i moblnu aplikaciju mJadrolinija s kojom možete na vrijeme rezervirati prijevoz i izbjeći čekanje u kolonama. S tom aplikacijom možete kupiti kartu on line, kao i vidjeti red plovidbe i provjeriti stanje na cestama. Pronađite aplikaciju na platformama App store i Google play i besplatno je preuzmite.
capable capable