Naše Sidro

Luke na Jadranu => Općenite informacije => Rijeka => Topic started by: Magnum on September 16, 2010, 11:01:56 AM

Title: Luka Rijeka otvara terminal kod Zagreba
Post by: Magnum on September 16, 2010, 11:01:56 AM
Datum objave: 13.9.2010 u 08:41h

Jačanje prometnog sustava
Luka Rijeka otvara terminal kod Zagreba

Na oko milijun četvornih metara prostora trebao bi niknuti   distributivno-logistički centar koji bi imao značajnu ulogu u prometnom   sustavu Europske unije     
 
    Zagrebački centar osnovat će Cargo Centar Graz, HŽ Cargo i Luka Rijeka

Riječka luka će otvoriti distributivni   kontejnerski terminal u Srbiji početkom naredne godine sa otprilike   četiri do pet mjeseci kašnjenja, ali se u isto vrijeme vode intenzivni   pregovori o otvaranju još većeg unutarnjeg terminala kod Zagreba na   otprilike milijun četvornih metara prostora. Lokacija još nije   definirana, ali se zna da bi kod Zagreba trebao niknuti   distributivno-logistički centar koji bi imao značajnu ulogu u prometnom   sustavu Europske unije.

Terminal u luci Leget u Sremskoj Mitrovici   trebao je proraditi već ovog ljeta, ali se to nije dogodilo zbog   rješavanja administrativnih zapreka u Srbiji, odnosno priprema za   proglašenje slobodne zone u Legetu, što je uvjet da bi terminal mogao   proraditi. Poticaj nizinskoj pruziPredsjednik Uprave   »Luke« Denis Vukorepa ističe kako su u tijeku završne faze uređenja   terminala. Iz Rijeke je krenula mobilna dizalica za kontejnere, koja će   raditi u Legetu, što je bila obveza »Luke« shodno ugovoru o osnivanju   terminala. U Srbiji bi pak posebna komisija pri srpskoj Vladi trebala   obaviti kontrolu terminala, što je preduvjet za proglašenje slobodne   zone.
 
– Terminal će imati oko 20.000 četvornih metara prostora i   bit će operativno spreman tijekom jeseni, a službeno ga planiramo   otvoriti početkom naredne godine, jer je ipak potrebno određeno vrijeme   za uhodavanje i informiranje partnera, ističe Vukorepa, koji u ovom   trenutku nije želio konkretnije govoriti o uređenju zagrebačkog   terminala. Ipak je potvrdio da »Luka« s partnerima intenzivno radi na   tom projektu, koji će još više ubrzati razvoj prometnih pravaca u   Hrvatskoj, te dugoročno pružiti kvalitene argumente za ubrzanu gradnju   nizinske pruge. Poznati osnivačiDetalje o tom poslu   otkrivaju i predstavnici HŽ-a, tvrtke koja je jedan od nositelja   osnivanja Centra za utovar tereta na kamione i vlakove, koji bi trebao   nositi naziv Cargo centar Zagreb.

Osnivači zagrebačkog centra su Cargo   Centar Graz, najveći logistički centar za intermodalni prijevoz u   Austriji, HŽ Cargo i Luka Rijeka, te bi svaka od spomenute tri tvrtke   trebala imati po 25 posto vlasničkog udjela u budućem dioničkom društvu,   čije je osnivanje u tijeku. Ostatak vlasničkog udjela odnosio bi se na   hrvatske cestovne prijevoznike i druge gospodarske subjekte, a površina   samog Cargo centra Zagreb iznosila bi spomenutih milijun četvornih   metara.

Lokacija nije određena, ali se u najužem izboru nalazi prostor   kod zagrebačkog ranžirnog kolodvora, te lokacije kod Dugog Sela i Velike   Gorice. Tamo se otvara potencijal uređenja najvažnijeg pretovarnog   centra jugoistočne Europe za kojeg su zainteresirani investitori iz   Europe i Dalekog istoka, među kojima je i Europska banka za obnovu i   razvoj te druge ugledne financijske institucije.

Potporu projektu   navodno je pružila i premijerka Jadranka Kosor, koja se i osobno   založila za efikasno rješavanje administrativnih i drugih zapreka u ovom   poslu. 
Darko PAJIĆ
     Banelli: Centar kao u Padovi

Marijan   Banelli, direktor Udruge cestovnih prijevoznika pri Hrvatskoj udruzi   poslodavaca ističe kako osobno na realizaciji ove ideje radi već sedam   godina zajedno s predstavnicima riječke luke.

– Za dvadesetak dana   bi lokacija mogla biti odabrana. Imamo veliku podršku hrvatske Vlade,   imamo interes ozbiljnih investitora i rekao bih da je konačno došlo   vrijeme da Hrvatska počne koristiti velike prednosti svog geostrateškog   položaja. U distributivnom logističkom centru radit će tri do četiri   tisuće ljudi, a godišnji prihodi trebali bi biti na razini onoga što   ostvaruje isti takav centar u Padovi, a to je 2,4 milijardi eura   godišnje. Također, treba jasno reći da to nije zagrebački centar, već   unutarnji terminal riječke luke, zaključuje Banelli.


Preuzeto s Novi List on line
capable
capable
capable
capable