Datum objave: 13.9.2010 u 08:41h
Jačanje prometnog sustava
Luka Rijeka otvara terminal kod Zagreba
Na oko milijun četvornih metara prostora trebao bi niknuti distributivno-logistički centar koji bi imao značajnu ulogu u prometnom sustavu Europske unije
Zagrebački centar osnovat će Cargo Centar Graz, HŽ Cargo i Luka Rijeka
Riječka luka će otvoriti distributivni kontejnerski terminal u Srbiji početkom naredne godine sa otprilike četiri do pet mjeseci kašnjenja, ali se u isto vrijeme vode intenzivni pregovori o otvaranju još većeg unutarnjeg terminala kod Zagreba na otprilike milijun četvornih metara prostora. Lokacija još nije definirana, ali se zna da bi kod Zagreba trebao niknuti distributivno-logistički centar koji bi imao značajnu ulogu u prometnom sustavu Europske unije.
Terminal u luci Leget u Sremskoj Mitrovici trebao je proraditi već ovog ljeta, ali se to nije dogodilo zbog rješavanja administrativnih zapreka u Srbiji, odnosno priprema za proglašenje slobodne zone u Legetu, što je uvjet da bi terminal mogao proraditi. Poticaj nizinskoj pruziPredsjednik Uprave »Luke« Denis Vukorepa ističe kako su u tijeku završne faze uređenja terminala. Iz Rijeke je krenula mobilna dizalica za kontejnere, koja će raditi u Legetu, što je bila obveza »Luke« shodno ugovoru o osnivanju terminala. U Srbiji bi pak posebna komisija pri srpskoj Vladi trebala obaviti kontrolu terminala, što je preduvjet za proglašenje slobodne zone.
– Terminal će imati oko 20.000 četvornih metara prostora i bit će operativno spreman tijekom jeseni, a službeno ga planiramo otvoriti početkom naredne godine, jer je ipak potrebno određeno vrijeme za uhodavanje i informiranje partnera, ističe Vukorepa, koji u ovom trenutku nije želio konkretnije govoriti o uređenju zagrebačkog terminala. Ipak je potvrdio da »Luka« s partnerima intenzivno radi na tom projektu, koji će još više ubrzati razvoj prometnih pravaca u Hrvatskoj, te dugoročno pružiti kvalitene argumente za ubrzanu gradnju nizinske pruge. Poznati osnivačiDetalje o tom poslu otkrivaju i predstavnici HŽ-a, tvrtke koja je jedan od nositelja osnivanja Centra za utovar tereta na kamione i vlakove, koji bi trebao nositi naziv Cargo centar Zagreb.
Osnivači zagrebačkog centra su Cargo Centar Graz, najveći logistički centar za intermodalni prijevoz u Austriji, HŽ Cargo i Luka Rijeka, te bi svaka od spomenute tri tvrtke trebala imati po 25 posto vlasničkog udjela u budućem dioničkom društvu, čije je osnivanje u tijeku. Ostatak vlasničkog udjela odnosio bi se na hrvatske cestovne prijevoznike i druge gospodarske subjekte, a površina samog Cargo centra Zagreb iznosila bi spomenutih milijun četvornih metara.
Lokacija nije određena, ali se u najužem izboru nalazi prostor kod zagrebačkog ranžirnog kolodvora, te lokacije kod Dugog Sela i Velike Gorice. Tamo se otvara potencijal uređenja najvažnijeg pretovarnog centra jugoistočne Europe za kojeg su zainteresirani investitori iz Europe i Dalekog istoka, među kojima je i Europska banka za obnovu i razvoj te druge ugledne financijske institucije.
Potporu projektu navodno je pružila i premijerka Jadranka Kosor, koja se i osobno založila za efikasno rješavanje administrativnih i drugih zapreka u ovom poslu. Darko PAJIĆ
Banelli: Centar kao u Padovi
Marijan Banelli, direktor Udruge cestovnih prijevoznika pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca ističe kako osobno na realizaciji ove ideje radi već sedam godina zajedno s predstavnicima riječke luke.
– Za dvadesetak dana bi lokacija mogla biti odabrana. Imamo veliku podršku hrvatske Vlade, imamo interes ozbiljnih investitora i rekao bih da je konačno došlo vrijeme da Hrvatska počne koristiti velike prednosti svog geostrateškog položaja. U distributivnom logističkom centru radit će tri do četiri tisuće ljudi, a godišnji prihodi trebali bi biti na razini onoga što ostvaruje isti takav centar u Padovi, a to je 2,4 milijardi eura godišnje. Također, treba jasno reći da to nije zagrebački centar, već unutarnji terminal riječke luke, zaključuje Banelli.
Preuzeto s Novi List on line