Naše Sidro
Kompanije => Splošna plovba => Stare vijesti Splošna plovba => Topic started by: pp1972 on December 11, 2010, 11:33:52 PM
-
Ovdje mozete postati sve interesantne novinske clanke koji su povezani sa firmom......
-
NOVINE DELO 21.2.2011
Splošna plovba Portorož Letos slab začetek, lani nad pričakovanji Lani so ladjarji po morju prepeljali 985 milijonov ton železa, 914 milijonov ton premoga, 342 milijonov ton žit in 100 milijonov ton boksita in fosfatov. Splošna plovba Portorož je lani dobro in ponovno z zavidljivim dobičkom preplula poslovno leto, letošnje leto pa se ni začelo najbolje in lahko se zgodi, da bo tako tudi do konca leta, a ne zato, ker bi primanjkovalo tovora. Analitiki svetovnega pomorskega trga (za prevoz razsutih tovorov) sicer napovedujejo zavidljivo šestodstotno rast količin razpoložljivega blaga, toda kaj ko zaslužki niso odvisni samo od količine tovora, temveč vsaj toliko tudi od pomorskih voznin in razpoložljivih ladjarskih zmogljivosti. Napovedi pravijo, da bodo letos na svetovna morja splavili kar 13 odstotkov več ladijskih zmogljivosti za prevoz razsutih tovorov, kar znižuje voznine. Presežka ladijskega prostora bo torej še več, kot ga je bilo lani.
Voznine močno zanihale navzdol
»Lani smo končali bolje, kot smo načrtovali. V devetih mesecih smo imeli skoraj 136 milijonov evrov prihodkov (leta 2009 v vsem letu 143 milijonov evrov) in 35,5 milijona evrov čistega dobička (leta 2009 v vsem letu 23,7 milijona evrov),« je povedal Egon Bandelj, predsednik uprave Splošne plovbe, podatkov za celotno lansko leto pa nam še ni mogel posredovati. Ker so v zadnji četrtini lanskega leta voznine močno zanihale navzdol, bo imela Splošna plovba po naših ocenah ob koncu leta od ladijskega poslovanja nekaj več kot 36 milijonov evrov čistega dobička, kar je približno 66 odstotkov več kot v letu 2009.
Še 25. maja 2010 je indeks voznin za ladje za razsute tovore (Baltic Dry Index - BDI) znašal 4209 točk, konec leta pa je padel na 1773 točk, ali za 42 odstotkov, samo v januarju pa se je sesul za dodatnih 38 odstotkov, na pičlih 1107 točk. Če bi se takšen upad nadaljeval, bi ladjarji zašli v resno krizo, vendar se to ni zgodilo. V prvi polovici februarja je BDI pokazal rahlo, devetodstotno rast in ladjarji zdaj iz dneva v dan čakajo v negotovosti. »Za realnejšo oceno bomo morali počakati še vsaj nekaj mesecev. Nihče ne more vnaprej napovedati, kaj bo. Vemo le, da so bolj prizadete velike ladje,« je dejal Bandelj.
V floti bodo tudi kontejnerske ladje
Letos bo Splošna plovba nekoliko prerazporedila tveganja. Načrtujejo prodajo najstarejše ladje v floti, znamenite Kamnik iz peterice japonskih »konkordov«, ki je stara že 34 let. Verjetno bodo prodali tudi dobrega četrt stoletja staro ladjo Portorož. Za staro železo bo šlo tako 60.000 ton nosilnosti flote. »Kupili pa bomo dve veliko mlajši in večji specializirani ladji za prevoz kontejnerjev,« je napovedal Bandelj. Splošna plovba je doslej že premogla čezoceanke, s katerimi so lahko prevažali tudi kontejnerje, toda tokrat gre v nakup specializiranih kontejnerskih ladij. »Odločili smo se, da vsaj nekoliko prerazporedimo tveganja v okviru pomorskih prevozov. Pogosto sta trg razsutih tovorov in trg kontejnerjev različno uspešna. Trenutno ladjam za razsute tovore (bulk carriers) padajo voznine, kontejnerašem pa cene rastejo,« pojasnjuje Bandelj.
Splošna plovba je v zadnjih osmih letih ustvarila kar nekaj likvidne rezerve, in sicer za približno 300 milijonov evrov čistega dobička. Del tega je prelil v osnovna sredstva in nakupe čezoceank, nekaj pa je likvidne rezerve. Koliko, Bandelj seveda ne pove, ker je to poslovna skrivnost. Z rezervo, ki jo imajo, bi morali previhariti nekaj težkih let, ki jih ladjarji prej ali slej pričakujejo, saj kriza po navadi prihaja v intervalih. Zdaj je najbolj smiselno hraniti likvidni denar na bankah, meni Bandelj. V osmih letih so opravili 26 transakcij nakupov in prodaj ladij: v tem času so prodali deset starih ladij in kupili 16 novih, mlajših in večjih. Zato se je flota po tonaži podvojila. Imajo 20 čezoceank z nekaj več kot 800.000 ton nosilnosti, starost ladjevja je približno 13 let, zadolženost podjetja pa manj kot 50-odstotna.
Boris Šuligoj
-
Na koperskem podrocju se naglo razvija pomorsko gospodarstvo
scan clanka iz casopisa pomorstvo iz 1960 godine
-
nastavak
scan clanka iz casopisa pomorstvo iz 1960 godine
-
Novoletni komentar
Med Koprom i Piranom
-
nastavak teksta..
-
Koper - Piran
scan casopisa pomorstvo iz 1960 godine
-
Delo članek 11.6.1998
-
Slovenske novice 23.3.2000
-
Delo
-
scan članka Delo 5.9.2003
scan članka Primorske Novice 5.9.03
-
scan članka Primorske Novice 28.11.2003
-
scan članka Delo 6.12.2005
-
scan članka Primorske Novice 15.4.2008
-
scan članka Delo 16.7.2008
-
scan članka Primorske Novice 3.6.2008
-
scan članka Primorske Novice 21.8.2008
-
Posjeta posada brodova Ljubljana, Kornat i Gorica (I), u Raši, scan iz novina Slovenski Jadran izdanje 30.3.1956
-
Decentralizacija trgovačke mornarice, scan iz novina Slovenski Jadran, izdanje 23.12.1955
-
Članak o Splošni plovbi, scan iz novina Slovenski jadran, izdanje 29.4.1957
-
Mornarički glasnik, broj 3, godina 1986.
-
Isto iz Mornaričkog glasnika, godište 1986
-
Časopis Slovenski Jadran 16.8.1960
-
Luški glasnik časopis Luke Koper M/V Izola u luci Koper
-
Croatia line buletin 1992.
-
(https://i.imgur.com/ZZMJUWO.jpg)izvor: Slobodna Dalmacija, siječanj 1971.
-
(https://i.imgur.com/dn42jsy.jpg)izvor: Novi list, ožujak 1961.
-
(https://i.imgur.com/PHkxkgZ.png)izvor: Slobodna Dalmacija, 14.11.1956.
-
(https://i.imgur.com/l1YQkDU.jpg)
izvor: Vjesnik, 2.9.1961.
capable capable