Author [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Topic: Olib (1883)  (Read 70073 times)

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Offline Lina

  • Extra član
  • *
  • *
  • Join Date: Sep 2016
  • Posts: 907
  • Location: Volim grad koji teče
  • Country: hr
  • Last Login:April 18, 2025, 10:23:18 AM
Olib (1883)
« on: February 26, 2025, 06:27:47 PM »


Sliku ovog broda sam davno našla na stranici croinfo (postao zokxy), (bez podataka o brodu) pa kako se sad ta fotografija pojavila i drugdje (na sreću sa izvorom) želim da tu brod predstavim.

O parobrodu Olib - iz teksta Pomorstvo otoka Oliba, 1959 Oliver Fijo

Dana 23. travnja 1926. godine bio je upisan u upisnik brodova velike obalne plovidbe parobrod “Olib”, luke pripadnosti Ist. Taj je parobrod bio bivši njemački brod “Marianne” sagrađen u Dundee 1883. godine, te je pri kupnji bio već star oko 43 godine. Imao je 887 Brt, 500 Nrt, a nosivost mu je iznosila 1.200 tona.
Brod je bio 14. veljače 1933. godine prodan kao staro željezo za demoliranje. Ukupno je bilo 11 karatista, i to tri iz Oliba, četiri iz Ista, dva iz Molata, jedan iz Zapuntela i jedan iz Brgulja. Iz Oliba su bili karatisti: Anton Marijan Bončić pok. Gašpara sa 4 i 8/16, Ivan Gregov pok. Ivana sa 3 i 1/16 i Ivan Šimun Kleva pok. Marijana sa 3 i 1/16. Ukupno su Olibljani imali u ovom parobrodu 10 i 10/16 karata. Zastupnik karatista bio je do 1927. godine Dinko Ante Kozulić iz Ista, a od te godine pa do prodaje Šimun Ivan Kleva. Međutim, nešto radi starosti i neekonomičnosti tog parobroda, a nešto zbog slabog poslovanja, karatisti su izgubili dosta uloženog novca.


Podaci iz upisnika brodova velike obalne plovidbe kod Pomorske oblasti sjevernog Jadrana na Rijeci, str. 21. Iz navedenog upisnika vidimo, da su tim parobrodom zapovijedali: Vicko Šoletić iz Orebića (1925 i 1926), Rudi Milat iz Žrnova na Korčuli (1927), Josip Apolonijo iz Prčanja (1927), Valerijan Vranić iz Kostrene Sv. Lucije (1928-1929), Mate Šarinić iz Kostrene sv. Lucije (1980) i Veljko Haggia iz Orebića od 1930. godine.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prema Lloydovom registru demoliran je (ili bar određen za demoliranje) 1931. (U gornjem tekstu 1933.)
 


« Last Edit: February 27, 2025, 10:19:22 AM by pp1972 »

Offline Lina

  • Extra član
  • *
  • *
  • Join Date: Sep 2016
  • Posts: 907
  • Location: Volim grad koji teče
  • Country: hr
  • Last Login:April 18, 2025, 10:23:18 AM
Re: Olib (1883)
« Reply #1 on: February 26, 2025, 06:33:48 PM »


Donji podaci su sa stranice Scottish Built Ships You are not allowed to view links. Register or Login

 Name  Official number            Flag      IMO
COMMONWEALTH     88761  GBR       
Year built           Date launched              Date completed
1884    17/10/1883     01/01/1884
Vessel type      Vessel description
Cargo General               Iron Screw Steamer 
Builder                Yard      Yard no
Pearce Brothers, Dundee       Craigie                11
Tonnage             Length Breadth              Depth  Draft
871 grt / 547 nrt /         215.0 ft               31.7 ft  14.3 ft   
Engine builder               Pearce Brothers, Dundee
Engine detail
C.2cyl. (26 & 50 - 33") 80psi. 130nhp. 1-Screw.
First owner       First port of register    Registration date
The Commonwealth Steam Ship Co Ltd - mng Wilson & Armstrong, Newcastle.             Newcastle-on-Tyne     01/01/1884
Other names
1895 ANVERS - 1923 AUGUST SCHMIELAU - 1923 MARIANNE - 1926 OLIB
Subsequent owner and registration history
1895 Ostlandske Lloyd, Christiania, Norway
1906 A/S Ganger Rolf, Christiania
1916 German Government
8/1923 August Schmielau Söhne, Altona, Germany
1923 Justus Schiffahrts AG, Altona
1925 Baltische Reederei, Altona
1926 Dinko Kozulic, Ist, Yugoslavia
1928 Kleva Simun, Ist
Vessel history
Remarks
 
End year            Fate / Status
1931    Broken Up 
Disposal detail
Broken up 3Q/1931.
 

Offline Lina

  • Extra član
  • *
  • *
  • Join Date: Sep 2016
  • Posts: 907
  • Location: Volim grad koji teče
  • Country: hr
  • Last Login:April 18, 2025, 10:23:18 AM
Re: Olib (1883)
« Reply #2 on: February 27, 2025, 09:16:08 AM »


Parobrod je kupljen krajem 1925.

Offline Lina

  • Extra član
  • *
  • *
  • Join Date: Sep 2016
  • Posts: 907
  • Location: Volim grad koji teče
  • Country: hr
  • Last Login:April 18, 2025, 10:23:18 AM
Re: Olib (1883)
« Reply #3 on: February 28, 2025, 10:27:01 AM »


Budući Olib, slike sa stranice shipvault.
Na drugoj slici se vidi ime Marianne na krmi, na prvoj ne. Za prvu sliku ne piše koje je ime ali je u svakom slučaju budući Olib. Povišenje na nadgrađu koje se vidi na slici Oliba gore je očito dodano naknadno.
« Last Edit: February 28, 2025, 10:35:48 AM by Lina »

Offline Lina

  • Extra član
  • *
  • *
  • Join Date: Sep 2016
  • Posts: 907
  • Location: Volim grad koji teče
  • Country: hr
  • Last Login:April 18, 2025, 10:23:18 AM
Re: Olib (1883)
« Reply #4 on: March 01, 2025, 10:12:31 AM »


Parobrod Olib je uglavnom plovio Jadranom i Mediteranom. Prevozi cement, građevno drvo, ugljen.
Na prvoj fotografiji je budući Olib, sa stranice shipvault, na drugoj slici je parobrod Anvers, Norsk Folkemuseum.
« Last Edit: March 01, 2025, 12:54:44 PM by pp1972 »

Offline Lina

  • Extra član
  • *
  • *
  • Join Date: Sep 2016
  • Posts: 907
  • Location: Volim grad koji teče
  • Country: hr
  • Last Login:April 18, 2025, 10:23:18 AM
Re: Olib (1883)
« Reply #5 on: March 09, 2025, 09:43:21 AM »


1927. je očito došlo do nesuglasica između suvlasnika i još jedna slika parobroda Anvers okovanog ledom (serija fotografija ista kao druga slika u gornjem postu).

« Last Edit: March 09, 2025, 10:51:44 AM by pp1972 »

 

capable capable





Riječki rock band PleteRI






Pi je nova digitalna valuta koju su razvili doktori znanosti na Stanfordu, s više od 55 milijuna članova diljem svijeta. Da biste preuzeli svoj Pi, slijedite ovu vezu https://minepi.com/magnumcro i upotrijebite moje korisničko ime (magnumcro) kao svoj pozivni kod.

anything