Author [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Topic: Umirovljenik na čelu "3.maja"?! Edija Kučana nasljeđuje uljanikovac Pliško  (Read 3567 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Magnum

  • Administrator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 1335
  • Age: 57
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:Today at 11:56:26 AM
    • Magnum's Place




Pulski "Uljanik" postavlja svoje ljude na čelo "3. maja"
Umirovljenik na čelu "3.maja"?! Edija Kučana nasljeđuje uljanikovac Pliško

    Edi Kučan / Foto Silvano JEŽINA height=341
  Edi Kučan / Foto Silvano JEŽINA   


Pliško je nedavno umirovljen, ali će preuzeti kormilo »3. maja« barem do okončanja pripajanja riječkog brodogradilišta Uljaniku. Više o novim kadrovskim rješenjima moglo bi se znati nakon današnje Skupštine društva. Ova vijest isplivala je u sjeni  isporuke zadnjeg broda ugovorenog u riječkom brodogradilištu

RIJEKA  Uprava Uljanika planira smjenu na vrhu »3. maja« – potvrđeno nam je iz više izvora u oba brodogradilišta. Dosadašnjeg predsjednika uprave Edija Kučana na toj će poziciji najvjerojatnije naslijediti Zlatko Pliško , tvrde izvori, kao provjereni Uljanikov kadar s dugogodišnjim iskustvom na mjestima rukovoditelja gradnje i proizvodnje u Puli.

Pliško je nedavno umirovljen, ali će, priča se u škverskim kuloarima, preuzeti kormilo »3. maja« barem do okončanja pripajanja riječkog brodogradilišta Uljaniku, odnosno dok uprava Uljanik grupe ne pronađe novo, dugoročnije rješenje.

Više o novim kadrovskim rješenjima u »3. maju« moglo bi se znati nakon današnje Skupštine društva, na kojoj će biti izabrani članovi novog Nadzornog odbora. Poznata su imena troje kandidata koje predlaže novi većinski vlasnik, Uljanik, a to su, prema dnevnom redu Skupštine objavljenom u Narodnim novinama Veljko Grbac, Marinko Brgić i Elvis Pahljina. Predstavnica radnika u Nadzornom odboru bit će Nada Jelinić-Starčević, dok ime petog člana kojeg imenuje Agencija za upravljanje državnom imovinom(AUDIO), nije objavljeno, što prilično rječito govori o nonšalantnom odnosu države prema brodogradnji općenito.
Moguća odgoda

Očekuje se da će dosadašnji predsjednik uprave Kučan novom Nadzornom odboru ponuditi svoj mandat, nakon čega bi za novog čelnog čovjeka »3. maja« trebao biti imenovan Pliško. U upravi bi, uz njega, trebao ostati i sadašnji član Predrag Božanić, a nagađa se da će uprava dobiti i trećeg člana, što omogućava i Statut društva, i to iz redova Uljanika. S obzirom da postoji mogućnost da država danas ne odredi svog predstavnika u NO, smjena na čelu uprave mogla bi biti odgođena dok ne bude određen sastav kompletnog Nadzornog odbora, no bilo kakvu službenu potvrdu ovih informacija jučer je bilo nemoguće dobiti.

– O svemu će se više znati u srijedu. Za sad ne možemo u javnost izlaziti ni sa kakvim informacijama, prije nego što Skupština donese odluke, kazao je član uprave Uljanika Marinko Brgić koji je jučer u Rijeci prisustvovao primopredaji tankera za prijevoz asfalta Palanca Singapore.

Gotovo identičnim riječima na pitanje o mogućem odlasku s mjesta predsjednika uprave odgovorio je i Kučan.

– Pričekajmo Skupštinu i formiranje novog Nadzornog odbora da vidimo što će odlučiti. Do tada nemam što reći po tom pitanju, kratak je bio i Kučan.

On je jučer predstavnicima švedskog naručitelja Visby tankers A.B.  predao za sad posljednji asfalt tanker iz serije koja je za njih izgrađena u »3. maju«. Tom je prilikom naglasio kako je riječ o najvećem svjetskom brodu tog tipa i karakteristika, kao i podatak da su prethodna dva broda dobila niz priznanja za svoju kvalitetu i performanse.
Švedske pohvale

Potvrdio je to i predstavnik naručitelja Johnas Kilberg, kazavši kako su brodovi do sad izgrađeni u »3. maju« nadmašili očekivanja.

– Po pitanju performansi, potrošnje goriva i sustava tereta brodovi su se pokazali izvrsnima. Po svim su karakteristikama iznad naših očekivanja, kazao je Kilberg, koji je najavio mogućnost gradnje triju sofisticiranih barži za prijevoz ukapljenog naftnog plina u »3. maju«.

Uz te tri barže, moguća je gradnja i još dodatne tri, a riječko je brodogradilište sa Šveđanima već ugovorilo gradnju  ukupno trideset teglenica. Od toga deset je složenijih, za prijevoz asfalta, dok su ostale namijenjene prijevozu nafte, a u opciji je ugovaranje dodatnih 48 barži za istog naručitelja.

– Važno je naglasiti i da pregovaramo o nastavku suradnje u gradnji brodova, odnosno gradnji jednog broda, s drugim u opciji. Više će se znati u rujnu, jer će do tad završiti pregovori koje naručitelj vodi o charteru za tu potencijalnu novogradnju. Bez ugovorenog angažmana za brod jasno je da ga neće niti naručivati, kazao je Kučan. Na pitanje o zaposlenosti trećemajskih kapaciteta do kraja ove i u idućoj godini, odgovorio je kako je zaposlenost najvećeg dijela osigurana do travnja 2014. godine.

– Ukoliko osnažimo ugovore za ovih dodatnih 48 barži, te potpišemo ugovor za gradnju barem još jednog asfalt tankera, imat ćemo popunjene kapacitete do kraja iduće godine. Bez broda problem se može javiti u opremanju, čiji bi kapaciteti ostali neiskorišteni, kazao je Kučan.

Ugovaranje još jednog asfalt tankera za Šveđane u ovom bi trenutku bilo najbolje rješenje za zapošljavanje vlastitih kapaciteta »3. maja« ističu upućeni, jer bi njegova gradnja mogla startati praktički odmah, s obziriom da je projektna dokumentacija već razrađena za prethodne brodove. No, odgovornost za osiguravanje posla »3. maju« sada je na upravi Uljanika, čiji se prvi potezi po tom pitanju na riječkim navozima s nestrpljenjem iščekuju.


Knjiga narudžbi »3. maja« više ne postoji

Palanca Singapore ostat će zapamćen kao posljednji brod iz knjige narudžbi »3. maja«. Ne samo zato što je, ne računajući barže za Visby tankers, posve prazna, nego zato što knjiga narudžbi »3. maja« formalno više ni ne postoji. Gradnju brodova u riječkom škveru od sada će u potpunosti ugovarati uprava Uljanika. 

Autor: Marinko Glavan   
Objavljeno: 28. kolovoza 2013. u 8:25

Novi list Online
Magnum
Administrator
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Magnum

  • Administrator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 1335
  • Age: 57
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:Today at 11:56:26 AM
    • Magnum's Place


  Uljanikovci preuzeli vlast u riječkom brodogradilištu   
Zdravko Pliško novi predsjednik Uprave "3. maja"

Novoizabrani prvi čovjek »3. maja« odbio je obratiti se okupljenim novinarima, a u ime uprave Uljanik grupe to je učinio jedan od direktora grupacije Hrvoje Markulinčić koji je na pitanje o razlozima Kučanove smjene odgovorio kako započinje i operativno integriranje »3. maja« u sustav Uljanik grupe.   

RIJEKA
– Novoizabrani Nadzorni odbor »3. maja« na prvoj je sjednici prihvatio ponuđenu ostavku dosadašnjeg predsjednika uprave riječkog brodogradilišta Edija Kučana i na njegovo mjesto imenovao umirovljenog inženjera iz Uljanika Zdravka Pliška.

Prethodno je na Skupštini društva izabrano troje novih članova Nadzornog odbora, redom iz vrha Uljanik grupe, kao većinskog vlasnika »3. maja«. Predsjednik Nadzornog odbora tako je postao Veljko Grbac, inače član uprave Uljanik grupe, njegov zamjenik je još jedan član uprave Uljanika Marinko Brgić, a za člana je izabran Elvis Pahljina iz menadžmenta pulskog škvera. Uz njih je u NO-u kao četvrti član ostala predstavnica radnika Nada Jelinić Starčević, dok se vodstvo Agencije za upravljanje državnom imovinom(AUDIO) nije udostojilo niti imenovati petog člana, što je, valjda, odraz brige središnje državne vlasti za vlastitu imovinu i brodogradnju općenito.

Novom je je nadzornom odboru, iako u krnjem sastavu, Edi Kučan odmah, na konstituirajućoj sjednici održanoj neposredno nakon skupštine, ponudio mandat na raspolaganje, što je NO i prihvatio. Odmah zatim za predsjednika uprave na mandat od godine dana imenovan je Pliško, uz kojega će u upravi ostati dosadašnji član Predrag Božanić.Čovjek od povjerenja Uprave UljanikaNovoizabrani prvi čovjek »3. maja« odbio je obratiti se okupljenim novinarima, a u ime uprave Uljanik grupe to je učinio jedan od direktora grupacije Hrvoje Markulinčić koji je na pitanje o razlozima Kučanove smjene odgovorio kako započinje i operativno integriranje »3. maja« u sustav Uljanik grupe.

– To podrazumijeva i ujedinjenje svih operativnih kapaciteta u svrhu što snažnijeg nastupa na tržištu, kazao je Markulinčić koji je Pliškov izbor obrazložio time da je riječ o priznatom stručnjaku s dugogodišnjim iskustvom.

– Gospodin Pliško je u stručnim krugovima dobro poznati inženjer brodogradnje, koji je kroz svoju karijeru radio na rukovodećim mjestima te bio voditelj brojnih projekata, a ima i međunarodno iskustvo jer je radio i za strane poslodavce. Njegove reference i izrazito dobro poznavanje brodogradnje jamstvo su da će, u suradnji s članom uprave Predragom Božanićem, »3. maj« u narednih šest mjeseci do godinu dana biti uspješno restrukturiran i repozicioniran unutar grupe, rekao je Markulinčić.

Iz njegovih je riječi jasno kako Pliško nije dugoročno rješenje na čelu »3. maja«, što je uostalom jasno i iz same činjenice da za kormilo riječkog škvera dolazi iz – mirovine koju će »zamrzuti«. Pliško je u Rijeku očito doveden kao čovjek od povjerenja uprave Uljanika, koji će njihove planove za riječko brodogradilište u idućih godinu dana provoditi u djelo, i to bez puno sentimenata, barem prema reputaciji koja ga prati u brodograđevnim krugovima. Potpisivanje Socijalnog sporazumaNovinare je zanimalo što će promjene u vlasničkoj strukturi i vodstvu »3. maja« donijeti u smislu pokretanja zamrle proizvodnje i ugovaranja novih brodova.

– U ovom trenutku vodimo pregovore s nekoliko ozbiljnih partnera. Ukupne aktivnosti prodaje Uljanik grupe zadnjih mjeseci intenzivno rastu, a i ugovorena je gradnja jednog vrlo zahtjevnog broda, tako da je u tom smislu grupa u velikom zamahu, prilično neodređeno i diplomatski je odgovorio Markulinčić.

Jedna od prvih zadaća novog predsjednika uprave već idućeg tjedna su sastanci sa predstavnicima trećemajskih sindikata s kojima tek treba definirati kriterije za zbrinjavanje viška radnika, kao i potpisivanje Socijalnog sporazuma. Sindikati su u međuvremenu zabrinuti zbog nedostatka posla za cjelokupne proizvodne kapacitete brodogradilišta, pa se tako danas moglo čuti da će već ovih dana, pošto je isporučen i posljednji ugovoreni brod, nekoliko stotina radnika koji rade na opremanju biti upućeno na godišnje odmore, a potom vjerojatno i na čekanje ne osiguraju li se u najkraćem roku novi poslovi.


 
    You are not allowed to view links. Register or Login

    You are not allowed to view links. Register or Login

   You are not allowed to view links. Register or Login

   You are not allowed to view links. Register or Login

   You are not allowed to view links. Register or Login

   You are not allowed to view links. Register or Login
Foto Marin ANIČIĆ
 
Autor: Marinko Glavan           
 Objavljeno: 28. kolovoza 2013. u 18:27


Novi list Online
Magnum
Administrator
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

 

capable capable











Dražen Suvić Photography