Author [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Topic: Upozorenje radničkih vijeća Grupe "3. maj"  (Read 3411 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Magnum

  • Administrator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 1335
  • Age: 57
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:April 18, 2024, 11:56:26 AM
    • Magnum's Place
Upozorenje radničkih vijeća Grupe "3. maj"
« on: January 26, 2013, 09:43:21 AM »



Upozorenje radničkih vijeća Grupe "3. maj"
Prodaja mimo zakona: Milanovićeva vlada izdala "trećemajce"

Juraj Šoljić i Nada Jelinić-Starčević željeli bi znati tko je odlučio da se povezana, manja društva »3. maja« izdvoje i »puste« u zasebnu privatizaciju. Vlada djeluje mimo Zakona jer je njime određeno da će se škverovi privatizirati u cijelosti 

RIJEKA Ova regija ostat će bez barem tri »Kraljevice«, zaključili su na jučerašnjoj konferenciji za novinare članovi radničkih vijeća koji djeluju u Grupi »3. maj«. Kraljevičko brodogradilište već je završilo u stečaju, a s parcijalnom privatizacijom društava unutar trećemajskog holdinga, s obzirom da su iz Uljanika iskazali spremnost da preuzmu samo riječko Brodogradilište, egstencija novih petstotinjak ljudi koji rade u povezanim društvima pod velikim je znakom pitanja. Približno toliki broj radnika, prema nekim se procjenama pojavljuje kao višak kojeg će trebati zbrinuti i iz samog Brodogradilišta »3. maj«. 

– Ova je Vlada još prije godinu dana preuzela vlast. Uistinu je  vrijeme da se počnu tako i ponašati i konačno rješavati probleme. Ministar  Vrdoljak priča o tome kako nemirno spava. Neka dođe u »3. maj«, pa će vidjeti što su to neprospavane noći u strahu za egzistenciju, poručio je predsjednik RV-a Brodogradilišta »3. maj« David Bregovac.
Korak dalje

Nitko od predstavnika radnika u »3. maju« nema informaciju što je točno piše u programu restrukturiranja, koji je  dostavljen Bruxellesu. Juraj Šoljić i Nada Jelinić-Starčević željeli bi znati tko je to donio odluku da se povezana, manja društva unutar »3. maja« izdvoje i »puste« u zasebnu privatizaciju – Puljani ili njihova trećemajska Uprava. Tim više jer takve službene odluke nema, niti ju je Vlada donijela.

Šoljić je otišao i korak dalje, ustvrdivši kako s parcijalnom privatizacijom »3. maja« Milanovićeva Vlada djeluje kontra Zakona o uređenju prava i obveza brodogradilišta u postupku restrukturiranja, koji je donesen u svibnju 2011. godine.

– U tom se Zakonu izričito kaže kako će se brodogradilišta, skupa sa svim povezanim društvima, privatizirati u cjelosti, baš kao što se po istom principu trebalo sprovesti obeštećenje i otpis dugovanja, istaknuo je Šoljić dok se Nada Jelinić-Starčević nadovezala sa konstatacijom da su se sa obeštećenjem za pomorsko dobro samo sanirale obveze i dugovi »Brodogradilišta »3. maj«, ali ne i ostalih društava u Grupi.
Bez favoriziranja

– Prema mojim saznanjima, »3. maj« je pod konto za izvlaštene nekretnine na pomorskom dobru dobio od države ne 3,2 nego čak 4 milijarde kuna. Postavlja se pitanje tko je onda odgovoran što se sa te 4 milijarde kuna nisu sanirale i naša tvornica »Motori i dizalice« i TIBO, zaključila je Jelinić-Starčević. 

Na jučerašnjoj pressici povukla se paralela s Brodosplitom i trogirskim škverom koji idu u privatizaciju kao cjelina. Štoviše, nije se išlo na »razbijanje« Brodosplita iako u sklopu tog škvera djeluje i Brodogradilište specijalnih objekata (BSO). Trećemajci su time dovedeni u bitno neravnopravan položaj, ustvrdili su svi sudionici jučerašnje konferencije za novinare, uz jasnu poruku kako se neće tolerirati favoriziranje jednog društva unutar njihove Grupe, a nauštrb svih ostalih.


TIBO i MiD grcaju u problemima

Nema posla, i to je najveći problem – svjedočili su jučer iz »Motora i dizalica«, matuljskog TIBO-a, da i hale za montažu trupa u brodogradilištu zjape prazne. Radnici u »MiD-u«, njih 350,  tek su prekjučer dobili plaće za prosinac, uz poruku da na iduću ne računaju, kazala je njihova radnička predstavnica Bosiljka Zlojutro. TIBO-ovci su i gori jer prosinačku plaću još nisu ni vidjeli, prenio je predsjednik tamošnjeg RV-a Gordan Frlan. Sve je izvjesnije da austrijski Pewag neće preuzeti »midovce« dok u TIBO-u zasad imaju samo pisma namjere od dva potencijalna kupca, ali koji su već naznačili da bi između 60 i 70 radnika bilo višak, što je gotovo polovica sada zaposlenih u matuljskim pogonima.


Autor: Orjana Antešić   
Objavljeno: 25. siječnja 2013. u 16:14

Novi list Online

Magnum
Administrator
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

 

capable capable








Alfa Auto - servis

anything