Author [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Topic: Tradicija brodogradnje  (Read 3754 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline zele

  • Napredni član
  • *
  • Join Date: Mar 2010
  • Posts: 253
  • Location: rijeka
  • Country: hr
  • Last Login:May 21, 2015, 01:17:10 PM
Tradicija brodogradnje
« on: December 06, 2012, 08:28:19 PM »


Brodogradilista i brodogradnja odvajkada su vezani za domaceg covika i grudu.Od prvih pocetaka do danas razvila se brodogradnja u mocnu industriju spsobnu da proizvede bilo koje plovilo.Naisao sam na podatke o broju brodogradilista i skverova na podrucju Lucke kapetanije Susak  pocetkom 1937.g. Ukupno je bilo 14 mjesta gdje su se proizvodili brodovi i raznorazna plovila.
Skver u Susaku datira od 1896.g,vlasnik mu je Josip Lazarus. U Malinskoj djeluje od 1927, a vlasnik mu je Juraj Lolic. Klimno gradi brodice od 1883.g, u vlasnistvu je Svetozara Jurica. U Bakru skver postoji od 1921.g i nalazi se u vlasnistvu Ivana Medanica. Aleksandrovo/Punat/ djeuje od 1925 i u vlasnistvu je Nikole Zorica. U Cesarici se brodici rade od 1929 a vlasnik skvera je Bozo Bacic. U Kraljevici  brodogradiliste djeluje  od 1725.g a vlasnik mu je Jadransko brodogradiliste a.d.,kasnije poduzece Jadranska brodogradilista. Na Rabuu djeluje tri skvera od 1928.g i nalaze se u vlasnistvu Josipa Spanjola, Josipa Piculjana i Ante Piculjana. Ante Lovric je vlasnik brodogradilista u Baskoj, koje djeluje od 1890.god, a1910.g  u Baskoj djeluje i skver  u vlasnistvu Ivana Lolica. Vlasnik skvera na Krku, koji djeluje od 1934.g je Bartol Lovric, a vlasnik brodogradilista u Martinscici je Marijan Turina.
Sa takvom tradicijom tesko se moze govoriti o gasenju brodogradnje, odnosno niko nema pravo na takve poteze i trebalo bi sve poduzeti da se vrati stara slava nasim skverovima.
« Last Edit: December 06, 2012, 09:05:12 PM by zele »

 

capable capable





Dražen Suvić Photography