Author [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Topic: Sve samo ne optimizam: Škverovi bliži likvidaciji nego privatizaciji  (Read 3474 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Magnum

  • Administrator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 1335
  • Age: 57
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:April 18, 2024, 11:56:26 AM
    • Magnum's Place


Brodogradilišta u sve težim prilikama čekaju ulazak u EU
Sve samo ne optimizam: Škverovi bliži likvidaciji nego privatizaciji

Koliko je poznato, još nije došlo ni do prvih neslužbenih susreta između dviju uprava brodogradilišta koji bi se trebali spojiti i iskoristiti, kako su neki u Zagrebu zamislili, sinergijske efekte

RIJEKA » U krugovima oko Banskih dvora čak i oni najoptimističniji posustaju u vjerovanjima da će privatizacija Brodosplita uopće doživjeti svoj rasplet, a kamoli sretan kraj.

Cijela priča sa samoborskim DIV-om i njegovim vlasnikom Tomislavom Debeljakom, a ona traje već više od dvije godine, od samog početka više miriše na neuspjeh nego na uspjeh. Vlada Zorana Milanovića još je na svojoj sjednici u ožujku donijela odluku o prodaji Brodosplita DIV-u. Istovremeno, zadan je i rok prema kojem se kupoprodajni ugovor trebao potpisati do konca travnja. Danas su zadnji dani listopada, a još u srpnju prvi potpredsjednik Vlade Radimir Čačić pohvalio se kako je problem brodogradnje riješen. I ne samo on.

No, Vlada nije donijela odluku o rebalansu proračuna u kojem bi Slavko Linić morao odnekud iznaći 365 milijuna kuna, pa da se s Debeljakom, koji kuka u jednom dnevnom listu kako se svaki dan probudi sa novih dva milijuna kuna gubitka Brodosplita, konačno potpiše predaja splitski škver u njegove ruke.

S ovakvim kaosom u Vladi i gospodarstvu u cjelini, plaši ono što se nadvija nad riječkim »3. majem«. Ako je već princip da se privatizacija triju brodogradilišta na bilo koji način zaključi do 1. srpnja 2013. godine, u ovom trenutku prilično zastrašuje činjenica da riječko brodogradilište de facto nema kupca. Ima samo nekakve najave i vizije koje su stigle iz Vlade da će to biti Uljanik. A pulsko brodogradilište još čeka druga faza privatizacije . Puljani se ufaju da će kroz dokapitalizaciju od strane institucionalnih ulagača namaknuti potrebni im kapital.

Postavljena je samo gornja granica od 301 milijun kuna koje bi se na taj način prikupile kroz izdavanje novih dionica, no pravi interes i financijska potentnost mogućih ulagača znat će se kad se javni poziv objavi i zaključi.

Koliko je poznato, još nije došlo ni do prvih neslužbenih susreta između dviju uprava brodogradilišta koji bi se trebali spojiti i iskoristiti, kako su neki u Zagrebu zamislili, sinergijske efekte. Kako doznajemo, plan je Ministarstva gospodarstva da se uvjeti zamišljenog preuzimanja »3. maja« od strane Uljanika obavi, prije svega, na razini dviju uprava dok bi u Ministarstvu samo koordinirali. Istovremeno, treba prilagoditi i izmjeniti program restrukturiranja »3. maja« i za to, naravno, dobiti još jednu suglasnost od Bruxellesa da je to u redu. S obzirom na vrijeme koje se izgubilo u slučaju Brodosplita, a u kojem je već prošlo pola godine od odluke Vlade da se taj škver proda DIV-u, a da se u međuvremenu ništa nije realiziralo, straši što će se dogoditi s »3. majem«.

Nažalost ili nasreću, nije privatizacija »3. maja«, Brodotrogira i Brodosplita to što će ugroziti pristupanje Hrvatskoj EU. Vlada ima izbor, samo što to nitko neće naglas reći. Ili potpisati privatizacijske ugovore do punopravnog članstva ili poslati brodogradilišta u stečaj i likvidaciju. Kako je krenulo, sve smo bliže ovoj drugoj opciji. »Kraljevica« je bila prva. Hoće li i zadnja?

Autor: Orjana Antešić   
Objavljeno: 25. listopada 2012. u 10:59

Novi list Online

Magnum
Administrator
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

 

capable capable





Luminis Digital Photography






Alfa Auto - servis