Author [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Topic: Slamka spasa: Vanjski vez za cruisere na Molo longu  (Read 3298 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Magnum

  • Administrator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 1335
  • Age: 57
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:Today at 06:18:59 PM
    • Magnum's Place
Slamka spasa: Vanjski vez za cruisere na Molo longu
« on: October 03, 2012, 09:08:21 AM »


Ravnatelj Lučke uprave Vlado Mezak najavljuje izgradnju ljetnog veza za piutničke brodove
Slamka spasa: Vanjski vez za cruisere na Molo longu


Jedan ili dva takva veza bila bi smještena u neposrednoj blizini zgrade terminala, što bi omogućilo prihvat cruisera  praktički bez ograničenja veličine i gaza s obzirom na veliku dubinu mora, kaže Vlado Mezak

RIJEKA 

Gotovo nepostojeći putnički promet u riječkoj luci Lučka uprava namjerava oživjeti izgradnjom novog, ljetnog veza za putničke brodove, u prvom redu famozne cruisere, na vanjskoj strani Molo longa, potvrdio je ravnatelj Lučke uprave Vlado Mezak .

Ljetni vez dio je njegovih planova za spašavanje projekta Putničkog terminala, jednog od najvećih promašaja u povijesti riječke luke, čija je izgradnja za mandata Mezakova prethodnika Bojana Hlače, s uređenjem pristupnih cesta, stajala gotovo stotinu milijuna kuna, da bi se kasnije pokazalo kako je izgrađen na krivom mjestu budući da zbog premale dubine mora uz njega ne mogu pristajati iole ozbiljniji brodovi za kružna putovanja čiji se masovni dolazak u Rijeku najavljivao prilikom pokretanja projekta.
 
Niz promašaja

Od otvaranja terminala uz njega je pristao jedan jedini cruiser, i to slučajno, zbog nevremena, a putnički promet sveden je na polaske katamarana prema kvarnerskim otocima i dužobalnu liniju u ljetnim mjesecima. U međuvremenu se i odabir koncesionara, ugostiteljske tvrtke Dulcis Vita Zorana Maržića, pokazao jednako promašenim, budući da je zbog neplaćanja ostao bez koncesije, ali i tužio Lučku upravu zbog navodno izgubljene dobiti. Lučka uprava zbog spora trenutno ne može ni raspolagati cijelom zgradom pa je, zbog svega navedenog, Putničkom terminalu javnost s pravom nalijepila etiketu Obrovca riječke luke.

Novi ravnatelj Lučke uprave to kani promijeniti, a uz pronalaženje novog koncesionara, jedan od osnovnih preduvjeta za razvoj putničkog prometa je omogućavanje pristajanja brodova uz terminal. Vez ili više njih s vanjske strane lukobrana, prema Mezaku su, s obzirom na poziciju terminala, jedino moguće rješenje za prihvat većih brodova.
 
Prihvatljivo rješenje

– Jedan ili dva takva veza bili bi smješteni u neposrednoj blizini zgrade terminala, na potezu prema vrhu lukobrana, što bi omogućilo prihvat cruisera praktički bez ograničenja veličine i gaza, s obzirom na veliku dubinu mora na tom području. Iako  taj dio nije zaštićen lukobranom, veliki brodovi ne bi trebali imati problema s pristajanjem, posebno u turističkoj sezoni, kada većina njih i plovi po Jadranu, a u to doba godine vremenski uvjeti su takvi da dopuštaju privez i na dijelovima obale koji nisu zaštićeni. Osim toga, riječ je o privezištu za velike brodove koji su manje podložni utjecaju valova na vezu, a temeljem iskustava s Brajdice koja je također izložena utjecaju valova te mjerenja obavljenih za potrebe gradnje Zagrebačke obale, smatramo da je vanjski vez posve prihvatljivo rješenje koje će omogućiti razvijanje cruisinga u Rijeci, kaže Mezak, dodajući kako će Lučka uprava prilikom odabira budućeg koncesionara u prvom redu voditi računa da to bude tvrtka koja će raditi na razvoju putničkog prometa, kako linijskog, tako i onog na kružnim putovanjima. Što se financiranja izgradnje vanjskog veza tiče, Mezak kaže kako ono još nije definirano, ali je plan Lučke uprave da gradnju veza financira budući koncesionar.

 
Izmjene GUP-a

Lučka je uprava Gradu Rijeci i Primorsko-goranskoj županiji uputila prijedlog za uvrštavanje novog privezišta u prostorne planove. Vez je već uvršten u prijedlog izmjena Generalnog urbanističkog plana Grada Rijeke, potvrdio je gradonačelnik Vojko Obersnel.

– Zahtjev Lučke uprave je uvršten kao jedan od elemenata izmjene GUP-a, a očekujem da će biti prihvaćen. Nije riječ o najsretnijem rješenju u smislu standarda ukrcaja i iskrcaja putnika, ali s obzirom na zadane okolnosti riječ je o jedinom mogućem rješenju u ovom trenutku, kazao je Obersnel.

Koliko će to rješenje problema (koji ne bi ni postojao da je terminal izgrađen na pravom mjestu) koštati, za sad nitko ne spominje.

S obzirom na dosadašnja iskustva u igradnji lučke infrastrukture, sigurno je da će biti riječ o novom višemilijunskom trošku za pokušaj spašavanja zajedničkog promašaja Lučke uprave i Grada Rijeke koji krivnju za pogrešno lociranje terminala prebacuju jedni na druge, budući da je Lučka uprava predložila, a Grad svojim prostornim planovima i prihvatio smještaj Putničkog terminala na korijenu lukobrana.

No prije ikakve izgradnje Lučka uprava mora riješiti odnose s bivšim koncesionarom i naći novog (pa još i voljnog uložiti milijune u nepostojeći cruising turizam u Rijeci), tako da bi vanjski vezovi još zadugo mogli ostati na popisu lijepih želja riječkih lučkih i gradskih vlasti. Zajedno s cruiserima.

Brodove teže dovesti nego privezati

Sa stajališta struke, vez na vanjskoj strani lukobrana nije upitan, tvrdi Robert Mohović, profesor riječkog Pomorskog fakulteta.

– Cruiseri u hrvatske luke uplovljavaju uglavnom ljeti, kada su ekstremni uvjeti na moru iznimno rijetki, a s obzirom na to da je uglavnom riječ o velikim brodovima, ograničenja bi moglo biti jedino u takvim, ekstremnim uvjetima. Pozicija je ujedno zaklonjena od bure, koja zna zapuhati ljeti, tako da ne bi smjelo biti značajnijih poteškoća s privezom većih brodova. S te strane, važnije će biti pitanje dovođenja brodova u Rijeku, nego njihova priveza kada pristanište bude izgrađeno, kaže Mohović.

Autor: Marinko Glavan   
Objavljeno: 3. listopada 2012. u 8:03

Novi List Online

Magnum
Administrator
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

 

capable capable





Luminis Digital Photography