Author [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Topic: Brodogradilište "3. maj" rješava se svojih non-core djelatnosti  (Read 2252 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Magnum

  • Administrator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 1335
  • Age: 57
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:Today at 12:58:36 PM
    • Magnum's Place
Brodogradilište "3. maj" rješava se svojih non-core djelatnosti
« on: September 05, 2012, 08:13:15 AM »


Brodogradilište "3. maj" rješava se svojih non-core djelatnosti

Privatizacija "3. maja": MiD i TIBO u prodaji do kraja ove godine

Prema planu restrukturiranja, gotovo polovica MiD-ovaca je višak. Za kupnju MiD-a zainteresirani su Austrijanci, a za TIBO Nijemci i Francuzi

RIJEKA  Baš kao što je to Slavko Linić prvi najavio iz ove Vlade, dijelovi »3. maja« idu u zasebnu privatizaciju. I to tvornica »Motori i dizalice« (MiD) te izdvojeni matuljski pogon Tvornice industrijske i brodske opreme (TIBO). Kako doznajemo, u upravi trećemajskog holdinga upravo se razrađuju uvjeti i priprema tender dokumentacija za prodaju ova dva društva, u kojima su  zaposlena 502 trećemajca. Plan je da se ovi međunarodni natječaji raspišu najkasnije do konca ove godine, ali sve ukazuje da će se nastojati cijeli taj proces ubrzati što je moguće prije.
Plan restrukturiranja

Da će se sa zasebnom privatizacijom MiD-a i TIBO-a pokušati naći rješenje i spas za, prije svega,  posrnulu tvornicu brodskih motora, čiji je knjiga narudžbi svedena na samo još jedan motor i to za matično brodogradilište »3. maj«, potvrdili su nam član Uprave grupe »3. maj« Predrag Božanić i nedavno imenovani direktor MiD-a Igor Stanković. Nakon što je početkom srpnja zamjenio smjenjenog Hrvoja Južnića, Stanovićev je prvi zadatak očito bio napraviti plan restrukturiranja koji će pružiti koliko-toliko realne izglede da se još pokuša spasiti što se spasiti može. S tim planom, doznajemo, upoznati su i u resornom Ministarstvu gospodarstva u kojem su, ako je suditi po započetim pripremama za objavljivanje tendera, morali dobiti mig iz Bruxellesa da mogu ići u parcijalnu privatizaciju riječkog škvera.

Plan restrukturiranja MiD-a novog direktora počiva na dvije ključne stavke. Pored traženja kupca koji bi donio prijeko potrebni kapital i otvorio vrata na nekim novim tržištima, plan uključuje i smanjenje gotovo polovine sadašnjeg broja radnika. Prema Stankovićevim riječima, plan je od sadašnjih 356 »midovaca« zadržati između 150 i 170 njih. To znači da bi se višak, barem kako tvrdi Stanković,  zbrinuo prema važećem Kolektivnom ugovoru kojim su predviđene otpremine za svaku godinu neprekinutog radnog staža.  Prve i grube procjene ukazuju da bi za »kolektivno« zbrinjavanje i isplatu otpremnina »midovcima« trebalo dvadesetak milijuna kuna.
 Interes iz Austrije

S ovim su činjenicama upoznati u Radničkom vijeću i podružnici Sindikata metalaca koji djeluje u MiD-u. Predsjednica RV-a Bosiljka Zlojutro potvrdila je da su sa novim direktorom Stankovićem imali okvirni sastanak na tu temu. Ova radnička predstavnica kaže kako se načelno ne protive predloženom planu restrukturiranja i zasebnoj privatizaciji, ali će svoje službeno očitovanje dati kad dobiju konkretan prijedlog i podatke  na stol.

Neslužbeno doznajemo da inicijalni interes za kupnju MiD-a postoji. U kuloarima su se spominjali Talijani,  no čini se da je fokus u »3. maju« ipak usmjeren na jednu, kako tvrde u trećemajskom menadžmentu, renomiranu  tvrtku iz Austrije. No, o kojim se to točno Austrijancima radi, nisu htjeli otkriti.

Prije raspisivanja tendera puno je posla pogotovo ako se misli pametno definirati uvjete natječaja. Ne treba zaboraviti da se i kod MID-a i TIBO-a prodaju samo pokretnine s obzirom da je nekretnine preuzela država i za to obeštetila »3. maj«. Također, bit će zanimljivo vidjeti na koji se način ima namjeru riješiti pitanje budućeg poslovanja između MiD-a i TIBO-a s potencijalnim novim vlasnicima te samog brodogradilišta »3. maj« u kojeg bi trebao »ući« pulski »Uljanik«. Za matuljski pogon industrijske i brodske opreme, u kojem je 146 zaposlenih, interes navodno iskazuju Nijemci i Francuzi.


Obećana transparentnost

– Radničko vijeće i Sindikat dali su punu podršku imenovanju Igora Stankovića na čelno mjesto »Motora i dizalica«. Ne samo kao sindikalni predstavnici već i kao radnici ove tvornice svjesni smo da do restrukturiranja mora doći kako bi se barem nešto uspjelo spasiti, ističe predsjednica Radničkog vijeća Bosiljka Zlojutro te naglašava da su od novog predsjednika Uprave dobili obećanje o maksimalnoj transparentnosti u predstojećem procesu privatizacije MiD-a, o čemu će dobrim dijelom ovisiti daljni potezi RV-a i sindikata.

Autor: Orjana Antešić   
Objavljeno: 5. rujna 2012. u 7:17

Novi List Online

Magnum
Administrator
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

 

capable capable





Dražen Suvić Photography






Kuća za odmor Julka

anything