Author [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Topic: Muzej ili staro željezo, pitanje je sad....  (Read 8861 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Magnum

  • Administrator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 1335
  • Age: 57
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:March 28, 2024, 08:44:25 AM
    • Magnum's Place
Muzej ili staro željezo, pitanje je sad....
« on: November 20, 2011, 07:56:54 PM »


Ukoliko se ne nađe kupac, kontejnerski most Liebherr koji se na terminalu nalazi od 1979. godine najvjerojatnije će završiti među starim željezom

RIJEKA Prva kontejnerska dizalica na terminalu Brajdica bit će prodana ili će završiti u starom željezu, ovisno o odazivu i interesu potencijalnih kupaca na nedavno raspisanom natječaju Lučke uprave Rijeka u kojem je za početnu cijenu od 325.000 kuna oglašena prodaja kontejnerskog mosta Liebherr koji se na terminalu nalazi od 1979. godine. Prema planovima novog koncesionara, filipinske tvrtke International Container Terminal Services, stari kontejnerski most nema mjesta u planovima razvoja i modernizacije Brajdice.   
Sudbina Metalne

Da je upravo to glavni razlog za oglašavanje prodaje potvrđuje i ravnatelj Lučke uprave Rijeka Bojan Hlača dodajući kako su u tijeku razgovori i o sudbini druge dizalice Metalna, koja bi također mogla biti prodana, ovisno o procjeni koncesionara na Brajdici.

– Ova dizalica Liebherr bila je jedna od prvih u ovom dijelu Europe i prva na Brajdici. Mi smo prije raspisivanja kontaktirali proizvođača, ali oni nisu pokazali neki interes za ovu dizalicu pa je stoga raspisana prodaja. Umjesto nje planira se kupnja i postavljanje dva ili tri nova kontejnerska mosta s najmodernijim performansama za servisiranje najvećih kontejnerskih brodova, a stara oprema polako odlazi u povijest – kazao je Hlača.   
Kandidat za muzej

Prvi kontejnerski most riječke luke izgrađen je 1978. godine, a dopremljen na Brajdicu 1979. godine, gdje je dobio pojačanje 1986. godine kada je instalirana Metalna. Iako najstariji na terminalu Liebherr je krajem devedesetih godina prošlog stoljeća imao ključnu ulogu u počecima revitalizacije kontejnerskog prometa, odnosno u servisiranju feedera Lošinjske plovidbe, koji je bio subvencioniran od strane države, te je upravo ova dizalica manipulirala teret s ro-ro brodova kao što su »Lipa« ili »Rijeka«. Da postoji muzej kontejnerskog prometa, Liebherr bi s pravom bio kandidat za izlaganje, a ovako je vrlo vjerojatno da će završiti u starom željezu, jer se procjenjuje kako nitko ne može imati velike koristi od njezinog daljnjeg korištenja.

Nosivost se smanjila

Zanimljivo je da je nosivost kontejnerskog mosta Liebherr bila oko 50 tona, ali je danas bitno manja nakon tri desetljeća rada. Nosivost i nije njezino najveće ograničenje, već premala visina od 21 metar između tla i hvatača kontejnera.




Magnum
Administrator
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

 

capable capable





Luminis Digital Photography






Alfa Auto - servis