Author [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Topic: Viktor Lenac dobio remont zapovjednog broda Šeste flote  (Read 5016 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Magnum

  • Administrator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 1335
  • Age: 57
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:April 23, 2024, 09:17:26 AM
    • Magnum's Place
Viktor Lenac dobio remont zapovjednog broda Šeste flote
« on: September 12, 2011, 06:18:53 PM »


Ugovor od šest i pol milijuna eura

Viktor Lenac dobio remont zapovjednog broda Šeste flote


Riječko bodogradilište »Viktor Lenac dobilo je taj posao na natječaju, a na temelju iskustva, sposobnosti, transparentnosti, fleksibilnosti i vrijednosti ponude«, rekao je admiral Samuel J. Locklear

Zapovjedni brod američke 6. flote servisirat će se u hrvatskome brodogradilištu, objavili su u ponedjeljak u Zagrebu hrvatski ministar obrane Davor Božinović i zapovjednik Savezničkog zapovjednštva združenih snaga Napulj i zapovjednik Mornaričkih snaga SAD-a za Europu i Afriku, admiral Samuel J. Locklear.

Ugovor vrijedan šest i pol milijuna eura potpisan je u drugoj polovici kolovoza, uskoro se očekuje početak radova, a rok za završetak je 60 dana, rečeno je na zajedničkoj konferenciji za tisak.

Ministar Božinović naglasio je kako je suradnja s američkim saveznicima izvrsna, a jedno od tih područja jest i »iskorištavanje hrvatskih brodogradilišta«. Lenac je dobio posao remonta i održavanja zapovjednog broda Šeste flote USS Mount Whitney, rekao je i izrazio nadu da je taj posao vjesnik duge i plodonosne suradnje.

»Siguran sam da je to prilika koju će hrvatska brodogradnja, hrvatski brodograditelji koji imaju veliku tradiciju i veliko znanje, iskoristiti jer ja ovaj posao vrijedan šest i pol milijuna eura, vidim kao vjesnik novih i plodonosnijih poslova u tom segmentu, između Hrvatske, naših škverova i SAD-a i njihovih oružanih snaga«, rekao je Božinović.

Riječko bodogradilište »Viktor Lenac dobilo je taj posao na natječaju, a na temelju iskustva, sposobnosti, transparentnosti, fleksibilnosti i vrijednosti ponude«, rekao je admiral Locklear.

Zapovjedni brod USS Mount Whitney bit će održavan i servisiran u Lencu, rekao je, a to je brodogradilište izabrano između nekoliko konkurenata iz cijele Europe.
Admiral je izrazio nadu da će to biti primjer potencijala hrvatskih brodogradilišta, da mogu igrati ulogu i u budućem servisiranju i održavanju američkih plovila te da će se stvoriti prilika za obuku i tehničku suradnju kojom će se nastaviti širiti veze između američke Šeste flote i hrvatske strane.



USS Mount Whitney, Foto: msc.navy.mil

Autor: HINA
Objavljeno: 12. rujna 2011. u 13:11

Preuzeto s Novi List Online

Magnum
Administrator
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Magnum

  • Administrator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 1335
  • Age: 57
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:April 23, 2024, 09:17:26 AM
    • Magnum's Place



U "Lenac" na remont stigao "Mount Whitney", brod koji je vodio udare na Gadafija

 USS Mount Whitney  uplovio u Kvarner

U Kvarnerski zaljev uplovio je USS Mount Whitney u  srijedu oko 16 sati , a jutros je uša i u »Viktor Lenac« gdje će provesti naredna dva mjeseca na remontu, za vrijeme koje će posada, njih oko 300, biti smješteno u dva hotela na crikveničkom području . Ovaj zapovjedni brod Šeste flote Američke ratne mornarice izgrađen je još 1971. godine, a ovaj posao »Lenac« je također dobio u oštroj konkurenciji. Važnost ovog posla na USS Mount Whitney je što »Viktor Lencu« otvara mogućnosti za buduće servisiranje i ostalih brodova iz Šeste flote. (O. A.)

Danas Šesta flota više nema nekadašnju stratešku važnost, ali nedavni udar na Libiju potvrdio je veliko iskustvo Amerikanaca, koji su iskoordinirali dva nosača »Eisenhowera« i »Charlesa de Gaullea«

Zapovjedni brod Šeste flote, USS Mount Whitney plovi na navoz Viktora Lenca kako bi obavio redovni remont. Velika je to pohvala za hrvatsku brodogradnju, da se na popravak dobije brod koji predvodi flotu koja je za vrijeme Hladnog rata bila predviđena kao jedinica prve pomorske obrane protiv Sovjetskog Saveza.

Zašto flota uopće treba imati zapovjedni brod, možda se neki pitaju. To se najbolje vidjelo baš nedavno, kada je pokrenuta akcija protiv Gadafijevih trupa u Libiji. Prvi dan protekao je u čistom kaosu. Francuzi su napali bez da obavijeste bilo koga (doduše, mnogi strani analitičari smatraju kako su baš prva jednostrana francuska bombardiranja spasila Benghazi od pada), uskoro se priključuju Britanci, više se nije znalo tko kad šalje rakete, a tko avione. Onda je Obama na tiskovnoj konferenciji objavio kako se Sjedinjene Države uključuju u akciju, a zapovjedništvo nad udarima je preuzeo »Mount Whitney«. I sve je to izgledalo smislenije, iako se trebalo iskoordinirati dva nosača (američkog »Eisenhowera« i francuskog »Charlesa de Gaullea«) i bezbrojne trupe iz drugih država.   
Zaslužan Truman

Za osnivanje Šeste flote zaslužan je američki predsjednik Harry Truman ,  koji je zbog straha od Sovjeta u Sredozemlju naložio osnivanje Navalne skupine Mediteran, koja će 1950. godine biti preimenovana u Šestu operativnu flotu, kojoj će »suparnici« biti sovjetski Peti operativni ešalon. Desetljeća će proći u pokazivanju mišića ove dvije flote, a u nekoliko će se navrata dogoditi i bliski susreti, ali na sreću bez kobnih posljedica. Najvruća situacija dogodila se 1973. godine u Sredozemlju, prilikom Yom-Kippurskog rata.   
Omiljeni Napulj

Šesta flota danas ipak nije tako glomazna i jaka, jer su se svjetske silnice promijenile. Možda se s ruskom najavom gradnje šest nosača aviona do 2025. godine ipak vrati dio vojne sile na Mediteran, ali do tada će azijske operacije američkoj mornarici biti mnogo bitnije. Dok je donedavno Šesta flota stalno imala dodijeljen najmanje jedan nosač aviona, velike ratne operacije dovele su do toga da se nosačka skupina šalje na Sredozemlje samo ako situacija zahtjeva. Zbog toga je i za libijsku operaciju iz Crvenog mora doplovio »Eisenhower« sa svojom razaračkom zaštitom.

Sjedište flote koja je zadnjih desetak godina u sastavu Navalnih snaga za Europu i Afriku je u malim mjestima uz Napulj, koji je i inače centralna luka za američke snage kada se na Mediteranu situacija zakomplicira. Trenutni zapovjednik Flote je Harry Harris mlađi, po činu viceadmiral. Organizacijski je Šesta flota razdijeljena u nekoliko Task Force grupa, svaka sa specifičnim zadacima.   
Task Force 60

Task Force 60 je udarna mornarička snaga ove institucije. Naime, radi se o ponajprije razaračima zaduženima za pomorska djelovanja, a zanimljivo je kako se najveći dio ove postrojbe u slučaju ulaska nosačke borbene skupine dodjeljuje baš nosaču. Te su limene grdosije jednostavno preskupe, prevažne i preranjive da im se ne bi dodijelilo najbolje što se ima. Koliko je važna ova skupina svjedoči i podatak da je zapovjednik Task Force 60 ujedno i zapovjednik Navalne skupine Europa i Afrika, odnosno, pučki kazano, zapovjednik svih američkih borbenih ratnih brodova na ovim kontinentima.

Task Force 61 je transportna sekcija flote, koja se najčešće sastoji od tri amfibijska broda s popratnim plovilima. Oni su u vrijeme kopnenih operacija predviđeni i kao podrška trupama koje su u akciji.

Task Force 62 je jedinica koja primarno puni te amfibijske brodove. Radi se o jedinici prvog udara, tako da je postrojba od 1.900 marinaca uvijek spremna najhitnije isploviti prema bilo kakvom kriznom žarištu. Task Force 63 je pak postrojba zadužena za »kućne popravke«. Tankeri, brodovi za dostavu i popravljanje samo su dio inventara ovog Task Force. Zaduženi su i za dostavu namirnica plovilima koja su duže vrijeme van kopna.   

Task Force 64

Task Force 64 je postrojba o kojoj se najmanje zna. Do prije par godina se radilo o nekoliko (najčešće dvije) nuklearne podmornice koje su bile smještene u Španjolskoj. Pretpostavlja se kako njih više nema u Mediteranu stalno, već dolaze po potrebi.

Task Force 65 je drugi razarački »squadron«, a prema posljednjim američkim planovima primarno je zadužen za protugusarsku borbu u vodama koje pokriva. Stoga se posljednjih godinu ili dvije brodovi iz ove grupe dosta često nalaze u vodama Gvinejskog zaljeva. Task Force 67 ponajviše se sastoji od izvidničkih aviona te je njihova primarna zadaća izviđanje i elektronski nadzor. U sklopu Flote nalazi se još nekoliko Task Force, ali s minornijim zadaćama.

Prema procjenama analitičara, Šesta fota u cijelosti danas broji malo preko 20.000 vojnika i drugog osoblja, smještenih uglavnom u Italiji. Za usporedbu, kompletan operativni obrambeni sustav Hrvatske broji toliko ljudi.
   

Djelovanja na Balkanu

 U posljednjih desetak godina svakako najobimniji posao Flota je obavljala 1999. godine u Operaciji Allied Force, odnosno »edukacijskom« bombardiranju Srbije. Čitava operacija odrađena je pod »pokroviteljstvom« Šeste flote. Pored toga, sudjelovali su u Operaciji Shining Hope i Operaciji Joint Guardian, odnosno sređivanju stanja na Kosovu nakon bombardiranja. Shining Hope je bila primarno humanitarna akcija dostave potrebnih sredstava izbjeglima s Kosova, dok je Joint Guardian bio vojno sređivanja stanja na Kosovu. Neslužbeno se spominjalo kako su baš marinci iz Task Force 62 bili prvi američki vojnici na teritoriju nekadašnje srpske pokrajne.







 
 Autor: Danko Radaljac
Objavljeno: 15. rujna 2011. u 10:46

Preuzeto s Novi List Online


Magnum
Administrator
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Magnum

  • Administrator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 1335
  • Age: 57
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:April 23, 2024, 09:17:26 AM
    • Magnum's Place
Viktor Lenac postao policijska država: Samo kodirani radnici smiju na USS MW
« Reply #2 on: September 17, 2011, 09:38:12 AM »


Viktor Lenac postao policijska država: Samo kodirani radnici smiju stupiti na američki brod

Škverani u kacigama nose bar kodove koji su ugrađeni još prije dvije godine, a ne odašiljače koje prate njihovo kretanje po brodu, kako se priča u javnosti

RIJEKA  Ma koliko prilaz i područje oko brodogradilišta »Viktor Lenac« na prvi pogled ne djeluju ništa drugačije nego inače, s dolaskom zapovjednog broda američke Šeste flote na dvomjesečni remont na snagu su stupile i rigirozne mjere osiguranja o kojima, doduše, nitko iz razumljivih razloga ne želi govoriti.

Pojačana nazočnost policijskih patrola, dvadesetčetverosatni angažman zaštitarske službe, »češljanje« i provjere u policijskim – i, očito, ne samo tim – evidencijama svih zaposlenih u brodogradilištu koji će u naredna dva mjeseca raditi i ulaziti na USS Mount Whitney, kao i u specijalno štićeno područje oko tog ratnoga broda, ograđenog na obali žicom, a u moru antiterorističkom branom, nadzorne kamere – dio su mjera koje smo uspjeli detektirati, a kojim se štiti nazočnost američke ratne mornarice. 

Čelni čovjek »Lenca« Robert Škifić, s druge strane, kaže kako se ne radi ni o kakvim drastičnim mjerama već uobičajenoj sigurnosnoj zaštiti kada je vojska u pitanju.
   
Ugodno iznenađeni

Kako su priče kao i lavina kad se zakotrlja, tako su doprle informacije da radnici u »Lencu« u svojim kacigama moraju nositi specijalne čipove odnosno odašiljače kojim se prati njihovo kretanje na USS Mount Whitney. No, Škifić to pobija i kaže da su u pitanju »najobičniji« bar kodovi koji, istina, jesu ugrađeni u zaštitne kacige i dio su sigurnosnog sustava čija je primjena u »Lencu« počela još prije dvije godine. To su bili počeci, a dodatnim ulaganjima u međuvremenu taj je elektronski sustav proširen, tvrdi Škifić.

– Amerikanci nisu ni znali za taj naš sustav praćenja, pa su se ugodno iznenadili, kaže Škifić, prema čijim riječima taj je sustav osmišljen s ciljem da u »Lencu« u svakom trenutku znaju tko im je, imenom i prezimenom, na dotičnom objektu.
 
Nelagoda i zračenje

Naime, magnetski zapis registrira se kod ulaza na objekt, ali Škifić negira da se kasnije tim sustavom može pratiti i kretanje svakog radnika na brodu.

Pojedini radnici »Lenca«, pak, govore o odašiljaču kojeg moraju nositi s unutrašnje strane kacige što je izazvalo nelagodu i nezadovoljstvo kada su se prvi put s tim suočili. U strahu od zračenja čak se preko sindikata, navodno, tražilo očitovanje od Uprave o obavljenim atestima. Škifić danas kaže kako su te zahtjeve shvatili kao šalu jer, ističe on, ne radi se ni o kakvim odašiljačima već o običnom bar kodu, kakvi su, primjerice, u masovnoj upotrebi u trgovinama.

O aktivnostima koje poduzima policija, tražili smo i službeno očitovanje, ali osim potvrde da su »policijski službenici Policijske uprave primorsko-goranske uključeni u provođenje mjera osiguranja objekta kao i zone u kojoj se objekt nalazi«, nikakve druge detalje nismo dobili.

Dolazi Obama

Pripreme za dolazak USS Mount Whitneya i tristotinjak članova njegove posade počele su tjednima unaprijed kada se, kako doznajemo, već sastavljao popis radnika iz brodogradilišta i onih iz kooperacije koji će obavljati radove na tom ratom brodu. Nema i ne smije biti nikakvih nepredviđenih situacija koje bi podrazumijevale »ulete« u posljednji tren jer sve mora proći prethodne sigurnosne kontrole. Od rigoroznih provjera nije bilo izuzeto ni cjelokupno osoblje, od direktora do spremačice, u dva crikvenička hotela u koje je smješteno oko 160 američkih mornara. Akteri tih provjera pričaju kako su kontrole bile toliko detaljne i obimne kao da dolazi sam vrhovni zapovjednik Američke vojske, Barack Obama.

Autor: Orjana Antešić
Objavljeno: 17. rujna 2011. u 7:00

Preuzeto s Novi List Online


Magnum
Administrator
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Offline Magnum

  • Administrator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 1335
  • Age: 57
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:April 23, 2024, 09:17:26 AM
    • Magnum's Place


Završeno dokovanje "Mount Whitneya": "Lenac" položio ispit američke ratne flote

Ovaj uspješno odrađeni posao donijet će buduće slične ugovore za hrvatska brodogradilišta, rekao je američki veleposlanik James Foley

RIJEKA »Viktor Lenac« i njegovi zaposlenici uspješno su položili zahtjevan ispit na remontu zapovjednog broda američke Šeste flote USS »Mount Whitney«. Zajednička je to konstatacija hrvatske i američke strane sa svečanosti u brodogradilištu u povodu završetka dvomjesečnih radova na ovom američkom ratnom brodu. USS »Mount Whitney« jučer je, naime, izašao iz doka dok će krajem idućeg tjedna isploviti ususret svojim uobičajenim vojnim zadaćama na Mediteranu.



Sjajno domaćinstvo

– Ovdje u Rijeci naša je suradnja i partnerstvo kroz NATO savez dobilo i dodatnu, ekonomsku dimenziju u kojoj su se iskazale sposobnosti hrvatskih brodogradilišta i potencijal hrvatske ekonomije, poručio je američki veleposlanik u RH James Foley, koji je podsjetio da je brodogradilište »Viktor Lenac« ovaj zahtjevan posao remonta jednog zapovjednog broda Američke ratne mornarice dobilo u oštroj konkurenciji zahvaljući svojim referencama, profesionalizmu i fleksibilnosti, koje je iznova dokazalo. Veleposlanik Foley izrazio je uvjerenje da će ovaj uspješno odrađeni posao donijeti buduće slične ugovore za hrvatska brodogradilišta. I veleposlanik i zapovjednik američke Šeste flote, viceadmiral Frank Pandolfe, kojemu je ovo drugi posjet Hrvatskoj, posebno su zahvalili stručnjacima i zaposlenicima »Lenca« na izvanrednom poslu te sjajnom domaćinstvu i gostoljubivosti koju je posadi »Mount Whitneyja« pružila lokalna zajednica.

– Ovo je velik dan za ionako izvrsne odnose Hrvatske i SAD-a. Posebno smo počašćeni činjenicom da su američki partneri odabrali upravo hrvatsko brodogradilište za remont svog zapovjednog ratnog broda izvan granica SAD-a, što je prvi takav slučaj. Upravo se na ovom poslu, koji je uspješno realiziran u sinergiji vanjske i sigurnosne politike te stručnih kadrova »Lenca«, ogleda model kako razvijati i koristiti potencijale hrvatske brodogradnje, ali i hrvatskog društva u cjelini, kazao je ministar obrane Davor Božinović.   
Plava granica EU-a

Poručio je da moramo iskoristiti sve šanse koje su se otvorile ulaskom u NATO savez, kao i skorim članstvom u Europskoj uniji kada će Hrvatska postati odgovorna za takozvanu »plavu granicu« EU-a. A to »nosi« više brodova i više poslova za popunjavanje kapaciteta naših brodogradilišta, zaključio je Božinović na jučerašnjoj svečanosti u »Lencu« na kojoj je uzvanike zabavljala klapa »Nevera«.

Predsjednik Uprave »Lenca« Robert Škifić ima sve razloge za vjerovati da je remont USS »Mount Whitneyja« samo prvi korak ka dugoročnoj suradnji ovog brodogradilišta i američke Šeste flote. Nije nikako zanemariva ni financijska strana ovog posla koja je od prvotno ugovorenih 6,5 milijuna eura zbog potrebnih dodatnih zahvata narasla na gotovo 9 milijuna eura.









 U pet godina još tri dokovanja

Tijekom protekla dva mjeseca radnici i stručnjaci »Lenca« napravili su generalni remont na pogonskim sustavima ovog 195-metarskog američkog ratnog broda, »osvježena« je i oličena vanjska oplata broda, kao i unutarnji skladišni prostori, a zamjenjeno je i gotovo sedam kilometara klimatizacijskog sustava. Za USS »Mount Whitney« za narednih pet godina planirana su tri dokovanja, pa u »Lencu« vjeruju da će opet ugostiti ovu američku posadu.

Autor: Orjana Antešić
Objavljeno: 10. studenog 2011. u 10:00

Novi List Online

Magnum
Administrator
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

 

capable capable





Dražen Suvić Photography






Alfa Auto - servis

anything