Author [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Topic: U novi Prostorni plan PGŽ-a ucrtano širenje riječke luke na Krk  (Read 2105 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Magnum

  • Administrator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 1335
  • Age: 57
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:April 17, 2024, 09:47:28 AM
    • Magnum's Place


 U novi Prostorni plan PGŽ-a ucrtano širenje riječke luke na Krk
 
 Prihvaćena verzija bazira se na rastu domaćeg brutto proizvoda od 103.4 posto, smanjenom broju stanovnika za 20 posto u odnosu na prethodni županijski Plan te na razvoju luke i prometne infrastrukture kao gospodarskoj djelatnosti s najvećim potencijalom

RIJEKA Pri kraju je prva faza u dugotrajnom postupku izrade posve novog Prostornog plana Primorsko-goranske županije, čiji je prednacrt sa svojim osnovnim smjernicama prezentiran za javnost u Zavodu za prostorno uređenje PGŽ. Ravnatelj Zavoda Mladen Črnjar podsjetio je na osnovne razloge zbog kojih se krenulo u izradu sasvim novog Plana, a među kojima su oni glavni zakonske izmjene, nove cestovne i druge prometne mreže, ugasla industrija i novi gospodarski potencijali.
 
 – Novi plan treba shvatiti kao propis kojeg će se trebati pridržavati sve jedinice lokalne samouprave prilikom izrade svojih prostorno-planskih dokumenata, a ne kao neku načelnu strategiju. Ovim se planom osigurava prostor za razvoj i zbog toga je njegova odgovornost bila ustanoviti koja je to gospodarska budućnost ove županije, kazao je Črnjar. Okosnica Plana sačinjena je na studiji koju je izradio zagrebački Ekonomski institut u tri varijante, a prihvaćena verzija bazira se na rastu domaćeg brutto proizvoda od 103.4 posto, smanjenom broju stanovnika za 20 posto u odnosu na prethodni županijski Plan te na razvoju luke i prometne infrastrukture kao gospodarskoj djelatnosti s najvećim potencijalom.
 
Ravničarska pruga

– Ovaj koncept pretpostavlja da će luka značajno rasti s postojećih 200.000 kontejnera na milijun kontejnera u Brajdici i Zagrebačkoj obali. Ukoliko procjene rasta budu odgovarale onima iz studije, luka bi trebala kroz 20 do 30 godina ostvarivati i veći promet, a u tom slučaju bi se morala širiti na Krk, što također predviđa novi plan, dodao je Črnjar. Plan je unio i razvoj željeznice, gdje bi se samo s rekonstrukcijom postojeće pruge (koja bi stajala oko 300 milijuna eura) postojeći promet od pet do šest milijuna tona povećao na devet do 10 milijuna tona, a što bi trebalo zadovoljiti lučke kapacitete u idućih 10 do 15 godina. U Planu je i nova ravničarska pruga koja bi se trebala pojaviti uz postojeću, što je preduvjet je za daljnje spomenuto širenje luke. Načelnik Službe za prostorno planiranje u Zavodu za prostorno uređenje PGŽ Miroslav Štimac  naglasio je kako se radi o vrhunskom planskom dokumentu koji se donosi za razdoblje do okvirno 2030. godine.
Rigorozna kontrola gradnje

– Treba naglasiti kako nećemo tražiti smanjivanje postojećih građevinskih zona, ali će zato svaka nova gradnja imati mnogo zahtjevnije uvjete nego što je to bilo dosad. Naime, na razini cijele županije imamo čak 20 posto neizgrađenog dijela unutar postojećih građevinskih zona i taj potencijal treba prvo iskoristiti, a tek onda se može razmatrati nova gradnja, istakao je Štimac.

On je dodao kako je od postojećih turističkih područja samo 43 posto iskorišteno, što samo posebi postavlja vrlo visoke standarde koje treba zadovoljiti prilikom gradnje nekih novi turističkih zona izvan postojećih naselja. U tom kontekstu, ali i kontekstu gospodarskih i drugih kapaciteta koji se planiraju, bitna novina novog PP-a PGŽ je obavezna izrada ekonomske studije isplativosti, jer u Zavodu primjećuju kako je mnogo primjera u kojima su se tolerirale nove gradnje i cijele zone koje su se kasnije ispostavile posve neiskorištenima. Rigoroznije će se promatrati i svaka gradnja izvan građevnih područja, koja će spadati u kategoriju teških izuzetaka, kao i provedba zaštite okoliša. Projekcije za prometno i energetsko unapređenje su vrlo optimistične, kako je naveo načelnik Službe za stratešku infrastrukturu i razvoj Ljudevit Krpan , te se predviđa rast od 20 posto u tom segmentu.

Donošenje Plana početkom 2013.

Predstavljeni prednacrt plana će 5. rujna 2011. godine biti na prethodnoj raspravi, gdje će svoje primjedbe izreći niz institucija i službi čije suglasnosti treba prikupiti u postupku donošenja Plana. Konačni nacrt Plana trebao bi biti dovršen negdje u proljeće 2012. godine kada će krenuti i javna rasprava u trajanju od dva mjeseca. Nakon razmatranja primjedbi u jesen iduće godine bi se ovaj dokument mogao naći na Županijskoj skupštini te se samo donošenje PP-a PGŽ očekuje najranije početkom 2013. godine.


Autor: Iva Vlašimsky
Objavljeno: 21. srpnja 2011. u 22:41


Preuzeto s Novi List Online

Magnum
Administrator
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

 

capable capable





Luminis Digital Photography







anything