Author [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Topic: Škverska nirvana: Konacno rjesenje za Brodosplit?  (Read 3221 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Magnum

  • Administrator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 1335
  • Age: 57
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:April 18, 2024, 11:56:26 AM
    • Magnum's Place
Škverska nirvana: Konacno rjesenje za Brodosplit?
« on: July 10, 2011, 12:09:08 PM »


SABLASNA je slika praznog splitskog škvera. Rezultat višegodišnje poslovne politike aktualne uprave ne daje nadu za bolje dane. Sve je prazno, nema brodova na opremnoj obali, nijednog broda na navozima.

Zapelo i uređenje interijera Piane

O nevoljama Brodosplita raspisali su se i strani mediji. Tako Ferryvolution.com navodi da će posljednja novogradnja, više od milijarde kuna vrijedan ro-pax Piana, koji se gradi za francuskog naručitelja tvrtku CMN, biti isporučen sa višemjesečnim zakašnjenjem potkraj godine. U doba fotografiranja škvera Piana je bila na dokovanju u Trstu, u međuvremenu se vratila u Split kako bi se obavili završni radovi na uređenju, ali je i tu zapelo.

Jean Rene Lenne, direktor CMN-a zadužen za nove projekte, pojasnio je da se Brodosplit suočio sa mnogim problemima sa opskrbljivačima što je prouzročilo dodatno kašnjenje na gotovo svakom poslu vezanom uz interijer broda. Nije tajna da škver diše na škrge. Bez novih poslova nema ni para za servisiranje tekućih obaveza u proizvodnji. Zbog toga je bilo prilično natezanja sa Jadroplovom, koji je svoj bulk carrier kanio platiti tek pri isporuci, što je u ovakvoj situaciji graničilo s naučnom fantastikom.

Kovač ne želi ugovarati brodove sa gubitkom pa je ugovorio samo jedan?!

Čini se da je poslovna politika direktora Srđana Kovača napokon urodila konačnim rješenjem. Nije htio ugovarati brodove s gubitkom pa je tijekom svog skoro trogodišnjeg mandata ugovorio samo jedan brod i doveo škver do idealnog stanja. Na brodovima se više ne stvaraju gubici jer se brodovi više ne gradi. Jednostavno, zar ne.

To je, dakako, samo dio priče, jer je škver i dalje proizvodi nove gubitke. Plaće se ipak moraju podijeliti, a usto i platiti porezi, prirezi, doprinosi, sve što država očekuje.

Što je Kovač učinio na unaprjeđenju procesa proizvodnje i smanjenju troškova poslovanja? Nažalost, ništa. Stanje je takvo da brodogradilište ima veće troškove proizvodnje, lošiju proizvodnost i višu satnicu nego prije 7-8 godina. Nije ni čudno da škver ne može pronaći tako bogate naručitelje koji su voljni plaćati škversku dezorganizaciju.

Rasplet drame odmah nakon izbora

Konačan rasplet škverske drame očekuje se uskoro, odmah poslije parlamentarnih izbora. Vlada više neće morati kupovati socijalni mir, a kesa sa novcem za podjelu nezarađenih plaća bit će sasvim prazna. Škver čeka stečaj, a atraktivno zemljište opkoljeno Kerumovim, Todorićevim i ostalim prodajnim centrima lako će promijeniti namjenu.

Preuzeto s Index.hr

Magnum
Administrator
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

 

capable capable