Author [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Topic: Predsjednik uprave Brodosplita: Do Božića nikoga nećemo slati na čekanje  (Read 7798 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Magnum

  • Administrator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 1343
  • Age: 58
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:Today at 02:20:43 PM
    • Magnum's Place


17.09.2010. | 17:37

srđan kovač NE PODRŽAVA PROSVJED

Predsjednik uprave Brodosplita: Do Božića nikoga nećemo slati na čekanje   
         
Situacija na hrvatskim navozima nije nimalo blistava, posla je sve   manje, restrukturiranje kroz privatizaciju nikako da se okonča,   neizvjesnost sve više pritišće brodograditelje. U Splitu radnici više ne   žele čekati, a njihova pobuna mogla bi se prenijeti i na druga hrvatska   brodogradilišta.  Dan uoči najavljenog prosvjeda u krugu splitskog škvera razgovarali smo sa Srđanom Kovačem, predsjednikom Uprave Brodosplita, grupe koja objedinjuje 10 poduzeća    i zapošljava više od 3600 ljudi. Od toga je u Brodogradilištu d.o.o.   2800 radnika, a u Brodogradilištu specijalnih objekata njih 195.

Sindikati Brodosplita najavljuju prosvjed, prvo u petak u krugu škvera, potom u srijedu na splitskim ulicama?
 
-Neću se suglasiti s tim da se prosvjed održi u radno vrijeme u krugu škvera jer je to radni prostor.

Hoćete li biti s radnicima u krugu brodogradilišta?

  -Radnici dobro znaju situaciju u brodogradilištu, u stalnom smo kontaktu   sa sindikatima i radničkim vijećem, a nadam se da oni to dalje prenose   svim radnicima. Ako sindikati imaju namjere prosvjedovati, moraju   objasniti cilj prosvjeda. Postoji određena doza rizika da se prosvjedi   izrode, a nakon toga opet se mora sjesti i razgovarati.

Nisam za to da se razgovora na ulici. Ako sindikati žele   prosvjedovati radi određenih procesa koji im nisu prihvatljivi, imali su   to prilike reći na sastancima Povjerenstva i rekli su, ministar Popijač   je to čuo. Proces privatizacije i restrukturiranje je složen, puno je   nedoumica i pitanja pod strogim kriterijima Europske komisije. Nije   olakšavajuća okolnost što se privatizacija odvija u doba loše situacije   na tržištu, a trebala bi uz punu zaposlenost koju bi ovakvo   brodogradilište postiglo kad bi imalo 20 brodova u knjizi narudžbi.

Prije 20-ak dana prenesena je Vaša izjava da krajem iduće godine predajete zadnji brod i da nakon toga više nemate posla?
 
-Izjavio sam da zadnji brod isporučujemo krajem travnja, dok je   Brodogradilište specijalnih objekata (BSO) posljednju isporuku imalo   krajem svibnja ove godine. Od tada je ostalo bez posla. A kako se na   natječaju nijedan kupac nije javio za BSO i oni će se odlukom Vlade   vratiti u Grupu Brodosplit i dijeliti njezinu sudbinu.

Je li ta odluka donesena?
 
- Nije još, ali su je potvrdili ministar Popijač i gospodin Duvnjak iz Hrvatskog fonda za privatizaciju.

Ranije je bilo i obećanja da će se u domaćim škverovima graditi brodovi za Jadroliniju?

  - Bilo je sastanaka na tu temu, ali Jadrolinija sada treba drugačije   trajekte, a više nema ni novaca za gradnju. Što se tiče poslova u   Brodogradilištu d.o.o. ove godine imat ćemo ukupno šest isporuka, a do   svibnja 2011. još dvije. Sada imamo manje posla u obradi čelika, a za   15-ak dana tu ćemo početi postupno ostajati bez posla. Dio ljudi   prebacujemo na navoze i u opremaške struke i do Božića ne planiramo   slanje ljudi na čekanje. Međutim, u situaciji smo kašnjenja ugovaranja   brodova.
Kao brodogradilište koje nije ni izbliza restrukturirano manje smo   konkurentni, a pogotovo u gradnji brodova tipa bulk carriera i tankera,   na kojima se ostvaruju gubici. Definitivno se moramo orijentirati na   brodove posebnih namjena, koji imaju veću dodanu vrijednost, veću   cijenu, ali i daleko manje čelika. Normalno je da je kriza taj proces   usporila, odnosno zaustavila. Mi smo ipak lani, kad je u cijelom svijetu   ugovoreno svega nekoliko stotina brodova, uspjeli ugovoriti jedan brod i   to brod koji neće stvarati gubitke iako nemamo subvencije i to još od   30. rujna 2009.

Da nema zabrane ugovoranja novih poslova dok traje privatizacija bi li bilo više narudžbi?

  - Imamo desetak kompanija s kojima pregovaramo. Svi brodovlasnici zbog   krize jako kalkuliraju i nepošteno bi bilo reći da bi nešto ugovorili da   nije zabrane. Politika Uprave i Nadzornog odbora je da nećemo ugovarati   brodove s gubitkom.

Koliko je proces privatizacije blokirao vaše poslove?

  - Svi u svijetu znaju kakva je situacija i čekaju što će se dogoditi.   Znaju da osim privatizacije može biti jedino stečaj. Ni jedan   brodovlasnik ne želi ugovoriti brod u takvoj situaciji, ne stoga što   strahuje za novac, jer će mu on biti vraćen, već stoga što brod neće   dobiti u željenom vremenu. Morat će, naime, ponovno ugovarati gradnju u   nekom drugom brodogradilištu.

Kakav je kupac za Vas prihvatljiv? Je li to DIV?

  - Svaki kupac koji će nastaviti brodograđevnu djelatnost i razvijati   brodogradilište je prihvatljiv. Nemam predrasuda. Proces treba što prije   završiti, on predugo traje i još više muči ovo izmučeno poduzeće.

Što čeka ministar Popijač?

  - Čeka mišljenje Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja i da se onda materijal preda Europskoj komisiji.

Kontaktirate samo s ministrom Popijačem ili i sa premijerkom Kosor?

  Svi kontakti su s ministrom, a premijerki smo sve rekli kad je bila u posjeti brodogradilištu.

Kakva je suradnja sa sindikatima? Prema kolektivnom ugovoru, vi osiguravate i plaće za sindikalne profesionalce.
- Imamo dobru komunikaciju, ali ne odobravam sve što rade. I   oni su u tržišnoj utakmici, bore za što veći broj članova i prihvaćam ih kao partnere s kojima moram surađivati. Što se tiče njihovih plaća,   prema Kolektivnom ugovoru, osiguravamo plaće za 7 zaposlenika   Brodosplitovih sindikata.
 
   
Možete li zaposliti sve ljude? Ima li tehnološkog viška?
- Dugoročno višak postoji, ali svatko će biti zbrinut. U   nekim strukama imamo i manjak. Malo se zna da smo 150 ljudi zbrinuli,   ali smo primili 50 pripravnika s visokom stručnom spremom. Zapošljavamo   sve inženjere brodogradnje.
ljubica vuko

Preuzeto sa Slobodna Dalmacija on line
« Last Edit: September 18, 2010, 08:16:02 PM by Magnum »
Magnum
Administrator
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

 

capable capable





Pi je nova digitalna valuta koju su razvili doktori znanosti na Stanfordu, s više od 55 milijuna članova diljem svijeta. Da biste preuzeli svoj Pi, slijedite ovu vezu https://minepi.com/magnumcro i upotrijebite moje korisničko ime (magnumcro) kao svoj pozivni kod.






Dražen Suvić Photography