Author [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Topic: Luka Rijeka otvara terminal kod Zagreba  (Read 2128 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Magnum

  • Administrator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 1335
  • Age: 57
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:April 18, 2024, 11:56:26 AM
    • Magnum's Place
Luka Rijeka otvara terminal kod Zagreba
« on: September 16, 2010, 11:01:56 AM »


Datum objave: 13.9.2010 u 08:41h

Jačanje prometnog sustava
Luka Rijeka otvara terminal kod Zagreba

Na oko milijun četvornih metara prostora trebao bi niknuti   distributivno-logistički centar koji bi imao značajnu ulogu u prometnom   sustavu Europske unije     
 
    Zagrebački centar osnovat će Cargo Centar Graz, HŽ Cargo i Luka Rijeka

Riječka luka će otvoriti distributivni   kontejnerski terminal u Srbiji početkom naredne godine sa otprilike   četiri do pet mjeseci kašnjenja, ali se u isto vrijeme vode intenzivni   pregovori o otvaranju još većeg unutarnjeg terminala kod Zagreba na   otprilike milijun četvornih metara prostora. Lokacija još nije   definirana, ali se zna da bi kod Zagreba trebao niknuti   distributivno-logistički centar koji bi imao značajnu ulogu u prometnom   sustavu Europske unije.

Terminal u luci Leget u Sremskoj Mitrovici   trebao je proraditi već ovog ljeta, ali se to nije dogodilo zbog   rješavanja administrativnih zapreka u Srbiji, odnosno priprema za   proglašenje slobodne zone u Legetu, što je uvjet da bi terminal mogao   proraditi. Poticaj nizinskoj pruziPredsjednik Uprave   »Luke« Denis Vukorepa ističe kako su u tijeku završne faze uređenja   terminala. Iz Rijeke je krenula mobilna dizalica za kontejnere, koja će   raditi u Legetu, što je bila obveza »Luke« shodno ugovoru o osnivanju   terminala. U Srbiji bi pak posebna komisija pri srpskoj Vladi trebala   obaviti kontrolu terminala, što je preduvjet za proglašenje slobodne   zone.
 
– Terminal će imati oko 20.000 četvornih metara prostora i   bit će operativno spreman tijekom jeseni, a službeno ga planiramo   otvoriti početkom naredne godine, jer je ipak potrebno određeno vrijeme   za uhodavanje i informiranje partnera, ističe Vukorepa, koji u ovom   trenutku nije želio konkretnije govoriti o uređenju zagrebačkog   terminala. Ipak je potvrdio da »Luka« s partnerima intenzivno radi na   tom projektu, koji će još više ubrzati razvoj prometnih pravaca u   Hrvatskoj, te dugoročno pružiti kvalitene argumente za ubrzanu gradnju   nizinske pruge. Poznati osnivačiDetalje o tom poslu   otkrivaju i predstavnici HŽ-a, tvrtke koja je jedan od nositelja   osnivanja Centra za utovar tereta na kamione i vlakove, koji bi trebao   nositi naziv Cargo centar Zagreb.

Osnivači zagrebačkog centra su Cargo   Centar Graz, najveći logistički centar za intermodalni prijevoz u   Austriji, HŽ Cargo i Luka Rijeka, te bi svaka od spomenute tri tvrtke   trebala imati po 25 posto vlasničkog udjela u budućem dioničkom društvu,   čije je osnivanje u tijeku. Ostatak vlasničkog udjela odnosio bi se na   hrvatske cestovne prijevoznike i druge gospodarske subjekte, a površina   samog Cargo centra Zagreb iznosila bi spomenutih milijun četvornih   metara.

Lokacija nije određena, ali se u najužem izboru nalazi prostor   kod zagrebačkog ranžirnog kolodvora, te lokacije kod Dugog Sela i Velike   Gorice. Tamo se otvara potencijal uređenja najvažnijeg pretovarnog   centra jugoistočne Europe za kojeg su zainteresirani investitori iz   Europe i Dalekog istoka, među kojima je i Europska banka za obnovu i   razvoj te druge ugledne financijske institucije.

Potporu projektu   navodno je pružila i premijerka Jadranka Kosor, koja se i osobno   založila za efikasno rješavanje administrativnih i drugih zapreka u ovom   poslu. 
Darko PAJIĆ
     Banelli: Centar kao u Padovi

Marijan   Banelli, direktor Udruge cestovnih prijevoznika pri Hrvatskoj udruzi   poslodavaca ističe kako osobno na realizaciji ove ideje radi već sedam   godina zajedno s predstavnicima riječke luke.

– Za dvadesetak dana   bi lokacija mogla biti odabrana. Imamo veliku podršku hrvatske Vlade,   imamo interes ozbiljnih investitora i rekao bih da je konačno došlo   vrijeme da Hrvatska počne koristiti velike prednosti svog geostrateškog   položaja. U distributivnom logističkom centru radit će tri do četiri   tisuće ljudi, a godišnji prihodi trebali bi biti na razini onoga što   ostvaruje isti takav centar u Padovi, a to je 2,4 milijardi eura   godišnje. Također, treba jasno reći da to nije zagrebački centar, već   unutarnji terminal riječke luke, zaključuje Banelli.


Preuzeto s Novi List on line
Magnum
Administrator
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

 

capable capable











Riječki rock band PleteRI

anything