Author [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Topic: Brod iz »Lenca« zadnja nada Meksičkog zaljeva  (Read 2735 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Magnum

  • Administrator
  • *
  • *
  • Join Date: Apr 2009
  • Posts: 1335
  • Age: 57
  • Location: Rijeka
  • Country: hr
  • Gender: Male
  • Last Login:Today at 11:56:26 AM
    • Magnum's Place
Brod iz »Lenca« zadnja nada Meksičkog zaljeva
« on: July 08, 2010, 11:32:31 AM »


Preuzeto s Novi List online:


Plutajuća rafinerija »Helix Producer«

Brod iz  »Lenca« zadnja nada Meksičkog zaljeva

Stavljanjem u funkciju »Helixa«, koji je u plutajuću rafineriju   preinačen u Martinšćici,  kapacitet izvlačenja nafte povećat će se na 53   tisuće barela dnevno

RIJEKA
  – Unatoč lošem vremenu, u Meksičkom zaljevu   intenzivno se radi na spajanju »Helix Producera« na oštećenu bušotinu   British Petroleuma – Deepwater Horizon. U ovu plutajuću rafineriju, na   kojoj se kompletna preinaka i priprema za ugradnju rafinerijskih   postrojenja napravila upravo u remontom brodogradilištu »Viktor Lenac«,   Amerikanci polažu velike nade. Prema riječima nedavno umirovljenog   admirala američke Obalne straže Thada Allena, kako prenosi CNN,   stavljanjem u funkciju »Helix Producera« kapacitet izvlačenja nafte   povećat će se na 53 tisuće barela dnevno. U ovom trenutku, napreduje se i   s radovima na dodatne dvije bušotine kojima je za cilj smanjiti   pritisak u oštećenoj, što bi trebalo olakšati napore na zaustavljanju   curenja nafte. Te dvije, takozvane »relief« bušotine bit će završene   početkom ili najkasnije sredinom kolovoza.

Admiral Allen u utorak   je izvjestio kako se pomno prate vremenske prilike kako bi se odlučilo   hoće li se i kada promjeniti »kapa« s ventilima na betonskoj kupoli   iznad bušotine. Novom »kapom«, naime, omogućilo bi se izvlačenje i do 80   tisuća barela nafte dnevno. U ovom trenutku, svega 26 tisuća barela   nafte dnevno uspjeva se spriječiti da iz oštećene bušotine ne curi u   okolno more, što je manje od polovice procijenjenih količina.

Obimni   radovi

Jučer smo razgovarali s Albertom Bolhom, čovjekom koji je   vodio radove na »Helix Produceru« u Martinšćici. Ovaj umirovljeni   inženjer strojarstva dvije je godine bio najodgovorniji čovjek »Lenca«   za preinaku nekadašnjeg broda za prijevoz željezničkih vagona u   plutajuću rafineriju, prvu takve vrste u svijetu. »Helix Producer I«,   ustvari, ploveća je platforma koja je sposobna iz bušotine dnevno   izvući, pročistiti, obraditi i do 30 tisuća barela sirove nafte dnevno i   tako prerađenu naftu i plin »pustiti« cjevovodima, dalje prema kopnu.    »Lenac« je posao dobio od Danaca, svojih starih klijenata, koji su   vjerovali u potencijale škvera u Martinšćici čak i kad je »Lenac«, tada,   2006. godine, još bio u stečaju. Bolha se sjeća da je brod, koji je na   preinaku  uplovio pod nazivom »Karl Carstens«, bio  uzak, pa su ga   proširili za 14 metara. Promijenjen je pramac te ojačana čvrstoća trupa   161 metar dugog broda.  Tijekom dvogodišnjih radova, sredinom kojih su   se u posao uključili i Amerikanci, kompanija Helix Energy Solutions,  u   »Helix«  je ugrađeno 1.500 tona čelika, 400 tona cijevi i 150 kilometara   kabela. U brod je montirano i sedam propulzora, a naknadno, u teksaškom   brodogradilištu još dva.

Preciznost i bova Tih devet   propulzora, kroz kompjutersko i satelitsko navođenje, osiguravaju brodu   točno određenu poziciju. Upravo je ugradnju dva pramčana propulzora   inženjer Bolha okarakterizirao kao najzahtjevniji dio cijelog tog posla   jer se kod njihove montaže zahtijevala tolika preciznost da se  moralo   paziti i na temperaturu zraka. Par stupnjeva Celzija više ili manje u   tome je  igralo ogromnu ulogu. Bolha se tako sjeća da su se propulzori   montirali u 4 sata ujutro kad je lim na brodu bio dovoljno ohlađen.
Specifičnost   »Helix Producera«, a što su Amerikanci poučeni uraganom Katrina   tražili, njegova je pramčana bova, u koji su smještene ulazni i izlazni   sustavi cjevovoda preko kojih se nafta odvodi prema rafinerijskim   postrojenjima na pramcu i vraća nazad u podmorske cjevovode. Brod je   građen tako da se u svakom trenutku, u slučaju najave uragana, može   otkačiti od te bove i otploviti  te se kasnije vratiti, prikopčati i   normalno dalje nastaviti s eksploatacijom. Sama bova, oko 10 metara   visoka i promjera oko četiri metra, kaže Bolha, izrađena je u Škotskoj.
Orjana ANTEŠIĆ
     
Ploveće čudovište Kompletno   postrojenje i tehnologija koju Amerikanci ljubomorno čuvaju, na »Helix   Producer I« ugrađena je u jednom teksaškom brodogradilištu u kojem se   brod zadržao oko godinu dana, da bi lani završio s probnim vožnjama.

–   Iz našeg škvera »Helix Producer« otplovio je kao nosač aviona, a nakon   završnog opremanja u Americi pretvorio se u ploveće čudovište, sa svim   tim postrojenjima na sebi, kaže Bolha koji je, nakon što je »Helix«   otplovio iz »Lenca«, nastavio pratiti njegov put, pa i današnji angažman   u Meksičkom zaljevu. Zanimljivo je da su i Danci i Amerikanci za svoje   inspektore i nadzornike, dok se brod radio u »Lencu«, angažirali   hrvatske stručnjake, među kojima su bili i trojica bivših inženjera iz   »3. maja« te dvojica iz Dubrovnika.
« Last Edit: July 08, 2010, 12:07:57 PM by Magnum »
Magnum
Administrator
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

 

capable capable





Riječki rock band PleteRI






Riječki rock band PleteRI